מה רע בחברת קוים?

מצב
הנושא נעול.

שי חלצי

New member
מה רע בחברת קוים?

מה רע בחברת קוים?
מישהו יכול לי במה הורע השירות בעקבות זה שדן הוחלפה ע"י קוים בבקעת אונו? אני אישית מצאתי רק נקודות בזכות השינוי: *המחירים ירדו. *נפתחו שלושה קוים חדשים (136, 137, 138), ושינו קוים קיימים לפי בקשות המשתמשים. *האוטובוסים חדישים יותר, עם מזגן טוב יותר. *הנהגים אדיבים יותר.
 

mister K

New member
נכון

מה רע בחברת קוים?
מישהו יכול לי במה הורע השירות בעקבות זה שדן הוחלפה ע"י קוים בבקעת אונו? אני אישית מצאתי רק נקודות בזכות השינוי: *המחירים ירדו. *נפתחו שלושה קוים חדשים (136, 137, 138), ושינו קוים קיימים לפי בקשות המשתמשים. *האוטובוסים חדישים יותר, עם מזגן טוב יותר. *הנהגים אדיבים יותר.
נכון
וגם האוטובוסים מלוכלכים יותר, הרוסים יותר. הנהגים פחות מנוסים וחלקם נוהגים גרוע מאוד ועולים על המדרכות, המחירים לא קבועים (בקווים לקחו ממני מחיר קוד 2 לנסיעה שבדן שילמתי עבורה מחיר קוד 1), והמכונות שלהם זה פשוט דרעק של אוטובוסים (וולבו B7L) שלא מגיעים לקרסוליים של ה-SL200 הנהדרים של דן עם המזגן המעולה שבהם נהגו נהגים אדיבים וזהירים! מה גם שלקווים אין כרטיסיות משותפות עם דן ושכעת מי שרוצה לנסוע בכל הקווים צריך לקנות שתי כרטיסיות! ובעניין מחירי הנסיעה, כמו שכבר נאמר פה, מחירי הנסיעה לא נקבעים על ידי המפעיל, הם נקבעים ע"י הממשלה שלא איפשרה לדן להוריד אותם מתוך אינטרסים צרים וכתוצאה מכך שילמו הנוסעים מחירים גבוהים! אני מתגעגע לימים שבהם הופעל קו 68 האהוב עלי ע"י דן.
 
בקיצור, כל מהלך ההפרטה

נכון
וגם האוטובוסים מלוכלכים יותר, הרוסים יותר. הנהגים פחות מנוסים וחלקם נוהגים גרוע מאוד ועולים על המדרכות, המחירים לא קבועים (בקווים לקחו ממני מחיר קוד 2 לנסיעה שבדן שילמתי עבורה מחיר קוד 1), והמכונות שלהם זה פשוט דרעק של אוטובוסים (וולבו B7L) שלא מגיעים לקרסוליים של ה-SL200 הנהדרים של דן עם המזגן המעולה שבהם נהגו נהגים אדיבים וזהירים! מה גם שלקווים אין כרטיסיות משותפות עם דן ושכעת מי שרוצה לנסוע בכל הקווים צריך לקנות שתי כרטיסיות! ובעניין מחירי הנסיעה, כמו שכבר נאמר פה, מחירי הנסיעה לא נקבעים על ידי המפעיל, הם נקבעים ע"י הממשלה שלא איפשרה לדן להוריד אותם מתוך אינטרסים צרים וכתוצאה מכך שילמו הנוסעים מחירים גבוהים! אני מתגעגע לימים שבהם הופעל קו 68 האהוב עלי ע"י דן.
בקיצור, כל מהלך ההפרטה
נעשה בשלומיאליות ובחוסר מקצוענות ובלי לדאוג לאינטרסים של ציבור הנוסעים: המפעילים נבחרו על סמך קריטריונים כספיים בלבד. משרד התחבורה לא קבע את דגם האוטובוס המתאים ביותר. לא הנהיגו כרטוס משותף. ועוד
 

