מה עושים יום אחרי הדוק אם אין אפשרות לעבור לחו"ל לפוסט?

rabitrabit

New member
מה עושים יום אחרי הדוק אם אין אפשרות לעבור לחו"ל לפוסט?

בהנחה ואין באפשרותי לעבור לחו"ל בשביל פוסט-דוקטורט (מדעי החברה)....מה הייתם מייעצים לי לעשות?

מתחילים לשלוח קו"ח למכללות?(יש בכלל סיכוי להתקבל לאוניברסיטה כלשהי?)

כדאי להתחיל פוסט דוקטורט בארץ במיידי ומקסימום עוד כמה שנים ספורות לעשות פוסט נוסף בחו"ל?
 

rabitrabit

New member
אציין שהילדים קטנים ואין עזרה כלכלית מההורים.

הגיוני לדחות את הפוסט בחול בכמה שנים? בת הזוג כרגע מפרנסת עיקרית והיא לא תוכל לעבוד שם (במקצוע שלה לכל הפחות) .
 

d a p h n a

New member
יש בארץ כמה פוסט-דוקטורטים מאוד יוקרתיים ותחרותיים

במדעי החברה, כמו פולונסקי, בובר, ודומיהם. אם תצליח להתקבל לאחד מהפוסטים האלה (זה לא קל) יש סיכוי סביר שיתייחסו אלייך אחר כך בשוק העבודה באופן לא מאוד שונה ממי שעשה פוסט בחו"ל (או במילים אחרות, אני מכירה כמה עמיתים שעברו את המסלול של דוקטורט בארץ, ואז פוסט באחת מהמסגרות הללו, והשתלבו אחר כך באקדמיה בארץ).
&nbsp
כמובן עם הסייג הברור ששוק העבודה האקדמי בארץ ובעולם סופר-סופר תחרותי, קשה, ומעיק, וחלק גדול מאיתנו לא יקבלו בו עבודה.
 

rabitrabit

New member
דפנה תודה, שאלה נוספת

נכנסתי לאתרים של אלו שציינת ולא מצאתי קול קורא. ובכלל, איך בכלל מתחילים את החיפוש? איך מגיעים למקומות האלה? יש מקום שמפיץ את כל הקולות הקוראים לפוסט דוקטורטים?
&nbsp
ומה צריך שיהיה מוכן? (תקצירי מאמרים? אילו דברים כבר כדאי לי לעבוד עליהם שאצטרך לשלוח לבקשות לפוסט?)
 

d a p h n a

New member
לא מצאת קולות קוראים כי כבר מאוחר בשנה בשביל זה

יש לוח זמנים די סטנדרטי לסוג הזה של משרות וקולות קוראים. הם מתפרסמים בסתיו, עם דדליין בחורף (נובמבר-דצמבר), ומקבלים החלטות בסביבות פברואר-מרץ (לפוסטים שיתחילו באוקטובר).
כך שבסביבות הסתיו כדאי להתחיל לבדוק. הם מפרסמים קולות קוראים כאלה בעיתונות ובאתרי אינטרנט ייעודיים. במדעי הרוח יש את "רשת מדעי הרוח", שבה דברים כאלה מרוכזים. אני משערת שיש משהו דומה למדעי החברה אבל לא מכירה ספציפית.
&nbsp
לגבי מה שצריך שיהיה מוכן - לכל פוסט כזה יש דרישות משלו. אבל בגדול: קורות חיים בפורמט אקדמי באנגלית; שלושה אנשים שמוכנים לכתוב לך מכתבי המלצה; הצעת מחקר (באנגלית) למחקר שאתה מתכוון לעשות בזמן הפוסט (גם אם בפועל תעשה מחקר אחר, למשל תשלים כתיבה של ספר שמבוסס על התזה, אתה עדיין צריך הצעת מחקר למחקר ששונה באופן משמעותי מהדוקטורט, בין אם הוא חדש לגמרי או הרחבה של המחקר של הדוקטורט); וכמה דוגמאות כתיבה - עדיפות לדברים שכבר התפרסמו או התקבלו לפרסום, ואם אין עדיין פרסומים אז דברים שקרובים ככל האפשר למאמר שאפשר להגיש לפרסום.
 

rabitrabit

New member
תודה רבה לך. עזרת מאוד. שאלה נוספת:

אני מבין שיש שני סוגים של פוסטים: כאלה שאתה מצטרף למחקר(כמו עוזר מחקר נאמר) וכאלה(כפי שכתבת) שאתה מציע מחקר משלך. הבנתי נכון?
והאם המחיר שמצויין במודעות הוא שנתי או לכל התקופה? (למשל 40 אלף דולר)
 

d a p h n a

New member
הסכום הוא שנתי, בדרך כלל.

&nbsp
וכן, ישנם (בגדול) שני סוגים של פוסטים:
- פוסטים שבהם אתה נכנס כשותף זוטר במחקר קיים של חוקר בכיר אחר. זה מודל שיותר נפוץ במדעים אבל קיים גם בחלק ממדעי החברה ולפעמים גם במדעי הרוח.
&nbsp
- פוסט שהוא בעצם משרת מחקר מוגבלת בזמן, בלי דרישות הוראה או עם דרישות הוראה מצומצמות. במצב כזה מתייחסים אלייך כאל חוקר עצמאי לגמרי שעושה את העבודה של עצמו, לרוב ללא מנחה (או לפעמים עם מנחה שמוגדר כסוג של מנטור, לא כמישהו שאתה עובד על המחקר שלו) - והפוסט הוא בעצם הזדמנות (די נדירה) לשבת כמה שנים ולעסוק במחקר שלך ולפרסם. זה מודל שיותר נפוץ במדעי הרוח וחלק ממדעי החברה, והוא המודל שתקף למלגות התחרותיות שציינתי.
 
למעלה