מה עם rush?

oranje

New member
מה עם rush?

הסתכלתי קצת על הפורום ןלא ראיתי התייחסות מיוחדת לrush. האם הם לא נכללים בקטגוריית רוק מתקדם? לדעתי להקה בסדר גודל שכזה אמורה לקבל איזושהי התייחסות!
 

pinky_unna

New member
אני לא שמעתי אותם

והייתי רוצה לשמוע אני אשמח אם מישהו ירשום לי מספר שירים טובים שלהם שאוכל להוריד תודה אלעד
 

oranje

New member
שירים

אם אתה אוהב פרוגרסיב אז את כל 2112. tom sawyer yyz red sector A subdivisions manhattan project mystic rythems prime mover the mission limelight the camera eye witch hunt bravado timeline secret touch earthshine ghost rider וכו... נראה לי שזה מספיק בינתיים, לא?
 
בודדים מהשירים שמנית הם מתקדמים

תמונות זזות חתם תקופה, ולאחריו לא היה שום נסיון ליצור רוק מתקדם. כיום הלהקה (בהרכב המקורי) יוצרת רוק כבד מצויין, ומומלץ מאד, אבל הקשר לפורום קלוש. בתקופה המתקדמת שלהם בשנות השבעים, הם הוציאו יצירות מבריקות שכדאי מאד לשמוע ולהכיר. המומלצים שלי הם: 2112 Hemispheres A Farewell to Kings שני הראשונים מכילים כל אחד סיפור אפוס מבריק בן 20 דקות, שעולה בכל מידה מבחינתי על כל דבר אחר ששמעתי בזאנר. אני אשמח לפרט ולהמליץ על אלבומים נוספים, בכל מקרה למי שמעוניין להכיר את ראש המתקדמים, שלושת הדיסקים יהיו התחלה מצויינת, וכמו כל להקה אחרת, לא כדאי להוריד שירים בודדים אלא להכיר ולהתחבר אל אלבום שלם. הסולן צווחני מעט, והצליל כבד ומורכב מאד. לא פשוט בהאזנה ראשונה, ולא פשוט עוד יותר להתנתק מהם אחרי הרביעית.
 
../images/Emo45.gifאתה צודק בהחלט..

האלבומים הנ"ל מדהימים.. אבל יש דיסק אוסף של rush מהשנים 1974-1980 בשם Retrospective והוא אחלה לשומעי Rush מתחילים.. אחד מהשירים האהובים עליי: The trees
 

oranje

New member
סדר גודל

להקה שקיימת כבר משנת 1974, הוציאה כבר 22 אלבומים, הייתה ועודנה בעלת השפעה עצומה על אומנים רבים, מכרה עד היום כ 30 מיליון אלבומים, ועדיין, כמעט ואינה מוזכרת לא בפורום זה, ולא בפורומים אחרים של רוק או מטאל.
 
נו, אז יאללה

במקום לבכות, נסה לעניין את הלא מעוניינים. אני, למשל, שמעתי פה ושם כמה יציאות של Rush וזה לא עניין אותי במיוחד. מוסיקלית שמעתי כמה דברים יפים, ואת הזמר לא סבלתי מהרגע הראשון ועד ה-stop האכזרי והלא אופייני (אני תמיד מפסיק מוסיקה עם fade-out). ואותי לא מעניין מתי נוסדה הלהקה, כמה אלבומים היא הוציאה ומה היתה ההשפעה שלה (ובטח לא כמה אלבומים היא מכרה). ג´נטל ג´ייאנט נוסדה בשנה הכי בנאלית שאפשר (1970), הוציאה בקושי אחד-עשר אלבומים, לא השפיעה על אף הרכב אף פעם ומכרה כלום, וזו הלהקה האהובה עלי. זה מה שהפריע לי במקור. סדר גודל? נתונים סטטיסטיים? ממתי זה חשוב לחובבי מוסיקה עד כדי הקדשת זמן ומחשבה לכתיבה בפורום עליהם?
 

badphish

New member
דעתי האישית...

המוזיקה שלהם נחמדה ביותר YYZ זה קטע שאני ממש אוהב ודירבן אותי להמשיך להקשיב ללהקה אך אבוי אכזבה.... לסולן שלהם יש את הקול הכי מעצבן בעולם!
 

badphish

New member
תגיד?

הם לא עשו הבי מטאל באלבומים היותר מאוחרים שלהם? כי אני לא ממש אוהב את הסגנון (חוץ מסאבת´ כמבון)
 
רוק כבד, אבל לא מטאל.

הצליל של ראש אגרסיבי וצפוף מאד, ובצירוף של קולו הצווחני של הסולן (שאני מאד אוהב) הם נתפסים כלהקת מטאל משום מה. הדיסק האחרון הוא אכן הכבד והרועש ביותר.
 

flowerking

New member
לי הם דווקא הזכירו...

הקול הדומיננטי של הסולן והגיטרות האגרסיביות איפשהו גרמו לי לחשוב שהנה אני שומע לד זפלין מתקדם...
 
בהחלט!

שלושת הדיסקים הראשונים הם שילוב מוזר בין פרוג לזפלין. הצלחתי להפיל הרבה מאד אנשים כשהשמעתי להם שירים מהאלבום הראשון, ובלי לומר דבר הם קבעו שזו זפלין ולא אחרת. גם בשמיעה חוזרת היה קשה לעמוד על ההבדלים.האלבום עצמו לא טוב כמו האחרים, ולא הייתי ממליץ להתעכב עליו לפני שמיעת האחרים. באלבום השני נכנס המתופף החדש להרכב, ומאז ועד ימנו (30 שנה) נשמר ההרכב של הטריו המנצח בלי שינויים. המתופף נייל פירט כותב את כל המילים, והוא זה שכיוון את הלהקה לכיוון המתקדם וההרפתקני. בשני האלבומים הבאים, השירים עסקו בנושאים מיתולוגיים, סיפורי פנטזיה, וסצינות מסיפורים של טולקין. באופן מוזר נשמר הקו הבלוזי, אבל הסגנון הייחודי של הלהקה התחיל להתגבש, מהתקופה הזו, היצירה הטובה ביותר היא by tor and the snow dog (רצועה בת 8:37 דקות) שמתארת בצורה אינסטרומנטלית מבריקה קרב אגדי בין שני כלב שאול ויריבו זאב צחור. מומלץ להורדה! הדיסק הרביעי הוא 2112 הגאוני, על שיר הנושא בין ה22 דקות אין טעם שארחיב כאן, אני רק אציין שזהו אלבום חובה, ונקודת פתיחה מצויינת להכיר את הלהקה ממנה. לאחר הרצועה, שאר השירים עדיין מזכירים משהו זפליני, והאלבום הזה חותם את התקופה המוקדמת, בשנת 76. לאחריו יצאו 4 אלבומים מתקדמים, טובים ומעולים בזה אחר זה. וכך נוצר רצף 5 הדיסקים החזק ביותר של rush. ב81, לאחר moving picture (הרגוע והעמוק) הלהקה התנתקה מיצירה מתקדמת, ועברה לרוק כבד משובח שמתאים כבר לפורום אחר.
 
למעלה