שי חלצי

New member
לא יודע אם קראת את ההודעה שלי או לא

נכון
וגם האוטובוסים מלוכלכים יותר, הרוסים יותר. הנהגים פחות מנוסים וחלקם נוהגים גרוע מאוד ועולים על המדרכות, המחירים לא קבועים (בקווים לקחו ממני מחיר קוד 2 לנסיעה שבדן שילמתי עבורה מחיר קוד 1), והמכונות שלהם זה פשוט דרעק של אוטובוסים (וולבו B7L) שלא מגיעים לקרסוליים של ה-SL200 הנהדרים של דן עם המזגן המעולה שבהם נהגו נהגים אדיבים וזהירים! מה גם שלקווים אין כרטיסיות משותפות עם דן ושכעת מי שרוצה לנסוע בכל הקווים צריך לקנות שתי כרטיסיות! ובעניין מחירי הנסיעה, כמו שכבר נאמר פה, מחירי הנסיעה לא נקבעים על ידי המפעיל, הם נקבעים ע"י הממשלה שלא איפשרה לדן להוריד אותם מתוך אינטרסים צרים וכתוצאה מכך שילמו הנוסעים מחירים גבוהים! אני מתגעגע לימים שבהם הופעל קו 68 האהוב עלי ע"י דן.
לא יודע אם קראת את ההודעה שלי או לא
אבל אני הייתי בעד חברת קוים ונגד דן! לגבי הטענות שלך - הן ממש לא נכונות! 1. האוטובוסים של קווים נקיים מאוד, לא פחות מאשר של דן (ואף יותר נקיים). 2. הטענה שהנהגים גרועים - לא נכונה לדעתי. נסעתי באופן קבוע גם בדן וגם בקווים, ונתקלתי בהרבה יותר מקרים של חוסר-אדיבות, עוינות וטעויות של נהגי דן מאשר של נהגי קווים. (התופעות האלה הן בכל מקרה שוליות, לפחות בקוים שאני נוסע בהם). 3. דרעק של אוטובוסים - אולי אתה חובב אוטובוסים ואכפת לך, אבל לנוסע הממוצע ממש לא אכפת. העיקר שמגיעים בזמן, בנוחות, ובזול. והמזגן של האוטובוסים בכל מקרה יותר טוב מאשר זה של דן. אני זוכר שבהתחלה היה אפילו קצת קר מדי... 4. כרטיסיות משותפות היה יכול להיות נחמד ויעיל יותר, אבל מה הבעיה להסתובב עם שתי כרטיסיות בארנק? את אותה כרטיסיה אפשר יהיה לנצל גם בעוד 10 שנים. 5. מחירים שנקבעים ע"י הממשלה - בטוח יש מעבר לטענה שהממשלה לא רוצה להוריד מחירים. לא יכול להיות שאין סיבה לכך.
 

mister K

New member
בהחלט הבנתי את ההודעה שלך

לא יודע אם קראת את ההודעה שלי או לא
אבל אני הייתי בעד חברת קוים ונגד דן! לגבי הטענות שלך - הן ממש לא נכונות! 1. האוטובוסים של קווים נקיים מאוד, לא פחות מאשר של דן (ואף יותר נקיים). 2. הטענה שהנהגים גרועים - לא נכונה לדעתי. נסעתי באופן קבוע גם בדן וגם בקווים, ונתקלתי בהרבה יותר מקרים של חוסר-אדיבות, עוינות וטעויות של נהגי דן מאשר של נהגי קווים. (התופעות האלה הן בכל מקרה שוליות, לפחות בקוים שאני נוסע בהם). 3. דרעק של אוטובוסים - אולי אתה חובב אוטובוסים ואכפת לך, אבל לנוסע הממוצע ממש לא אכפת. העיקר שמגיעים בזמן, בנוחות, ובזול. והמזגן של האוטובוסים בכל מקרה יותר טוב מאשר זה של דן. אני זוכר שבהתחלה היה אפילו קצת קר מדי... 4. כרטיסיות משותפות היה יכול להיות נחמד ויעיל יותר, אבל מה הבעיה להסתובב עם שתי כרטיסיות בארנק? את אותה כרטיסיה אפשר יהיה לנצל גם בעוד 10 שנים. 5. מחירים שנקבעים ע"י הממשלה - בטוח יש מעבר לטענה שהממשלה לא רוצה להוריד מחירים. לא יכול להיות שאין סיבה לכך.
בהחלט הבנתי את ההודעה שלך
ודעותי בנושא הן בדיוק ההפוכות משלך. הסיבה לכך שהממשלה לא רצתה להוריד מחירים היא שיש לה אינטרסים משלה שכתוצאה מהם ירוויחו נבחרינו היקרים עוד מזומנים. למשל, הממשלה לא רוצה להגדיל את הסובסדיה לתחבורה הציבורית. סובסדיה שחייבת לגדול על מנת שהנוסעים ישלמו פחות. המפעילים החדשים מתקיימים ממש מ"שכר רעב" וכך הם לא יחזיקו מעמד זמן רב. עד מהרה המחירים יעלו וישתוו למחירים המקוריים של אגד ודן רק עם שירות פחות טוב ופחות מקצועי.
 

