מה, לדעתכן, הסיכויים שתהיה שביתה?

דיברגנט חדש

Well-known member
מה, לדעתכן, הסיכויים שתהיה שביתה?

לפי מה שהבנתי, כל הטררם בגלל 0.4 ימי מחלה?
 
האמת שאני לא עוקבת. קצתי בתירוצים לשביתה. לא שובתים על דברים
אמיתיים ועקרוניים, ששבים שביתה אמיתית.
שתי רפורמות שערורייתיות ואיומות, שכל אנשי המקצוע נגדן, יוצאות לדרך (רפורמת החינוך המיוחד ורפורמת "מלקות ללמידה"), ועל זה לא שובתים.
שיעשו מה שהם רוצים, נואשתי מהמערכת האיומה הזו.
 

סביון1

New member
הפוך, את יכולה להסביר קצת על הרפורמות האלה?

לצערי הן נוגעות אלי אישית. הבן שלי עולה לכיתה ח' והוא מאובחן עם הפרעת קשב ולקויות למידה.
&nbsp
 
כרגע הרפורמה נמצאת בשלב פיילוט. מהשטח עולות הרבה מאוד תלונות
לגביה, של הורים ושל מורים כאחד. מה שמעלה אצלי את התקווה שגם היא, כמו רפורמות אחרות, תתרסק. כלומר, לא תתקדם לשלבים הבאים במקומות בהם התחיל הפיילוט, ולא תורחב למקומות חדשים.
כרגע הרפורמה נוגעת לתלמידי חטיבות הביניים, ואם תמשיך היא כמובן תגיע יחד איתם לתיכונים. מאוד מקווה שלא.
אם מעניין אותך, אשמח להרחיב. כלומר לא באמת אשמח, כי רף העצבים שלי עולה מאוד מאוד גבוה כשאני מסבירה עליה
 
אני ארחיב אבל עם טיפטיפה מזל זו תהיה הרחבה מיותרת כי
השמועות (מבפנים!) אומרות שאין כסף למשרד להמשיך עם הפיילוט לרפורמה. כמה מפתיע...
הרפורמה עצמה מגיעה ממקום מאוד הגיוני וחיובי. יש בשנים האחרונות אינפלציה מטורפת של אבחונים, חלקם ברמה ירודה ביותר (גם באשמת משרד החינוך, אם לומר את האמת, שלא טרח עד היום לעשות סדר ולקבוע "חוק מאבחנים"), והמטרה הכללית היא יותר לנוע לכיוון של טיפול בלקויות למידה במקום התאמות בבחינות. נשמע הגיוני אבל היישום תמוה.
הפיילוט לרפורמה התחיל בכמה רשויות בצפון הארץ בלבד. תלמידי כיתות ז' (אם תשאלי אותי - למה לא כיתות ב??? כאן הגיוני להתחיל!!) עברו איזושהי הערכה בתחילת השנה, בה כביכול זוהו התלמידים המתקשים, ואז בי"ס היה אמור לתת להם מענה טיפולי במהלך כיתות ז-ח, לעקוב אחריהם באופן צמוד באמצעות מפגשים רב-צוותיים קבועים, ומי שגם בכיתה ט עדיין יראה קשיים, רק אז יישלח לאבחון דרך המערכת עצמה. כלומר, עד האבחון לא נותנים התאמות בדרכי ההבחנות, שזה דבר מזעזע בפני עצמו, כי מגיעים לכיתה ז' גם תלמידים שכבר אובחנו למשל כלקויי קריאה! וגם הם לא אמורים לקבל הקראה וכדומה. מעבר למה שזה יעשה להישגים שלהם, אני לא רוצה להתחיל אפילו לדבר על מה שזה יעשה לבטחון העצמי ולמוטיבציה שלהם... היו כבר הורים שהתקוממו נגד זה והפכו שולחנות, ואז בתי ספר התעשתו, התחילו קצת להסתכל על כל תלמיד לגופו, והרבה תלמידים שלי חזרו לקבל את ההתאמות שמגיעות להן.
מה שקורה בשטח זה ש:
1. בית הספר לא באמת מצליח לזהות את כל מי שזקוק לעזרה (למשל לקויי למידה שמקבלים עזרה סביב השעון בבית באופן פרטי לגמרי עברו תחת הרדאר)
2. לבית הספר אין יכולת לתת עזרה לכל מי שהוא עצמו זיהה כתלמיד מתקשה
3. ה"עזרה" שכביכול ניתנת בחלק גדול מהמקרים לא באמת ניתנת, לא ניתנת בצורה נכונה או שבכלל הולכת לבית הספר בצורה של עזרה למורים ולא לתלמידים!
4. כבר בשנתיים האחרונות (מאז תחילת הפיילוט) מורים התלוננו שאינם מתוגמלים על כל השעות שהם צריכים להשקיע ברפורמה (פתיחת תיקים, מעקבים צמודים אחרי ההתקדמות של התלמידים וכו)
5. למערכת אין כרגע מאבחנים לתלמידי כיתה ט בגלל קריטריונים לא הגיוניים שהם קבעו לקבלת מאבחנים (על כך יש כרגע דיונים משפטיים ענפים)
בקיצור... נדמה לי שזו עוד רפורמה שכישלונה היה ידוע מראש, ורק חבל לי על התלמידים שכבר נכללו בפיילוט הזה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אלו שלא נכללו בפיילוט, גם להם בוטלו ההתאמות

