מה עומד מאחורי רצון האל לזכך את משה במדבר במשך 40 שנה

מה עומד מאחורי רצון האל לזכך את משה במדבר במשך 40 שנה

אלוהים אומר:" וְהֵבֵאתִ֤י אֶת־הַשְּׁלִשִׁית֙ בָּאֵ֔שׁ וּצְרַפְתִּים֙ כִּצְרֹ֣ף אֶת־הַכֶּ֔סֶף וּבְחַנְתִּ֖ים כִּבְחֹ֣ן אֶת־הַזָּהָ֑ב ה֣וּא׀ יִקְרָ֣א בִשְׁמִ֗י וַֽאֲנִי֙ אֶעֱנֶ֣ה אֹת֔וֹ אָמַ֙רְתִּי֙ עַמִּ֣י ה֔וּא וְה֥וּא יֹאמַ֖ר יְהוָ֥ה אֱלֹהָֽי׃ ס "(זכריה פרק י"ג 9).
"פסוק זה הזכיר לי את סיפורו של משה. לפני שהוביל את בני ישראל ממצרים, משה נמלט אל המדבר לאחר שהרג איש מצרי, שם הוא היה רועה צאן במשך 40 שנה; ואז אלוהים קרא לו להוביל את בני ישראל ולהוציא אותם ממצרים (ראה שמות ב', י"א-ט"ו). בעבר לא הבנתי את כוונתו של אלוהים, וחשבתי: מכיוון שבני ישראל חיו כעבדים תחת שליטת פרעה המצרי, כשחייהם מתנהלים באומללות, מדוע אלוהים לא שלח את משה מוקדם יותר להציל אותם מסבלם, אלא שלח אותו למדבר וזיכך אותו במשך ארבעים שנה? מה היה רצון אלוהים מאחורי מעשה זה? לא הבנתי את כוונת אלוהים עד שקראתי את הפסוק הזה. הבנתי שאלוהים רצה להתאים את משה לתפקיד שלו, ולכן הוא אירגן את הסביבה כך שהוא יזכך ויטהר אותו. לפני כן, משה פעל תמיד תחת אופיו חם המזג; כשהוא ראה את בן עמו מעונה, הוא לא הסתמך על אלוהים ולא פנה אליו, אלא פעל בדם חם וסקל את המצרי למוות. איך אדם כמוהו, שכולו גשמיות, יוכל להתאים לתפקיד שאלוהים רוצה להטיל עליו, ולקחת על עצמו אחריות להוציא את בני ישראל ממצרים ולהובילם. לכן, כדי שייפטר מגשמיותו ויהפוך להיות מסוגל לבצע את המשימה, אלוהים שלח אותו לעבור זיכוך במדבר במשך ארבעים שנה.
לאחר 40 שנה, גשמיותו של משה, שלא התאימה לתפקיד אותו רצה אלוהים להטיל עליו, הוסרה ממנו; הוא ראה באמת את נאמנותו של אלוהים, את כל-יכולתו ואת ריבונותו, והבין ששום דבר אינו בלתי אפשרי עבור אלוהים. משה לא חי במדבר מספר ימים או שנים ספורות, הוא חי במדבר במשך 40 שנה. למרות שאנחנו לא יודעים כיצד הוא עמד בכך כל אותן שנים, אין ספק שאלוהים תמיד הנחה אותו ועזר לו. משה הצליח לראות את ידו של אלוהים ואת מעשיו באמצעות חוויית הניסיונות והזיכוכים שחווה, וכך התפתחה בו אמונה אמיתית באלוהים, והיה לו האומץ לקבל על עצמו את שליחות האל ולעמוד אל מול פני הצבא החזק של פרעה.
קיבלתי הארה גדולה מסיפורו של משה, והבנתי שאם אנו רוצים להתאים לשימושו של אלוהים, עלינו לעבור את הניסיונות והזיכוכים שהוא מטיל עלינו על מנת להיפטר מהגשמיות שלנו ומטבענו המושחת. רק כשאנחנו חווים קושי, נוכל באמת לפנות אל אלוהים ולהסתמך עליו, לראות את חכמתו ואת עוצמתו, ולדעת אותו באמת.
מתוך הבנת רצונו של אלוהים, הבנתי גם שהלעג, ההעלבות וההשמצות שמהם סבלתי, הוכנו בקפידה על ידי אלוהים על מנת לטהר אותי ולקבל אותי אליו. לאחר שחוויתי את החוויות האלה, פיתחתי אמונה אמיתית באלוהים, והבנתי לעומק את הבעיות שלי, כגון רעיונות, שחיתות ותחושת חסר. הבנתי באמת שהסבל והטיהור שבהם אלוהים העביר אותי מתוך כוונתו הטובה, היו כולם דברים שהייתי צריכה. אני כל כך קטנה, אך ברת מזל ללכת אחר אלוהים ולחוות את עבודתו בחיים אלה, שהם אכן התרוממות רוח יוצאת דופן וחסד עבורי."
https://he.light-of-truth.org/what-is-G-d-s-will-behind-the-flight-of-moses.html
 
למעלה