מה יהיה עם דולר?

vinney

Well-known member
שום דבר מיוחד. גם המגפה וגם הבלאגן לא קורים לא בפעם הראשונה ולא בפעם האחרונה. זה לא שבישראל המצב יותר טוב, הבחירות מתקרבות לקצב החלפות ממשלה של איטליה...
 

ניר בבגני

Member
מנהל
היי בוריס,

יש נתונים שיכול לתמוך בחשש שלך כמו העובדה שרמת החוב חסרת התקדים ההסטורית, בנוסף על תכנית ממשלתית דמוקרטית להמשך ואף הגדלת הוצאות באמצעות חוב נוסף משמעותה הבלתי נמנעת צפויה להיות המשך הדפסת כסף. דינמיקה כזו צפויה לדחוף להמשך אינפלציה ושחיקת הדולר.

חשוב לי לציין שאני לא טוען על המשך ירידת הדולר בפרט ובאופן כללי אני לא ממליץ לבצע ספקולציות במטח, למעט כמובן הקוראים מבינינו שיודעים את העתיד.

עם זאת, לנו כמשקיעי נדלן תרחיש של שחיקת הדולר ואינפלציה מתגברת הוא לא רע בכלל מפני ששחיקת הכנסות מהשכרה במצב אינפלציוני צפויה להיות שולית ביחס לרווח על מחירי הנדלן שעולים עם האינפלציה. במובן הזה נדלן ידוע כהיותו מכשיר אפשרי להגנה מאינפלציה.

לדעתי, בייחוד בתקופה הזו בשילוב שער שקל - דולר ובשילוב סיכוני אינפלציה על מטבעות (זה נכון גם לשקל). יש הגיון לגוון את החסכונות שלנו כי המחשבה של הכסף שלי מוגן בחשבון הבנק היא נכונה נומינלית, אך לא נכונה ריאלית. וזה הבדל חשוב מאוד בתקופה הנוכחית.
 
למעלה