מה מצע התנועה ביחס לחרדים?

shaycohen2

New member
חרדים

שוב, אינני נציג של התנועה ואינני מוסמך לענות בשמה. אני בסך הכול תומך.
לשאלתך, לפי ההצהרות של ציפי לבני לאחרונה (ולפי עצם צירופו של האלוף אלעזר שטרן לרשימה, שנושא זה, כידוע, קרוב לליבו), עמדת התנועה היא שיש להסדיר את גיוס החרדים, לצבא או לשירות לאומי, באמצעות חוק שיוויוני שיחליף את חוק טל שתוקפו, כידוע, פג.
אני, באופן אישי, הייתי מצמצם את הקצבאות למינימום (ואפילו מבטלם כליל). אין סיבה שבמדינה מתוקנת להיות אברך יהיה מקצוע. מי שרוצה, יכול לשלב בין עבודה ללימוד תורה, או לחלופין, להסתפק בלימוד תורה רק במידה וישנם גופים או עמותות פרטיות המעוניינות לממן פעילות זו. אין סיבה שהמדינה תממן לימוד תורה על חשבון משלם המיסים.
 
זו לא עמדה רצינית

מדוע אינה מפרטת באופן ברור, תוכנית להסדרת הגיוס?
יש עתיד עושה זאת ולמען האמת... אני חושבת לעבור מליבני (התנועה) להצביע להם.

זה נושא חשוב ביותר איך מזניחים אותו? הרי קולות רבים יעברו בזכותו.
 

shaycohen2

New member
התייחסות לתוכנית להסדרת הגיוס של יש עתיד

מבלי לזלזל בתוכנית המסודרת והמפורטת של יש עתיד לשירות שווה לכולם, צריך לזכור שחקיקה בכנסת דורשת רוב. בשיטה הקיימת כיום בישראל לאף מפלגה אין רוב מוחלט בכנסת ולכן מוקמות קואליציות. להציג תוכנית מלאה ומפורטת כזו זה אמנם טוב כחלק מקמפיין בחירות אך לא ישים לאחר הבחירות. לא עולה על דעתי שתוכנית זו תתקבל ע"י הקואליציה שתוקם לאחר הבחירות. יותר הגיוני, לדעתי, להציג את העקרונות על פיהם מפלגה מתכוונת לפעול ולהשאיר את הירידה לפרטים הקטנים לדיונים בין המפלגות השונות לאחר הבחירות. קחי בחשבון שלפיד בעצמו הצהיר שהוא לא מתמודד לראשות הממשלה ושאיפתו (אמנם לא בכל מחיר) היא להצטרף לקואליציה. ישיבה בקואליציה בראשות נתניהו פירושה ישיבה בקואליציה עם המפלגות החרדיות. האם לדעתך הן יקבלו את תוכניתו?

באמירה כללית יותר, לתוכניות מפלגת יש עתיד יש נטיה, לדעתי, לכלול את מה שירצה כמה שיותר בוחרים מבלי לקחת בחשבון את ישימות הדברים. כך, למשל, בנושא המדיני קבע לפיד שיש עתיד לא תשב בממשלה שלא תנהל משא ומתן עם הפלסטינים ובמקביל קבע שבהתנחלויות קיימות לא תופסק הבניה במהלך המשא ומתן. למעשה, הוא מציב שני תנאים שעלולים לסתור האחד את השני ולא מתייחס לכך. אני טוען שלגיטימי לומר שלא תשב בממשלה שלא תנהל משא ומתן עם הפלסטינים. לגיטימי גם לומר שאתה לא מוכן להפסיק את הבניה בהתנחלויות. לא לגיטימי להציג את שני התנאים כקווים אדומים באותו מצע, כאשר קיימת אפשרות לא מבוטלת שתנאים אלו יסתרו האחד את השני. אלה מסוג הסתירות שמתקבלות כאשר מנסים לרצות את כולם.
 

shaycohen2

New member
אתה מתכוון ל"חוק גיוס חובה"?

זה כרגע החוק היחידי שמטפל בגיוס לצבא (חוק טל פג תוקפו).
תראה, גם אני, עם כל הרצון לשיוויון בנטל, מכיר בזה שגיוס חרדים הוא עניין מורכב. גיוס כולל של כל החרדים לשלוש שנים של שירות צבאי הוא לא ישים כרגע. צריך לקחת בחשבון שזו אוכלוסיה שונה מהרבה בחינות. לגייס אותם זה לא דבר פשוט וספק אם הצבא יוכל להפיק תועלת מחלק גדול מהם. בסופו של דבר, צרכי הצבא לא פחות חשובים מערך השיוויון בנטל. גם האפשרות של שירות אזרחי צריכה להילקח בחשבון. ייתכן מאוד שחלק גדול מהחרדים יועילו יותר בשירות אזרחי מאשר בצבא.
מה שחשוב הוא שבסופו של דבר, החרדים יתחילו לשאת בנטל הקיום שלנו כאן, בדרך כזו או אחרת.
 

the new L

New member
כרגע לפי החוק החרדים מתגייסים

מה רע במצב הזה? אתה רוצה להגיד לי שהתנועה רוצה לחוקק חוק שיתן להם הקלות לעומת המצב החוקי כיום? מי בציבור בדיוק תומך בחקיקה כזאת?
 

shaycohen2

New member
ואתה רואה שזה מה שקורה?

גם חרדים גויסו מאז פקיעת חוק טל?
ושוב, אני מדבר בשמי, לא בשם התנועה.
 

the new L

New member
למיטב ידיעתי, כיום כל החרדים מוזמנים לבקו"ם

אז, אכן, זה מה שקורה לאט לאט.
 

mr dish

New member
איזו צביעות...אפשר ממש לבכות מהתרגשות, לנוכח

האיכפתיות הייתרה של גבירתך מהשתמטותם המתמשכת של רבים ורעים, מנשיאת הנטל הלאומית.

עובדה - עד היום ממש נמאס לנו ממלחמותיה הקולניות, האובססיביות, בכל הממשלות בהם היא שירתה.

איחס.
 
למעלה