כפי שכתבת, כאשר הורה לוחץ, הבי"ס, לפעמים, מתמגמש, אך לא חייב לעשות זאת.
 
לא, לא חייב. אבל כשמגיע ילד שמקבל הוראה מתקנת בקריאה מכיתה
א או ב ועד סוף היסודי, עדיין לא קורא תקין, עדיין מראה פער משמעותי בין הבנת הנקרא והבנת הנשמע, כותב בהמון המון שגיאות איות, ואבחון מסודר מראה שאכן יש לו דיסלקציה, לאפשר לו הקראה בבחינות זו לא התגמשות מבחינתי, וללכת עם הראש בקיר ולהתעקש ש"אין התאמות" כי "ככה הנהלים", זה פשוט לעשות לו עוול. ולצערי זה מה שקרה.
 
ואוסיף שבחט"ב בשונה מתיכון

ההתאמות הן די מוגבלות-הארכת זמן, במקרים מיוחדים הקראה וכיו"ב.
בתיכון האבחון נפתח מחדש וההתאמות רבות יותר.
יכולה לספר שרק בשביל לאפשר לתלמידים הארכת זמן זו לוגיסטיקה אדירה!
אין ספק שמערכת החינוך לא יודעת לתת מענה הולם להתאמות וההורים מצידם נוהרים בהמוניהם למאבחנים שאין לי מושג מי נתן להם הסמכה.
 
זה לא קשור לרפורמה. הרפורמה עוד לא הגיעה לתיכון
התלמידים שנכנסו לראשונה לפיילוט עלו עכשיו לכיתה ט', ולכן השנה אמורים לראשונה לקבל אבחונים בהפניית מערכת החינוך ודרך מערכת החינוך (בתשלום ההורים כמובן).
אם הרפורמה תמשיך, רק תלמידים שקבלו אבחון בכיתה ט דרך מערכת החינוך אמורים לקבל התאמות בדרכי ההבחנות. אבל נראה אם בכלל הרפורמה תמשיך.
לדעתי הדרך היחידה לעשות סוף סוף סדר בבלגן היא שייקבעו סטנדרטים ברורים למי מותר לאבחן, כך שאנשים שעברו קורס אבחון של כמה חודשים לא יוכלו יותר לחלק התאמות לכל מי שמשלם להם, התאמות שאחר כך ייפסלו בוועדות השונות.
 

סביון1

New member
גם אצלנו המנהלת ביטלה את כל ההתאמות באופן גורף

בלי קשר לרפורמה. היא תרצה את זה בחוזר מנכ"ל שיצא על כך שמבטלים התאמות במבחני מיצ"ב. תרוץ טפשי כי הביטול היה תקף לכל סוגי המבחנים. פשוט נוראית. והבן שלי, שגם עם ההתאמות בקושי מסתדר (כי מה שהוא צריך באמת ההתאמות האלה לא באמת נותנות לו), עבר שנה קשה מאד והרסנית בכיתה ז'. עד כדי כך שעברנו בית ספר, ואני רק מתפללת שבבית הספר החדש יהיו יותר אנושיים כלפיו.
 
לפנות לאגף לקויות למידה, להפוך שולחנות. באמת. כל מה שצריך
יש ילדים שזקוקים מאוד מאוד מאוד להתאמות, מתוך צורך אמיתי. וכשהם לא מקבלים את זה, התוצאות יכולות להיות קשות. תערבי את מי שצריך במידת הצורך
 
למעלה