מה זו "ישראליות"?

יפעתm4m

New member
מה זו "ישראליות"?

אהלן! סתם רוצה לשתף אתכן בקונפליקט....חברה שלי הגיע עם כל המשפויחה מגרמניה הם ישראלים- גרמנים כאלו שיגורו שם לנצח והלב תמיד יהיה פה (נו מה לעשות לא ממש הכי קל אצלנו פה...) בשיחה הם כל הזמן העלו את החמימות והאיכפתיות הישראלית...כזו שרואים אפילו ברחוב...אנשים מדברים אחד עם השני בתור , מגיבים, מחייכים (!?) ותוך שהם מדברים אני חושבת שכן- נכון פעם באמת היינו ככה אבל היום...אני לא בטוחה. רצה המקרה ובעלי היקר נתקע עם הרכב יומיים אחרי השיחה הנ"ל בלב ליבה של עיר ישראלית טיפוסית הומיה באמצע שעות היום- הוא פשוט ניתקע- היו לו "כבלים" הוא היה צריך מישהו עם רכב אחר שיוכל "להתחבר" אליו. הוא עמד עם כבלים ביד ואותת למכוניות מתוך תיקווה שמישהו יעצור (הוא לא נראה מפחיד ומרתיע גדול אימתני או משהו כזה...) אף אחד לא הגיב...הרוב הפכו פתאום לעיוורים ולא ראו מעבר לסימון הכביש...ומעטים סימנו על השעון שאין להם זמן (אבל לפחות הגיבו והתייחסו) בסוף מישהו כן עצר ועזר לו- למה??? הוא לא מצא חנייה אחרת והיה צריך לחנות שם!!! כן...אז אני לתומי חשבתי אם זה היה קורה לבחורה? אם זה היה קורה לאמא עם ילד ברכב? ילדים? לסבתא? ואם זה היה קורה בגרמניה?בהולנד? ארה"ב? ואם אני הייתי רואה מישהו כזה תקוע והיה לי זמן (נדיר...-כאמור אני אמא...)? האם הייתי עוצרת? אולי אנחנו סתם מתהדרים בנוצות ה"איכפתיות" והחברותיות הלאומית? ואנחנו ממש לא כאלו!!!. מה דעתכן? יש לכן ניבסיון יותר מוצלח ומעודד או שכולנו עם אותה חוויה....?
 
"ישראליות" זה אני וקודם כל אני

רואים את זה בכביש ובתור בסופר ואפילו כשלוקחים את הילדים מהגן. כאמא שנמצאת כל היום עם הילדה אני יכולה להגיד לך שאת אף אחד לא מעניין שיש לי ילדה ואולי אפשר לעזור במשהו. סתם דוגמא את הילד שאנחנו מוציאות כל יום מהגן, אנחנו אוספות בדרך כלל בעגלת תאומים רכבת ארוכה ודי מסורבלת לתפעול ברחובות הצרים של ר"ג, מעט מאוד אמהות משאירות לי את הדלת לגן פתוחה ועוזרות להכנס. רובן באמת הופכות "לעיורות" כשהן רואות אותי. היום "הישראליות" קיימת רק במקום שלהגיד מה לעשות ואיך. "מה היא לא בגן היא תהיה מפגרת, את מעכבת את ההתפתחות שלה וכאלו". אנשים שלא מתביישים להגיד לי תסתכלי לאן היא הולכת כשהיא מטיילת בגינה חופשיה ונטולת צל אמא. כן כשיש תחושה של אובדן ובלבול כולם מדברים אחד עם השני וקצת יותר סבלניים. השבוע האחרון הוכיח את זה שוב אבל לא מעבר.
 
התחשבות קיימת

אולי זה אינו קיים ב"עיר הגדולה" אבל גם ביום שמש זיווני וגם ביום גשם זלעפות אצלנו בפרובינציה הקטנה שלנו (רק 14,000תושבים) מחייכים, מתחשבים עם שערי המעון, עם להרים בקבוק תינוק או צעצוע, עוזרים להעלות את העגלה ועוד. זה אינו קשור כנראה ב"ישראליות" אלא בחינוך והתחשבות.
 

טלישפ

New member
ישראליות זה... ../images/Emo163.gif

אין מה להגיד - אנחנו מדינה חמה במלוא מובן המילה. אנחנו חמים על הכביש - מקללים ומגדפים גם אם אנחנו אשמים, כאשר אנחנו נכנסים למעלית פתאום "שלום" זה מילה זרה וממש מנוכרת, פחי הזבל הם בגדר פסלים סביבתיים ומהווים רק בגדר המלצה, בגן שעשועים מפצחים גרעינים וזורקים זבל ממש כמו בבית (מעניין אם בבית הם גם זורקים על הרצפה שהילד שלהם זוחל???), התורים בסופר והחניה היא בבעלות כולם - ההוא מכיר את ההיא שמכיר את ההם, וחניה של 3 מכוניות הופכת לחניה של אחד עם BMW שחורה. אבל ישראליות היא גם אחדות בימים קשים, היא חוכמת רחוב שנקנית בהמון זיעה ולא להפוך להיות הפראייר, הקומבינות והקומפקטיות יוצרים אווירה לא פורמלית, נוחה, ביתית (מידי לטעמי לעיתים...), כולם מכירים את כולם. זה מה יש ועם זה נחיה, רק קצת דרך ארץ ואם כול אחד ישנה קצת מדרכיו ויסתכל ימינה ושמאלה נהיה יותר נקיים, יותר אדיבים ותרבותיים. מתה עלינו!!!
טלי
 
למעלה