מה עושים עם אמא כוחנית?

מה עושים עם אמא כוחנית?

מאז שאני זוכרת את עצמי לאמא שלי אין סבלנות אלי. אני מספרת לה על משהו שכואב לי והיא מיד קוטלת אותי, מחליטה שזה קשור לאופי המחורבן שלי ואז כשאני אומרת לה שהיא פוגעת בי היא מתחילה לצרוח עלי, אומרת שאני התחלתי במריבה ומנתקת לי בפרצוף. למה אני ממשיכה לספר לה דברים? אלוהים יודע. עכשיו אני לא מדברת איתה ולא עונה לה לטלפונים, והיא תמיד משתמשת בנשק הכי חזק שיש לה-אבא שלי, שתמיד יהיה לצידה ויטיף לי על כמה שאני לא בסדר. זה סיפור חיי. איך עוד לא התאבדתי עד היום? גם אני לא יודעת. כרגע אני מסננת גם את אבא שלי שברור שכמו תמיד רוצה להגיד לי שאני אבקש סליחה מהאמא היקרה שלי שנורא פגועה ממני והיא לא מעזה להתקשר אלי. ואני לא חושבת שאני צריכה להתנצל!!! זה צורך בסיסי של אדם לחפש מישהו שיקשיב לו וכשהוא לא מקבל את זה מהורה ומקבל ניתוק בפרצוף זה הדבר הכי משפיל ופוגע שיכול להיות. ואני הפעם לא מוכנה לבקש סליחה. גם אי אפשר להסביר את זה לאבא שלי שהוא תמיד שפוט של אמא שלי ואין לו אף פעם עניין להיות לצידי. איך אני יכולה לעמוד על שלי עם אמא כל כך כוחנית ואבא כל כך חלש ומסנוור ממנה???
 

אנילה1

New member
לפעמים הורים לא מתאימים לילדים הבוגרים שלהם.

ולפעמים אי אפשר לדבר עם הורים. אז אולי אפשר לדבר עם חברות, או ללכת לפסיכולוג ולדבר איתו. ויש גם מקרים שילדים מנתקים את קישריהם עם הוריהם. מקווה שזה לא יקרה אצלך, כי אני רואה שזה נורא כואב לך.
 
התמודדויות

ראשית, "ילדה של פעם" יקרה, לי ברור למה לא התאבדת עד היום. ההתמודדויות כל חייך עם אמא כזו נתנו לך המון כוחות והמון חוזק, בלעדיהם באמת קשה להתמודד. כידוע - קשיים מחשלים. לפחות, על הכוחות האלו את יכולה להגיד תודה לאמך. השילוב בין אמך הכוחנית לבין אביך החלש הוא ברור - הפכים משלימים. אם שניהם היו כוחניים - תמיד היו מריבות ומאבקי כוח בבית גואולי הם כבר היו מזמן גרושים. אם שניהם היו חלשים - קשה להקים ולהוביל משפחה כך. את קבלת דוגמה משניהם ולך יש יכולת הבחירה - האם להיות כוחנית או חלשה או - הכי טוב - הממוצע בין שניהם. קחי בחשבון שאביך צריך לחיות עם אמך יום יום ואם הוא יהיה לצידך - יהיה לו קשה מאד ולכך צריך המון חוזק, והרי אין הוא אדם חזק, כפי שכתבת. בוודאי תוכלי למצוא בסביבתך אנשים שיקשיבו לך ברצון (חוץ מזה - אנחנו פה), תוותרי על חיפוש הקשבה ממי שאינה מסוגלת לעשות זאת. תמשיכי את להיות חזקה, תשקלי מתי כדאי לך לוותר מעט ומתי הויתור יקר מדי.
 
למעלה