מה קודם למה

aviel931

New member
מה קודם למה

הפרט לכלל או הכלל לפרט? והאם יש שוני במסגרות מסוימות?האם צריך להיות? למשל, חיל שמפגין נשלח לכלא, אבל כאזרח [שזה יכול להיות תאורטית למחרת], הוא יכול להפגין כמה שהוא רוצה? מה גבולות חופש הפרט בתוך קבוצה?
 

בארבאבא

New member
הכלל לפרט.

תסכים שיש שוני בין מסגרת של בית ספר לבין מסגרת צבאית? בין עבודה לבין בית ספר? צהל זה גוף א-פוליטי.כאשר אתה על מדים,אתה "רובוט". אתה צריך לעשות מה שאומרים לך.אתה לא יכול להפגין בצבא,כי יש חוקים. ברגע שתחליף את המדים ללבוש אזרחי,תוכל להפגין כמה שאתה רוצה. כל עוד אתה לובש מדים,אתה מייצג את הגוף המסויים. מה הם הגבולות?תלוי בקבוצה שאתה נמצא בה.. הרי לכל קבוצה יש את האידיאולוגיה והחוקים שלה,הבונים אותה כקבוצה.
 

דיבבלעס

New member
אין קשר בין הכותרת לכתוב בתגובה...

שאלת הכלל והפרט היא שאלה כללית שמתייחסת לסוגיה בשלל תחומי החיים. בהודעה שלך פשוט כתבת למה(אם ניסוח מאוד חלקי לדעתי...)יש הבדל בין מסגרות שונות. אם כן למה הכלל קודם לפרט? זו לא שאלה של מה בכך, מצד אחד הכלל נותן את האחיזה ליחיד להמשיך הלאה, מנגד הכלל מורכב מפרטים, בכלל זו שאלה שעומדת ביסודן של תורות ותפיסות עולם כמו הקומוניזם והקאפיטליזם,אני חסיד של שביל הזהב גם פה ואני סבור שגם מערכת המשפט היום הולכת בקו הזה של שביל הזהב(איזון-דרך האמצע) ממליץ לכולם לקרוא על הרצון הכללי של רוסו.
 

aviel931

New member
אם דיברת על ההפגנות האחרונות בצבא

אז לא לא דיברתי על זה
 
למעלה