cmr

New member
סוף סוף שר בממשלה

בהחלט הבנתי את ההודעה שלך
ודעותי בנושא הן בדיוק ההפוכות משלך. הסיבה לכך שהממשלה לא רצתה להוריד מחירים היא שיש לה אינטרסים משלה שכתוצאה מהם ירוויחו נבחרינו היקרים עוד מזומנים. למשל, הממשלה לא רוצה להגדיל את הסובסדיה לתחבורה הציבורית. סובסדיה שחייבת לגדול על מנת שהנוסעים ישלמו פחות. המפעילים החדשים מתקיימים ממש מ"שכר רעב" וכך הם לא יחזיקו מעמד זמן רב. עד מהרה המחירים יעלו וישתוו למחירים המקוריים של אגד ודן רק עם שירות פחות טוב ופחות מקצועי.
סוף סוף שר בממשלה
מבין שתהליך ההפרטה אינו מוביל לתחרות ובכוונתו לעצור את תהליך ההפרטה של בז"ן. מתי שר התחבורה יבין כי ההפרטה במתכונת הנוכחית אינה מובילה לחסכון והתיעלות התח"צ?
 

fireman

New member
שני עניינים בהשוואה

נכון
וגם האוטובוסים מלוכלכים יותר, הרוסים יותר. הנהגים פחות מנוסים וחלקם נוהגים גרוע מאוד ועולים על המדרכות, המחירים לא קבועים (בקווים לקחו ממני מחיר קוד 2 לנסיעה שבדן שילמתי עבורה מחיר קוד 1), והמכונות שלהם זה פשוט דרעק של אוטובוסים (וולבו B7L) שלא מגיעים לקרסוליים של ה-SL200 הנהדרים של דן עם המזגן המעולה שבהם נהגו נהגים אדיבים וזהירים! מה גם שלקווים אין כרטיסיות משותפות עם דן ושכעת מי שרוצה לנסוע בכל הקווים צריך לקנות שתי כרטיסיות! ובעניין מחירי הנסיעה, כמו שכבר נאמר פה, מחירי הנסיעה לא נקבעים על ידי המפעיל, הם נקבעים ע"י הממשלה שלא איפשרה לדן להוריד אותם מתוך אינטרסים צרים וכתוצאה מכך שילמו הנוסעים מחירים גבוהים! אני מתגעגע לימים שבהם הופעל קו 68 האהוב עלי ע"י דן.
שני עניינים בהשוואה
של B7L ל SL200..... לא מזמן יצא לי לשוחח עם נהג של מטרודן שהתנסה בנהיגה על שני הנ"ל.... מדובר במכונות שונות לגמרי כאשר אחד הוא נידרפלור והשני אוטובוס עירוני רגיל לכל דבר שהוא אגב הדגם המיושן ביותר של מ.א.ן שנמצא כרגע בשימוש פעיל כאוטובוס עירוני. הערה לגבי עליה על מדרכות....אני לא חושב שיש נהג אוטובוס בכל מדינת ישראל ובכלל שהצליח לעלות עם B7L על מדרכה....אם אכן הוא הצליח יש תקלה באוטובוס. לB7L יש מערכת חיישנים בחזית האוטובוס שבמידה ואתה מתקרב עם האוטובוס קרוב מידי למדרכה אתה מרגיש התנגדות בהגה בכדי למנוע מצב של התקרבות למדרכה....מרביתכם בטח יודעים מה מדרכה גבוהה יכולה לעשות לאוטובוס כזה כך שהסיפור של לעלות על מדרכה נראה לי קצת תמוה אם כי מנגד עם SL200 אפשר לטייל על מדרכות בלי שום בעיה. ואני אחזור לסיפור שטחנו כאן המון פעמים.... איכותו של אוטובוס, כך אני רואה זאת, נמדדת ברמת התחזוקה שלו....אפשר לקחת את האוטובוס הכי חדש, הכי משוכלל ובתוך חודש ועשות אותו גרוטאה.... ולעומת זאת אפשר לקחת אוטובוס כמו SL200 של "דן" כשבכל פעם שאני עולה עליו לנסיעה אני מתפעל באיזה רמת תחזוקה האוטובוסים האלה נמצאים, פשוט תענוג....לעומתם הSLים של התח"צ ז"ל היו נראים כמו גרוטאות.... מטרודן רכשה לא מכבר מספר אוטובוסים כאלה ואם אתה תראה אותם היום אתה פשוט לא תאמין שאלה היו אוטובוסים של התח"צ שראו שטיפה אולי פעם בחצי שנה...סוף סוף רואים חצי עליון לבן, כמו שהוא אמור להיות ולא חום מאבק ולכלוך, בכלל בפנים הם סוף סוף נראים כמו אוטובוסים. לעניין הנהגים אני לא אכנס בכלל כי אני לא מכיר את נהגי "קווים"
 

