מה זה אומר שלתינוקת בת 3 חודשים

diamond30il

New member
מה זה אומר שלתינוקת בת 3 חודשים

יש פיסוק יתר????? למה זה יכול לגרום?????
 
תתני לי בבקשה עוד פרטים

מי אמר את זה, האם היית בבדיקת מפרקי ירכיים, האם הוגדרה כהיפוטונית או גמישות יתר.
 
מצטרפת לשאלה - גם לבני בן חודשיים

הובחן פיסוק יתר. באולטרסאונד פרקי יריכיים הכל היה תקין, אבל בבדיקת רופא של טיפת חלב בגיל חודשיים נאמר לי שיש לו פיסוק יתר (מה שלא בודקים באולטרסאונד) והדבר יכול לעקב זחילה והליכה. האם נכון הדבר? האם אפשר לעשות משהו בנידון?
 
גמישות יתר

הסיבה שגמישות במפרקי הירכיים יכולה לעקב זחילה ( במיוחד זחילה על שש) היא שהרגליים מעמידת מתפשקות הרבה פעמים לשפגט ועמידת השש קורסת . אני נוהגת ללמד תינוקות להפעיל את הרגליים ושרירי הירכיים ( במיוחד מקרבי הירכיים) על מנת שיוכלו לייצב את עמידת השש ולא ייוצר עיכוב לזחילה. בגיל צעיר אפשר פשוט להקפיד על מגעים באזור הרגליים והירכיים . מגעים של ליטוף, מגע עמוק, מגע של טפיחות או מגעים של קור ( למשל מגבון לח שמעבירים על הרגל) יעלו מודעות לרגליים.
 

diamond30il

New member
איזה קטע... גם אצל הבת שלי

הכל היה בסדר באולטרסאונד והרופא של טיפת חלב אמר שיתכן שיש לה פיסוק יתר! אתמול היינו אצל אורטופד שעשה שוב אולטרסאונד ובדק אותה ואמר שהכל תקין!! מה קורה לרופאים של טיפת חלב...???!!! יהודה אני מצטערת שלא הגבתי עד עכשיו פשוט לא הייתי ליד מחשב!!! תודה
 
הרופאים בסדר גמור

מדובר על שני דברים שונים. אני כרגע חייבת לרוץ אבל אחזור אחר כך להסביר יותר בפירוט
 

limorune

New member
../images/Emo35.gifזה בסדר שלא עשו לו אולטראסונד?

כלומר בבדיקה של ה 6 שבועת (או שאולי היה רק בן 5 שבועות בכלל) רופאה בדקה התפתחות שלו, רפלקס הליכה (הוא התחיל "לרוץ" לה שם) ועוד כמה דברים. מאחר ולא הפנו אותנו לאולטראסאונד הנחתי שהכל תקין ואין צורך. מדבריכם נשמע כאילו זו בדיקה שגרתית שחייבים לעשות בכל מקרה,זה נכון ? בגילו, 9 שבועות , עדין ניתן לערוך בדיקה אפקטיבית של אולטראסאונד כזה? תודה
 
ברב בקופות עושים באופן שגרתי

כנראה שהרופאה שלכם לא ראתה צורך לבדוק כי הכל נראה לה תקין , אבל הכי טוב שתפני אליה ותשאלי .
 
הסבר מפורט יותר

אולטרא סאונד פרקי ירכיים נועד לבדוק שמבנה מפרק הירך תקין.מבנה לא תקין יכול ליצור מגבלה הפישוק ובעיות במפרק הירך בגיל מבוגר. זיהוי הבעיה בגיל הצעיר וטיפול מתאים יכול לפתור את הבעיה ולמנוע בעיות בעתיד בחיים הבוגרים. גמישות יתר היא מצב בו רקמות החיבור הן גמישות ולכן יש למפרק טווח תנועה גדול יחסית ( כאן למצשל יהיה פישוק גדול במפרק הירך בדיוק להיפך מהמצב הראשון). זו תכונה קבועה ולא ניתנת לשינוי. מכאן נובע שיש אפשרות שהאורטופד שבודק פרקי ירכיים יגיד שמבנה המפרק תקין ( השלד) ורופא אחר יגיד שיש גמישות יתר . מניסיוני חיזוק של שרירים יכול לעזור "לייצב" מפרקים גמישים מאד ולמנוע קושי תנועתי כמו למשל השפגטים שתיארתי בתגובתי הראשונה שמפריכים לעמישות השש ולתזחילות בתנוחה זו.
 
למעלה