מה לפני מה?

יותם73

New member
מה לפני מה?

האם הסיגמנטים החשמליים קודמים להופעת הרצון או שהרצון קודם לסיגמנטים חשמליים?
 

BigBadWolf

Member
אני מניח שהכוונה לאותות חשמליים בתאי העצב של המח?

אם כן, תשאל את עצמך, האם למח מת יש רצון?
איננו יודעים מה מקורה של התודעה, זה עדיין מעבר למה שהמדע יודע להסביר. עם זאת, חקר המח מראה שרצונות הם עצמם אותות חשמליים ולא יתקיימו בלעדיהם. אותות חשמליים במח יכולים עם זאת להתרחש בצורה בלתי רצונית ובלתי מודעת.

אני בטוח שבן חורין, שזה תחום התמחותו יכול לפרט הרבה בנושא.
 

uzi2

Active member
תלוי למה אתה קורא רצון.

אם אתה מדבר על חוויה, אז לא ידוע על קיום חוויה של רצון לפני שהיו יצורים חיים. זה לא אומר שלא היה. זה רק אומר שלא ידוע שהיה, וזה גם דורש להגדיר קצת יותר טוב למה הכוונה. רצון הוא תחושה סובייקטיבית. לתחושת הרצון הסובייקטיבית של בני אדם, יש מדדים אובייקטיביים. למשל רמה ומיקום של מוליך עצבי בשם דופאמין. למשל הפעולה שבאה בהתאמה לתחושת הרצון. למשל היכולת להגיד שיש רצון.
לפני שהיו בני אדם היו חלק קטן יותר מהמדדים ופחות חד משמעיים. לפני שהיו יצורים חיים לא היו שום מדדים. לכן צריך להגדיר מחדש את המונח על מנת שיהיה איך לענות. האם יכולה להיות תחושה לאבן? יכולת שכלית להבין שיש לה תחושה, אין לה.

האם הרצון חופשי? או שהוא רק תחושה שלנו עבור דברים שנקבעו באופן אובייקטיבי?
יש מחקרים שמראים שלפחות בחלק מהמקרים (אם לא בכולם) תחושת הרצון החופשי היא אשליה של המוח.
גם המונח סגמנטים חשמליים דורש הבהרה. אם אתה מתכוון למטענים חשמליים, זרמים חשמליים, וכדומה? יש מודל עם ראיות חזקות לנכונותו שמנבא שזה קרה לפני כ- 13.5 מליארד שנה, עם יצירת הכוחות שאנו מכירים כיום, מכוחות יסודיים יותר (סימטריה גבוהה יותר).
צריך להבין שאנחנו כמובן נותנים את ההגדרות על פי היכולות של המוח שלנו.
מבחינתי "מציאות אובייקטיבית" היא משהו שמתאים לחוויה של סובייקטים רבים. מעבר לזה - לא אדע.
 
למעלה