שי חלצי

New member
*אופס

מה רע בחברת קוים?
מישהו יכול לי במה הורע השירות בעקבות זה שדן הוחלפה ע"י קוים בבקעת אונו? אני אישית מצאתי רק נקודות בזכות השינוי: *המחירים ירדו. *נפתחו שלושה קוים חדשים (136, 137, 138), ושינו קוים קיימים לפי בקשות המשתמשים. *האוטובוסים חדישים יותר, עם מזגן טוב יותר. *הנהגים אדיבים יותר.
*אופס
התכוונתי לשאול: מישהו יכול להסביר לי במה...
 
שי, גם אני חושבת שיש המון שיפור

מה רע בחברת קוים?
מישהו יכול לי במה הורע השירות בעקבות זה שדן הוחלפה ע"י קוים בבקעת אונו? אני אישית מצאתי רק נקודות בזכות השינוי: *המחירים ירדו. *נפתחו שלושה קוים חדשים (136, 137, 138), ושינו קוים קיימים לפי בקשות המשתמשים. *האוטובוסים חדישים יותר, עם מזגן טוב יותר. *הנהגים אדיבים יותר.
שי, גם אני חושבת שיש המון שיפור
בהתחלה מאוד התעצבנתי על קווים, אבל עד עכשיו הם בסך הכל השתפרו הרבה, הוסיפו לנו קוי אוטובוס טובים ומועילים ואני לא חושבת שהאוטובוסים שלהם דרעק, בכלל לא. לצערי הרב כן יש בעיה אחת חמורה והיא הדיבורים של הנהגים בניידים בזמן הנסיעה. ואני רואה את התופעה הזו יותר מידי, לא הייתי אומרת כלום אם זו היתה שיחה קצרצרה של העברת אינפורמציה ודי אבל אלה שיחות ארוכות והיום נהג אחד ב-56 נעצר בתחנה במרכז קרית אונו, כשהוא בלהט השיחה. והמשיך לעמוד גם אחרי שאנשים עלו, וכשמישהו העיר לו הוא הסתכל עליו במבט של רצח בעיניים. זה דבר חמור מאוד.
 
מיסטר K, בשביל מה צריך סובסידיה?

