מה פירוש המילה 'אינטרס' בעיניכן/ם?

מה פירוש המילה 'אינטרס' בעיניכן/ם?

מהן האסוציאציות והקונוטאציות העולות במוחכן/ם למשמע המילה אינטרס?
 

einatgross1

New member
חלק מהחיים../images/Emo8.gif

משהו שכל אחד ואחת פועלים על פיו. משהו שכדאי להיות מודע לו, הן אצל עצמך, והן אצל אחרים. משהו שכדאי לא להסתיר, אלא להיות אוטנטי לגביו. משהו שמנהל את העולם במסווה של הדרך הנכונה והאוביקטיבית....
 
אינטרס-לא מילה גסה !!

השאלות שכל אחד צריך לשאול את עצמו לדעתי הם : האם אנו פועליים רק מתוך אינטרסיים ? האם הנתינה שלנו היא רק מאינטרס ? כאשר האינטרסיים שלנו לא מתקדמיים איך אנחנו מגיבים ? האם לצד השני ברורה מערכת היחסיים האינטרסנטית ?
 

beky1

New member
=עניין חיוני

לפי מילון דיפלומטיה 1999 וגם: 2. אִנְטֶרֶסִּים קְנוּיִים [ולא שְׁקוּעִים, כי ההדגשה כאן לא על ההשקעה, אלא על כך שהאינטרסים הפכו מעין קניין, פריבילגיה של חוג מסוים], אִנְטֶרֶסִּים שֶׁבַּחֲזָקָה שינוי בניקוד: אִינְטֵרֵסִים (אל"ף בחיריק מלא, טי"ת בצירי, רי"ש בצירי, סמ"ך בלא דגש) מילון כלכלה 1944 וגם 3. נטיה , עניין , התעניינות לפי מילוןפסיכולוגיה 1994
 
אינטרס - בדרך כלל בקונוטציה שלילית

כשאנשים אומרים על מישהו שהוא אינטרסנט או שיש לו אינטרסים הם מציבים את המושג הזה כאלטרנטיבי לכנות, יושר , תום לב וכל הדברים שאין לאף אחד אבל כולם מצפים שיהיו...בעיקר לאחרים... אינטרס הוא בדרך כלל הגרעין הכי חזק במוטיבציה האנושית. למעשה..
 
איך עניין חיוני הפך למילה מגונה?

איך הפך הפירוש המילוני החיובי של המילה למילה המעוררת רושם של כינוי גנאי, כאשר היא נאמרת על אדם מסויים "יש לו אינטרס"...
 

beky1

New member
נקשרים למעשים שאינם

נןבעים מטוב לב או מתום לב , לרוב הם אינם מעשים חיוביים המביאים למצב של WIN WIN לשני הצדדים.
 
איתן אבניאון, "מילה במילה"../images/Emo127.gif

אינטרס- גורם, זיקה, טובת הנאה, נגיעה בדבר, עניין, עסק, פניה, צד, רווח, תועלת. המילון של אבניאון הוא מילון אוצר המילים הנרדפות ניגודים ושדות סמנטיים.
 
למעלה