שי, גם אני חושבת שיש המון שיפור
בהתחלה מאוד התעצבנתי על קווים, אבל עד עכשיו הם בסך הכל השתפרו הרבה, הוסיפו לנו קוי אוטובוס טובים ומועילים ואני לא חושבת שהאוטובוסים שלהם דרעק, בכלל לא. לצערי הרב כן יש בעיה אחת חמורה והיא הדיבורים של הנהגים בניידים בזמן הנסיעה. ואני רואה את התופעה הזו יותר מידי, לא הייתי אומרת כלום אם זו היתה שיחה קצרצרה של העברת אינפורמציה ודי אבל אלה שיחות ארוכות והיום נהג אחד ב-56 נעצר בתחנה במרכז קרית אונו, כשהוא בלהט השיחה. והמשיך לעמוד גם אחרי שאנשים עלו, וכשמישהו העיר לו הוא הסתכל עליו במבט של רצח בעיניים. זה דבר חמור מאוד.
מיסטר K, בשביל מה צריך סובסידיה?
כדי להוריד מחירים? הרי המחירים ירדו ממילא, ללא סובסידה ומבלי שאני וכל עם ישראל נשלם עבור חלק מהכרטיס של כל נוסע באוטובוס. כך נחסך כסף לאוצר המדינה. סובסידיה למצרך (בניגוד לסובסידיה לנצרך שזה תשלום מס הכנסה מופחת לשכבות החלשות) זה דבר משחית כי הגוף שמקבל את הכסף נהנה מהכנסה קבועה ללא מאמץ וכך נוצרות אצלו שכבות שומן מיותרות. עובדה היא שאגד הורידה מחירים גם ללא סובסידיה.
 

אוהד11

New member
הבעיה אינה הסובסידיה אלא

מיסטר K, בשביל מה צריך סובסידיה?
כדי להוריד מחירים? הרי המחירים ירדו ממילא, ללא סובסידה ומבלי שאני וכל עם ישראל נשלם עבור חלק מהכרטיס של כל נוסע באוטובוס. כך נחסך כסף לאוצר המדינה. סובסידיה למצרך (בניגוד לסובסידיה לנצרך שזה תשלום מס הכנסה מופחת לשכבות החלשות) זה דבר משחית כי הגוף שמקבל את הכסף נהנה מהכנסה קבועה ללא מאמץ וכך נוצרות אצלו שכבות שומן מיותרות. עובדה היא שאגד הורידה מחירים גם ללא סובסידיה.
הבעיה אינה הסובסידיה אלא
אלה שנזקקים לתח"צ. ברור שרובם אינם משכבות אמידות, ולכן מוטב לסייע להם. יחד עם זאת, האם מישהו נתן את דעתו לבחון את התימחור ואת הסיבסוד הצולב. אולי אם היו מאפשרים לדן ואגד לבנות לוח מחירים הגיוני בקווים המבוקשים ולא להעלות דווקא בהם את המחירים, העומס בכבישים היה משתנה ורבים היו מעדיפים את הנסיעה באוטובוסים, בדיוק כפי שגדל מספר הנוסעים ברכבת. אולי במקום לפרק את המונופולים הגדולים של דן ואגד היו צריכים לאפשר להם לפעול ובמקביל לאפשר למפעילים נוספים להשתלב. הרי רק זה באמת היה לטובת הנוסעים, ולא לטובת קופת האוצר. מדוע לקחת בחשבון אך ורק את המחירים ואת התמלוגים, ולא לחשוב על אפשרות של שני מפעילים בקו 68 או בקו 312 או ב- 451 ? אם הוזכרה כאן ההפרטה של בז"ן, שכנראה תרד מהפרק, ראוי להזכיר גם את ענין התחרות של יבואני הרכב, שגם היא כנראה תוקפא ותרד בצורה אלגנטית. אם כך, מדוע ךא יחול דין זה על התח"צ ?
 

שי חלצי

New member
ריבוי מפעילים בקו אחד

הבעיה אינה הסובסידיה אלא
אלה שנזקקים לתח"צ. ברור שרובם אינם משכבות אמידות, ולכן מוטב לסייע להם. יחד עם זאת, האם מישהו נתן את דעתו לבחון את התימחור ואת הסיבסוד הצולב. אולי אם היו מאפשרים לדן ואגד לבנות לוח מחירים הגיוני בקווים המבוקשים ולא להעלות דווקא בהם את המחירים, העומס בכבישים היה משתנה ורבים היו מעדיפים את הנסיעה באוטובוסים, בדיוק כפי שגדל מספר הנוסעים ברכבת. אולי במקום לפרק את המונופולים הגדולים של דן ואגד היו צריכים לאפשר להם לפעול ובמקביל לאפשר למפעילים נוספים להשתלב. הרי רק זה באמת היה לטובת הנוסעים, ולא לטובת קופת האוצר. מדוע לקחת בחשבון אך ורק את המחירים ואת התמלוגים, ולא לחשוב על אפשרות של שני מפעילים בקו 68 או בקו 312 או ב- 451 ? אם הוזכרה כאן ההפרטה של בז"ן, שכנראה תרד מהפרק, ראוי להזכיר גם את ענין התחרות של יבואני הרכב, שגם היא כנראה תוקפא ותרד בצורה אלגנטית. אם כך, מדוע ךא יחול דין זה על התח"צ ?
ריבוי מפעילים בקו אחד
נראה לי דבר הגיוני לעשותו בקוים בינעירוניים. בקו עירוני עם עשרות תחנות זה יעשה בלאגן. מה אתם חושבים?
 

אוהד11

New member
ברור שכוונתי לקווים בינעירוניים

ריבוי מפעילים בקו אחד
נראה לי דבר הגיוני לעשותו בקוים בינעירוניים. בקו עירוני עם עשרות תחנות זה יעשה בלאגן. מה אתם חושבים?
ברור שכוונתי לקווים בינעירוניים
 
"חטיפת נוסעים" לאורך מסלול הקו

ריבוי מפעילים בקו אחד
נראה לי דבר הגיוני לעשותו בקוים בינעירוניים. בקו עירוני עם עשרות תחנות זה יעשה בלאגן. מה אתם חושבים?
"חטיפת נוסעים" לאורך מסלול הקו
אינה שיטה סבירה לקיום תחרות בין מפעילים. התחרות צריכה להתבטא במכרזים להענקת זכיונות, כאשר קריטריונים כגון טיב שירות מובאים בחשבון, בנוסף לאספקט הכספי. כמובן שהדבר מחייב רמה גבוהה של תכנון ופיקוח מצד משרד התחבורה, וגם מערכת נהלים ותקנות המכסה את כל מצבי ותסריטי התפעול, עם אכיפה קפדנית...
 

שי חלצי

New member
זכור לי נהג שמדבר עם דיבורית

שי, גם אני חושבת שיש המון שיפור
בהתחלה מאוד התעצבנתי על קווים, אבל עד עכשיו הם בסך הכל השתפרו הרבה, הוסיפו לנו קוי אוטובוס טובים ומועילים ואני לא חושבת שהאוטובוסים שלהם דרעק, בכלל לא. לצערי הרב כן יש בעיה אחת חמורה והיא הדיבורים של הנהגים בניידים בזמן הנסיעה. ואני רואה את התופעה הזו יותר מידי, לא הייתי אומרת כלום אם זו היתה שיחה קצרצרה של העברת אינפורמציה ודי אבל אלה שיחות ארוכות והיום נהג אחד ב-56 נעצר בתחנה במרכז קרית אונו, כשהוא בלהט השיחה. והמשיך לעמוד גם אחרי שאנשים עלו, וכשמישהו העיר לו הוא הסתכל עליו במבט של רצח בעיניים. זה דבר חמור מאוד.
זכור לי נהג שמדבר עם דיבורית
אבל אם הם מדברים בטלפון עצמו, זה חמור מאוד. יש אפשרות להתלונן על התנהגות של נהג, לא?
 
הוא דיבר עם אוזניה

זכור לי נהג שמדבר עם דיבורית
אבל אם הם מדברים בטלפון עצמו, זה חמור מאוד. יש אפשרות להתלונן על התנהגות של נהג, לא?
הוא דיבר עם אוזניה
אבל לדעתי זה אסור לנהג אוטובוס, מה עוד שזו שיחה ארוכה ונסערת.
 
אני (שוב) המום!

הוא דיבר עם אוזניה
אבל לדעתי זה אסור לנהג אוטובוס, מה עוד שזו שיחה ארוכה ונסערת.
אני (שוב) המום!
אין ספק שלנהג אוטובוס אסור לדבר בטלפון נייד בזמן עבודתו, גם עם דיבורית או אזניה. מי שנתקל במקרה כזה צריך להגיש תלונה, כי מדובר בסכנת חיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה