מה שקרה היום ברכבת, תביעו דעתכם

מצב
הנושא נעול.
../images/Emo41.gif|../images/Emo26.gifומה עם אלו שכן ישבו....

תמיד רכבת ישראל כותבת על כל מיני
פוסטרים ודפי מידע, שמי שימצא על הרכבת ללא כרטיס נסיעה יאלץ לשלם קנס= מחיר הנסיעה3X. מי גובה את הקנס? אף פעם לא ממש עשיתי את ההבחנה בין פקח על הרכבת לבין כרטיסן על הרכבת אם לא מדובר באותו איש עם כובעים שונים..... ולגבי המקרה עצמו: אותו איש קבע היה צריך לקנות כרטיס שמור מראש, אם לא היה מקום ברכבת,אין לו שום יתרון יחסי על כל אותם נוסעים שעומדים ללא מקום ישיבה. חבל מאוד שהרכבות בארץ כל כל כל כך עמוסות, מה שמאוד מפתיע זה שהעלו שוטרים לרכבת לא שמעתי בסיפורך ניסיונות של הפקח להקים את אותו איש נשמע כמו עוד משחק גאווה מגעיל אך לא פסול
|
ומה עם אלו שכן ישבו....
בכל רחבי הרכבת, האם להם יש יתרון יחסי על אנשים אחרים ששילמו אך נאלצו לעמוד
ולכל האנשים שמקבלים כרטיסים במחיר מוזל או חינם (חיילים ודומיהם), האם להם יש יתרון יחסי, לעומת אלו שישלמו ועומדים
ולכל אלו שיש להם בעיות רפואיות למיניהם, האם מגיע להם לשלם יותר על מקום שמור בגלל בעיות רפואיות
ומה לגבי אלו שיושבים במקומות של הנכים ברכבת
האם להם יש יתרון על פני הנוסעים האחרים
בוא נגיד שבנאדם נכנס לרכבת, והוא שילם כמו שאר האנשים (אם לא יותר), אך לא קנה כרטיס למקום שמור. הבנאדם בא למקומות השמורים ורואה שהקרון ריק, אך מצד שני נשאר רק מקום אחד ברכבת השמור לנכים, מה עליו לעשות
האם עליו לעמוד
רק בגלל שרכבת ישראל החליטה לתת העדפה לאנשים שמשלמים יותר
מבחינה חוקית ומוסרית הוא צריך לעמוד.
 
וכמובן שלא שכחתי להתקשר לרכבת....

|
ומה עם אלו שכן ישבו....
בכל רחבי הרכבת, האם להם יש יתרון יחסי על אנשים אחרים ששילמו אך נאלצו לעמוד
ולכל האנשים שמקבלים כרטיסים במחיר מוזל או חינם (חיילים ודומיהם), האם להם יש יתרון יחסי, לעומת אלו שישלמו ועומדים
ולכל אלו שיש להם בעיות רפואיות למיניהם, האם מגיע להם לשלם יותר על מקום שמור בגלל בעיות רפואיות
ומה לגבי אלו שיושבים במקומות של הנכים ברכבת
האם להם יש יתרון על פני הנוסעים האחרים
בוא נגיד שבנאדם נכנס לרכבת, והוא שילם כמו שאר האנשים (אם לא יותר), אך לא קנה כרטיס למקום שמור. הבנאדם בא למקומות השמורים ורואה שהקרון ריק, אך מצד שני נשאר רק מקום אחד ברכבת השמור לנכים, מה עליו לעשות
האם עליו לעמוד
רק בגלל שרכבת ישראל החליטה לתת העדפה לאנשים שמשלמים יותר
מבחינה חוקית ומוסרית הוא צריך לעמוד.
וכמובן שלא שכחתי להתקשר לרכבת....
ואף אחד לא מוסמך לענות על השאלות האלו, רק אפשר לשלוח מייל שבו יגידו לי שב2007 יהיו שתי מסילות, ויהיו יותר רכבות. כאלו עצבים עוד לא חטפתי
 

levikon

New member
מס' תגובות.

|
ומה עם אלו שכן ישבו....
בכל רחבי הרכבת, האם להם יש יתרון יחסי על אנשים אחרים ששילמו אך נאלצו לעמוד
ולכל האנשים שמקבלים כרטיסים במחיר מוזל או חינם (חיילים ודומיהם), האם להם יש יתרון יחסי, לעומת אלו שישלמו ועומדים
ולכל אלו שיש להם בעיות רפואיות למיניהם, האם מגיע להם לשלם יותר על מקום שמור בגלל בעיות רפואיות
ומה לגבי אלו שיושבים במקומות של הנכים ברכבת
האם להם יש יתרון על פני הנוסעים האחרים
בוא נגיד שבנאדם נכנס לרכבת, והוא שילם כמו שאר האנשים (אם לא יותר), אך לא קנה כרטיס למקום שמור. הבנאדם בא למקומות השמורים ורואה שהקרון ריק, אך מצד שני נשאר רק מקום אחד ברכבת השמור לנכים, מה עליו לעשות
האם עליו לעמוד
רק בגלל שרכבת ישראל החליטה לתת העדפה לאנשים שמשלמים יותר
מבחינה חוקית ומוסרית הוא צריך לעמוד.
מס' תגובות.
1. "ומה עם אלו שכן ישבו בכל רחבי הרכבת, האם להם יש יתרון יחסי על אנשים אחרים ששילמו אך נאלצו לעמוד?" - כן, כי הם הגיעו מוקדם מספיק, ועלו ראשונים לרכבת. 2. "ולכל האנשים שמקבלים כרטיסים במחיר מוזל או חינם (חיילים ודומיהם), האם להם יש יתרון יחסי, לעומת אלו שישלמו ועומדים?" - אין להם יתרון. החיילים אולי לא משלמים, אבל צה"ל כן משלם בשבילם, בשביל כל אחד מהחיילים שנוסע. 3 + 4. "ולכל אלו שיש להם בעיות רפואיות למיניהם, האם מגיע להם לשלם יותר על מקום שמור בגלל בעיות רפואיות?" - תלוי מה הבעיה הרפואית. אם זה צינון, אז לא. אם הבן אדם נכה, או מוגבל באיזשהי דרך, או זקן, אני בטוח שיפנו לו מקום ישיבה. (לפחות כל פעם שאני נסעתי ברכבת, תמיד פינו מקומות ישיבה לאנשים כאלה, להבדיל מאוטובוס). ויש גם מקומות מיוחדים לנכים. הסיבה שיושבים בהם אנשים רגילים היא מכיוון שאין נכים על הרכבת המסוימת הזאת. אם נכה היה מגיעה, הם היו מפנים לו את המקום. אין צורך סתם להקים אנשים שלא עשו שום דבר רע. 5. "בוא נגיד שבנאדם נכנס לרכבת, והוא שילם כמו שאר האנשים (אם לא יותר), אך לא קנה כרטיס למקום שמור. הבנאדם בא למקומות השמורים ורואה שהקרון ריק, אך מצד שני נשאר רק מקום אחד ברכבת השמור לנכים, מה עליו לעשות" - להתיישב במקום של הנכה, כל עוד אין נכה או אדם מוגבל שמבקש את המקום הנ"ל. יש דבר אחד אבל שאני מסכים איתך עליו. צריך לאפשר לאנשים לשלם על מקום שמור ברכבת, לאחר שהם כבר עלו עליה. אולי מחיר טיפ טיפה יותר גדול. אבל, אני חושב שיש בעיה עם זה. ולמה, כי להבדיל מכרטיסים רגילים, המחשב אשר מוכר את הכרטיסים השמורים רושם כמה כרטיסים בידיוק נמכרו למקומות השמורים, ולכן המחשב יודע כמה מקומות נשארו לו במלאי. אם מישהו יקנה כרטיס בתוך הרכבת, המחשב לא ידע שהמקום תפוס, וכך תיווצר בעיה של OVERBOOKING. שזה יותר בעייתי.
 
כמה טעויות יש לך...

מס' תגובות.
1. "ומה עם אלו שכן ישבו בכל רחבי הרכבת, האם להם יש יתרון יחסי על אנשים אחרים ששילמו אך נאלצו לעמוד?" - כן, כי הם הגיעו מוקדם מספיק, ועלו ראשונים לרכבת. 2. "ולכל האנשים שמקבלים כרטיסים במחיר מוזל או חינם (חיילים ודומיהם), האם להם יש יתרון יחסי, לעומת אלו שישלמו ועומדים?" - אין להם יתרון. החיילים אולי לא משלמים, אבל צה"ל כן משלם בשבילם, בשביל כל אחד מהחיילים שנוסע. 3 + 4. "ולכל אלו שיש להם בעיות רפואיות למיניהם, האם מגיע להם לשלם יותר על מקום שמור בגלל בעיות רפואיות?" - תלוי מה הבעיה הרפואית. אם זה צינון, אז לא. אם הבן אדם נכה, או מוגבל באיזשהי דרך, או זקן, אני בטוח שיפנו לו מקום ישיבה. (לפחות כל פעם שאני נסעתי ברכבת, תמיד פינו מקומות ישיבה לאנשים כאלה, להבדיל מאוטובוס). ויש גם מקומות מיוחדים לנכים. הסיבה שיושבים בהם אנשים רגילים היא מכיוון שאין נכים על הרכבת המסוימת הזאת. אם נכה היה מגיעה, הם היו מפנים לו את המקום. אין צורך סתם להקים אנשים שלא עשו שום דבר רע. 5. "בוא נגיד שבנאדם נכנס לרכבת, והוא שילם כמו שאר האנשים (אם לא יותר), אך לא קנה כרטיס למקום שמור. הבנאדם בא למקומות השמורים ורואה שהקרון ריק, אך מצד שני נשאר רק מקום אחד ברכבת השמור לנכים, מה עליו לעשות" - להתיישב במקום של הנכה, כל עוד אין נכה או אדם מוגבל שמבקש את המקום הנ"ל. יש דבר אחד אבל שאני מסכים איתך עליו. צריך לאפשר לאנשים לשלם על מקום שמור ברכבת, לאחר שהם כבר עלו עליה. אולי מחיר טיפ טיפה יותר גדול. אבל, אני חושב שיש בעיה עם זה. ולמה, כי להבדיל מכרטיסים רגילים, המחשב אשר מוכר את הכרטיסים השמורים רושם כמה כרטיסים בידיוק נמכרו למקומות השמורים, ולכן המחשב יודע כמה מקומות נשארו לו במלאי. אם מישהו יקנה כרטיס בתוך הרכבת, המחשב לא ידע שהמקום תפוס, וכך תיווצר בעיה של OVERBOOKING. שזה יותר בעייתי.
כמה טעויות יש לך...
א. לא כולם יוצאים מתחנת מרכז להזכירך, חלק גם עולים בקרית גת, ואין להם מקום, לא משנה כמה מוקדם באת. ב. לפעמים הרכבת מגיעה באיחור, ואז כולם מתנפלים עליה כמו בהמות (ותסלחו לי על המילה), ואין מקום לכולם. ג. למה במקום של נכה אפשר לשבת, ובמקום ריק שמור לא
אם יבוא בנאדם יגיד סליחה זה המקום שלי, זה סיפור אחר. הקרון ריק. עפ"י חוקי ר"י אסור לשבת בשום פנים ואופן במקום של נכה. ד. אנשים עם בעיות רפואיות זה כל בנאדם שלא יכול לעמוד שעה וחצי בגלל בעיה רפואית, בעיות ברגליים, בעיות גב וכיו"ב. יפנו מקום לבנאדם זקן
אני עוד לא ראיתי דבר כזה ברכבת, אפילו ראיתי אנשים ששמים את הרגליים שלהם על המושב שלידהם ובגלל זה אנשים עומדים. בזה הפקח *לא* מטפל, ולא טיפל אף פעם שעליתי לרכבת.
 
בחודש שעבר...

מס' תגובות.
1. "ומה עם אלו שכן ישבו בכל רחבי הרכבת, האם להם יש יתרון יחסי על אנשים אחרים ששילמו אך נאלצו לעמוד?" - כן, כי הם הגיעו מוקדם מספיק, ועלו ראשונים לרכבת. 2. "ולכל האנשים שמקבלים כרטיסים במחיר מוזל או חינם (חיילים ודומיהם), האם להם יש יתרון יחסי, לעומת אלו שישלמו ועומדים?" - אין להם יתרון. החיילים אולי לא משלמים, אבל צה"ל כן משלם בשבילם, בשביל כל אחד מהחיילים שנוסע. 3 + 4. "ולכל אלו שיש להם בעיות רפואיות למיניהם, האם מגיע להם לשלם יותר על מקום שמור בגלל בעיות רפואיות?" - תלוי מה הבעיה הרפואית. אם זה צינון, אז לא. אם הבן אדם נכה, או מוגבל באיזשהי דרך, או זקן, אני בטוח שיפנו לו מקום ישיבה. (לפחות כל פעם שאני נסעתי ברכבת, תמיד פינו מקומות ישיבה לאנשים כאלה, להבדיל מאוטובוס). ויש גם מקומות מיוחדים לנכים. הסיבה שיושבים בהם אנשים רגילים היא מכיוון שאין נכים על הרכבת המסוימת הזאת. אם נכה היה מגיעה, הם היו מפנים לו את המקום. אין צורך סתם להקים אנשים שלא עשו שום דבר רע. 5. "בוא נגיד שבנאדם נכנס לרכבת, והוא שילם כמו שאר האנשים (אם לא יותר), אך לא קנה כרטיס למקום שמור. הבנאדם בא למקומות השמורים ורואה שהקרון ריק, אך מצד שני נשאר רק מקום אחד ברכבת השמור לנכים, מה עליו לעשות" - להתיישב במקום של הנכה, כל עוד אין נכה או אדם מוגבל שמבקש את המקום הנ"ל. יש דבר אחד אבל שאני מסכים איתך עליו. צריך לאפשר לאנשים לשלם על מקום שמור ברכבת, לאחר שהם כבר עלו עליה. אולי מחיר טיפ טיפה יותר גדול. אבל, אני חושב שיש בעיה עם זה. ולמה, כי להבדיל מכרטיסים רגילים, המחשב אשר מוכר את הכרטיסים השמורים רושם כמה כרטיסים בידיוק נמכרו למקומות השמורים, ולכן המחשב יודע כמה מקומות נשארו לו במלאי. אם מישהו יקנה כרטיס בתוך הרכבת, המחשב לא ידע שהמקום תפוס, וכך תיווצר בעיה של OVERBOOKING. שזה יותר בעייתי.
בחודש שעבר...
קניתי שתי כרטיסיות לקו, 510 ש"ח, אני צריך להוסיף 125 ש"ח ל - 25 נסיעות בכדי לשבת
לצערי מחשש שכבר לא יהיה מקום, אני מפסיק לנסוע ברכבת, כי באוטובוס כמעט תמיד יש מקום, ואם לא, אז אתה יודע ומחכה לבא. וזה לא בגלל החשש הזה, זה בגלל שאני משלם ומקבל שירות גרוע, 510 ש"ח לחודש זה סכום בהחלט מכובד, ושעה וחצי עמידה זה הגזמה, אני לא אעמוד את זה.
 

levikon

New member
אז אל תעמוד בזה. זה בעיה שלך.

בחודש שעבר...
קניתי שתי כרטיסיות לקו, 510 ש"ח, אני צריך להוסיף 125 ש"ח ל - 25 נסיעות בכדי לשבת
לצערי מחשש שכבר לא יהיה מקום, אני מפסיק לנסוע ברכבת, כי באוטובוס כמעט תמיד יש מקום, ואם לא, אז אתה יודע ומחכה לבא. וזה לא בגלל החשש הזה, זה בגלל שאני משלם ומקבל שירות גרוע, 510 ש"ח לחודש זה סכום בהחלט מכובד, ושעה וחצי עמידה זה הגזמה, אני לא אעמוד את זה.
אז אל תעמוד בזה. זה בעיה שלך.
אני ציינתי את מה שאני חושב. אתה רוצה, אתה יכול לסוע באוטובוס. אף אחד לא יגיד לך לא. רק תחשוב על דבר אחד. אם לא היה את הרכבת מבאר שבע, אני בטוח שהיה לך נור כייף לסוע באוטובוס. ואתה לא יודע עדיין מה זה צפיפות. אתה לא יודע מה זה נסיעה של 8 שעות (+-),בעמידה, בגלל שאין מקום לשבת על הרצפה. דבר אחד אני מציע לך לעשות. תשאל מישהו. לפני שנת 97, האם היה נחמד לסוע באוטובוס ביום ראשון, או חמישי.
 

Golf Bravo

New member
בינתיים, תוספת לכרטיס שמור צריך

מה שקרה היום ברכבת, תביעו דעתכם
היום יצאה רכבת קצרה יחסית מבאר שבע (IC3 שלושה או ארבעה מערכים לא שמתי לב), כרגיל במקרים כאלו אין מקום לכולם. בא איש קבע, בגיל 40+, לקרון הראשון, ומבקש מהפקח לשלם עבור מקום שמור, ולשבת. מכיוון שלא ניתן לעשות זאת באמצע הרכבת, הפקח סירב, האיש ביקש וביקש עוד כמה פעמים, ולמרות שהפקח סירב, הוא ישב. מה שהוא עשה לא בסדר, אך עדיין הוא לא תפס מקום של אף אחד, הקרון היה רק חצי מלא. הפקח הנחמד, ביקש להעלות משטרה (או אנשי בטחון), בתחנת לוד עלו שני אנשים חמושים (כל אחד עם שני נשקים), בשביל להקים אותו
, כל מי שראה את זה פשוט היה בהלם, אפילו אנשי הביטחון שבאו היו בהלם כי הם לא הבינו מה הפקח רוצה, לא הוציאו מילה והלכו מהמקום. כנראה שגם איש הקבע היה בהלם, והוא פשוט קם והלך. בסה"כ הוא לא תפס מקום של אף אחד, הוא אפילו לא הרים את הקול, ישב שלא בצדק, אבל להביא אנשים חמושים בשביל להקים אותו
אני חושב ש: א. זה לא יפה ב. זה לא יפה ג. זה לא יפה ד. זה בושה שעושים דבר כזה לאיש שבסה"כ ישב(
) ה. זה לא יפה אותי זה ממש הרגיז
בינתיים, תוספת לכרטיס שמור צריך
לקנות בתחנה ולא ברכבת. העובדה שקרון השמורים חצי ריק, אינה מעלה או מורידה דבר. מקום בקרון המקומות השמורים כרוך בתוספת מחיר. במקרים יוצאי דופן ראיתי פקח תופס יוזמה, מתקשר לממונה עליו ומבקש אישור למכור תוספת שמור לנוסע במצוקה אמיתית. כך למשל, גב' עם שני תינוקות, האחת בקושי על הרגלים והשני עולל בחיתול על הידיים, שעלתה על רכבת עמוסה על גדותיה וטענה כי לא נסעה זה שנים ברכבת ולא ידעה כי יש לקנות מקום שמור בקופה... יבוא יום (לפני או אחרי בוא המשיח) שבו הפקח יסתובב עם מסופון הקשור online למחשב הכרטיסים המרכזי ויוכל למכור מקומות בקרון השמורים "על בסיס מקום פנוי" כך שמי שיעלה גם בקרית-גת ובלוד וקנה תוספת שמור בתחנה, לא ימצא שמקומו תפוס על ידי מי שקנה תוספת מן הפקח. עד אותה עת, מן הראוי שהרוצה לשבת במקום שמור יתכבד ויקנה אותו מראש בתחנה. אולי כדאי שרכבת ישראל תביא את הדבר לתשומת ליבם של אלה שאינם יוממים ברכבת, בעזרת שילוט מתאים, וכן בכיתוב ברור בלוחות הזמנים.
 
לצערי...

בינתיים, תוספת לכרטיס שמור צריך
לקנות בתחנה ולא ברכבת. העובדה שקרון השמורים חצי ריק, אינה מעלה או מורידה דבר. מקום בקרון המקומות השמורים כרוך בתוספת מחיר. במקרים יוצאי דופן ראיתי פקח תופס יוזמה, מתקשר לממונה עליו ומבקש אישור למכור תוספת שמור לנוסע במצוקה אמיתית. כך למשל, גב' עם שני תינוקות, האחת בקושי על הרגלים והשני עולל בחיתול על הידיים, שעלתה על רכבת עמוסה על גדותיה וטענה כי לא נסעה זה שנים ברכבת ולא ידעה כי יש לקנות מקום שמור בקופה... יבוא יום (לפני או אחרי בוא המשיח) שבו הפקח יסתובב עם מסופון הקשור online למחשב הכרטיסים המרכזי ויוכל למכור מקומות בקרון השמורים "על בסיס מקום פנוי" כך שמי שיעלה גם בקרית-גת ובלוד וקנה תוספת שמור בתחנה, לא ימצא שמקומו תפוס על ידי מי שקנה תוספת מן הפקח. עד אותה עת, מן הראוי שהרוצה לשבת במקום שמור יתכבד ויקנה אותו מראש בתחנה. אולי כדאי שרכבת ישראל תביא את הדבר לתשומת ליבם של אלה שאינם יוממים ברכבת, בעזרת שילוט מתאים, וכן בכיתוב ברור בלוחות הזמנים.
לצערי...
אני נאלץ לשלם 255 שקל על 12 נסיעות, אני חושב שזה מספיק מכובד בכדי שאוכל לשבת, אין לי בעיה לשלם על מקום שמור במידה ואין מקומות, יוצא לי לנסוע בערך 25 פעמים בחודש ברכבת, זה כבר 510 ש"ח. עוד 125 ש"ח בשביל לשבת
לא נראה לי הגיוני, אם הייתי יודע מראש שאין מקום ברכבת הייתי משלם.
 

fireman

New member
אף אחד לא מאלץ אותך

לצערי...
אני נאלץ לשלם 255 שקל על 12 נסיעות, אני חושב שזה מספיק מכובד בכדי שאוכל לשבת, אין לי בעיה לשלם על מקום שמור במידה ואין מקומות, יוצא לי לנסוע בערך 25 פעמים בחודש ברכבת, זה כבר 510 ש"ח. עוד 125 ש"ח בשביל לשבת
לא נראה לי הגיוני, אם הייתי יודע מראש שאין מקום ברכבת הייתי משלם.
אף אחד לא מאלץ אותך
גם לא לשלם פי2 , גם לא להוסיף עלות מקומות שמורים ובטח שבטח לא לעמוד.... במרחק חציית כביש יש תחנה מרכזית שיוצאים ממנה באופן עקבי עשרות אוטובוסים מבאר שבע לתל אביב מידי יום יותר זול יותר תדיר ויש יותר מקום.
 
לצערי כבר היה לי ניסיון בזה...

אף אחד לא מאלץ אותך
גם לא לשלם פי2 , גם לא להוסיף עלות מקומות שמורים ובטח שבטח לא לעמוד.... במרחק חציית כביש יש תחנה מרכזית שיוצאים ממנה באופן עקבי עשרות אוטובוסים מבאר שבע לתל אביב מידי יום יותר זול יותר תדיר ויש יותר מקום.
לצערי כבר היה לי ניסיון בזה...
והאוטובוס מתעכב רבות בפקקים, בכל מקרה עדיין זה לא בסדר, כי אף אחד לא יושב במקומות האלו. אם אתה לא נותן לנוסע שלך לשבת במקום פנוי, אני לא מבין איזה שירות זה
 

1255815

New member
לשמחתי היה לי נסיון בזה

לצערי כבר היה לי ניסיון בזה...
והאוטובוס מתעכב רבות בפקקים, בכל מקרה עדיין זה לא בסדר, כי אף אחד לא יושב במקומות האלו. אם אתה לא נותן לנוסע שלך לשבת במקום פנוי, אני לא מבין איזה שירות זה
לשמחתי היה לי נסיון בזה
ופקק בדרך לת"א שנמשך יותר מ-5 דקות זה דבר מאד מאד נדיר!!! כשהייתי בצבא הייתי מעדיפה הרבה פעמים בימי חמישי/שישי לנסוע לת"א ולקחת משם 370, (ולהדחף ולהצטופף ולשבת במדרגות לעיתים) ולא רכבת מלוד שמגיעה פעם בשעה, לשבת על הריצפה ולקום כל פעם לכבוד האיש עם העגלה שהחליט שיש מישהו רעב בקרון האחרון... מת"א הגנה לב"ש מרכז זה שעה ורבע ברכבת וכשעה וחצי באוטובוס... ההבדל לא כ"כ משמעותי, ואם המקומות השמורים כ"כ מפריעים לך אז סע באוטובוס! אגב- ברכבת קומתיים תמיד אפשר לשבת במדרגות, וגם אם לא- הרבה פעמים ישבתי על הריצפה, וכמה פעמים ישבתי על תיקים של אנשים (כי לא ראו את הריצפה...) ואני חייבת לציין שאני עדיין חיה, בריאה ושלמה... ראיתי מספיק אנשים בקבע שישבו על התיקים שלהם, אז מה מונע מכבודו לעשות זאת גם?
 
האוטובוס יותר מהיר מהרכבת...

לשמחתי היה לי נסיון בזה
ופקק בדרך לת"א שנמשך יותר מ-5 דקות זה דבר מאד מאד נדיר!!! כשהייתי בצבא הייתי מעדיפה הרבה פעמים בימי חמישי/שישי לנסוע לת"א ולקחת משם 370, (ולהדחף ולהצטופף ולשבת במדרגות לעיתים) ולא רכבת מלוד שמגיעה פעם בשעה, לשבת על הריצפה ולקום כל פעם לכבוד האיש עם העגלה שהחליט שיש מישהו רעב בקרון האחרון... מת"א הגנה לב"ש מרכז זה שעה ורבע ברכבת וכשעה וחצי באוטובוס... ההבדל לא כ"כ משמעותי, ואם המקומות השמורים כ"כ מפריעים לך אז סע באוטובוס! אגב- ברכבת קומתיים תמיד אפשר לשבת במדרגות, וגם אם לא- הרבה פעמים ישבתי על הריצפה, וכמה פעמים ישבתי על תיקים של אנשים (כי לא ראו את הריצפה...) ואני חייבת לציין שאני עדיין חיה, בריאה ושלמה... ראיתי מספיק אנשים בקבע שישבו על התיקים שלהם, אז מה מונע מכבודו לעשות זאת גם?
האוטובוס יותר מהיר מהרכבת...
כשאין פקקים, 1:20 עד לתחנה מרכזית באר שבע, ואני גם לא מגיע עד שם כי הוא עוצר לי ליד הבית. כבר נתקעתי בפקקים של 25 דקות בדרך לשם, הייתה תקופה שנסעתי רק באוטובוסים, היום אני חוזר באוטובוס (הרבה יותר עדיף מרכבת). מה שמונע ממני, זה ה - 510 ש"ח שאני משלם בחודש, וזה שאני לא פרייאר, כי מי ששילם 25.5 ש"ח עבור נסיעה, ולא ישב, הוא בהחלט פרייאר.
 

1255815

New member
אף אחד

האוטובוס יותר מהיר מהרכבת...
כשאין פקקים, 1:20 עד לתחנה מרכזית באר שבע, ואני גם לא מגיע עד שם כי הוא עוצר לי ליד הבית. כבר נתקעתי בפקקים של 25 דקות בדרך לשם, הייתה תקופה שנסעתי רק באוטובוסים, היום אני חוזר באוטובוס (הרבה יותר עדיף מרכבת). מה שמונע ממני, זה ה - 510 ש"ח שאני משלם בחודש, וזה שאני לא פרייאר, כי מי ששילם 25.5 ש"ח עבור נסיעה, ולא ישב, הוא בהחלט פרייאר.
אף אחד
לא כופה עליך לנסוע ברכבת, בד"כ יש בה מקום... מעולם לא נתקעתי בפקקים- לא בהלוך ולא בחזור, אבל עם הרכבת היו לי הרבה עצירות של מפגש רכבות, או סתם הרכבת איחרה בכמה דקות בגלל עומס... את העיכובים אפשר למצוא בכל מקום... ולגבי הרכבת- היו כמה פעמים שהגעתי לב"ש מרכז ביום ראשון ולא נתנו לי לעלות בגלל שהיו מידי הרבה אנשים, ואם לא דיי בכך- הייתי צריכה לשמוע אח"כ את הנזיפה של המפקד למה לא הגעתי בזמן... אז תגיד תודה שהצלחת לעלות על הרכבת, כי יש כאלו שלא מצליחים. 370 לשירותך תמיד. (חוצמיזה רכבת היא מאד יקרה, ב13.70 אתה מגיע לת"א בערך באותו זמן וחוסך כמעט חצי מהסכום...) אהה, ועוד משהו חשוב מאד: אני לא פרייארית
 

fireman

New member
אני היום נסעתי לתל אביב ובחזרה

לצערי כבר היה לי ניסיון בזה...
והאוטובוס מתעכב רבות בפקקים, בכל מקרה עדיין זה לא בסדר, כי אף אחד לא יושב במקומות האלו. אם אתה לא נותן לנוסע שלך לשבת במקום פנוי, אני לא מבין איזה שירות זה
אני היום נסעתי לתל אביב ובחזרה
בהלוך (7:38) לקחתי רכבת מבאר שבע מרכז....דאבל דק מוארך (5 קרונות) בבאר שבע הרכבת הייתה כמעט מלאה....98% תפוסה של חיילים בתחנת באר שבע צפון עלו עוד כ80-90 נוסעים 98% מהם....נראים סטודנטים. לכולם היה מקום ישיבה והרכבת הגיעה לתפוסתה המלאה. בקרית גת אנשים כבר ישבו על המדרגות בלוד ירדו לא מעט נוסעים וגם עלו לא מעט נוסעים וכולם ישבו (כך זה לפחות נראה בקרון שאני ישבתי בו) בתחנות תל אביב רוב הנוסעים ברכבת התחלפו ואני נפרדתי ממנה בתל אביב מרכז. אני יכול לסכם את הנסיעה הזאת בשתי מילים.... גועל נפש לצערי 1.87 מ' לא מסתדרים עם עוד 3 חיילים חמושים שיושבים מולי בקרון הדאבלדק הצפוף עם התעלה המחורבנת שמתחת לשולחן. אין מקום לזוז בקרונות והחייל שישב מולי שבר לי כמעט את הרגל עם הנשק שלו....ולא! אני לא בא אליו בתלונות כי הדוחק בקרונות האלה הוא פשוט בלתי נסבל, אי אפשר היה לשבת כמו שצריך שלא לדבר על לישון. בדרך חזרה לקחתי אוטובוס של אגד אישי או אגד תח"צ....לא זוכר מה זה היה....קו 380 ממסוף 2000....הגיע לבאר שבע בתוך שעה ו8 דקות על השעון (ממסוף 2000 עד לכניסה לב"ש) ישבתי בנוח....בלי לקבל מכות מכל כיוון אפשרי, בלי להתקפל כמו נערת גומי וגם ישנתי 80% מהזמן.... ונסכם עם העובדה ששילמתי חצי....מסקנה.... מניאק מי יסע ברכבת עוד פעם בימי עומס.
 
../images/Emo45.gif צודק בהחלט, והבהרה../images/Emo70.gif

אני היום נסעתי לתל אביב ובחזרה
בהלוך (7:38) לקחתי רכבת מבאר שבע מרכז....דאבל דק מוארך (5 קרונות) בבאר שבע הרכבת הייתה כמעט מלאה....98% תפוסה של חיילים בתחנת באר שבע צפון עלו עוד כ80-90 נוסעים 98% מהם....נראים סטודנטים. לכולם היה מקום ישיבה והרכבת הגיעה לתפוסתה המלאה. בקרית גת אנשים כבר ישבו על המדרגות בלוד ירדו לא מעט נוסעים וגם עלו לא מעט נוסעים וכולם ישבו (כך זה לפחות נראה בקרון שאני ישבתי בו) בתחנות תל אביב רוב הנוסעים ברכבת התחלפו ואני נפרדתי ממנה בתל אביב מרכז. אני יכול לסכם את הנסיעה הזאת בשתי מילים.... גועל נפש לצערי 1.87 מ' לא מסתדרים עם עוד 3 חיילים חמושים שיושבים מולי בקרון הדאבלדק הצפוף עם התעלה המחורבנת שמתחת לשולחן. אין מקום לזוז בקרונות והחייל שישב מולי שבר לי כמעט את הרגל עם הנשק שלו....ולא! אני לא בא אליו בתלונות כי הדוחק בקרונות האלה הוא פשוט בלתי נסבל, אי אפשר היה לשבת כמו שצריך שלא לדבר על לישון. בדרך חזרה לקחתי אוטובוס של אגד אישי או אגד תח"צ....לא זוכר מה זה היה....קו 380 ממסוף 2000....הגיע לבאר שבע בתוך שעה ו8 דקות על השעון (ממסוף 2000 עד לכניסה לב"ש) ישבתי בנוח....בלי לקבל מכות מכל כיוון אפשרי, בלי להתקפל כמו נערת גומי וגם ישנתי 80% מהזמן.... ונסכם עם העובדה ששילמתי חצי....מסקנה.... מניאק מי יסע ברכבת עוד פעם בימי עומס.
צודק בהחלט, והבהרה

האוטובוס נכנס לבאר שבע גג בשעה ועשרה כשאין פקקים, וגם ביום שיש שיש קצת זה לא מפריע לו. לגבי הדאבל דק אני לא אוהב אותם, אלא את ה - IC3 שלפי דעתי הוא מאוד נוח. ולצערי יש לי המון ניסיון בקו הזה, אני רוצה להבהיר את הבעיה הזאת, אני נוסע בשבועיים 11 פעמים לת"א (כלומר 22 נסיעות בשבועיים), אין לי בעיה לשלם על מקום שמור אם אני עושה טיול או משהו, אין לי בעיה לעמוד אם אני ממהר ועדיף לי לעמוד, אין לי בעיה לעמוד אם אני נוסע פעם ב... אין לי בעיה להתקע בפקקים, אבל כשנוסעים 11 פעמים בשבועיים הלוך חזור, הנסיעה מטבעה הופכת ללא נוחה, בלי קשר לתנאים, לפעמים כשיוצאים סתם כך לת"א, נסיעה ברכבת יכולה להיות חוויה, לנסוע 3 שעות ביום אף פעם לא יהיה נוח, בלי קשר לסוג הרכב בו אתה נוסע, וכמה אנשים יושבים, ומכאן כל דבר שתוסיף רק יגרע ויגרע, וכל שקל שאני מוסיף מעל ל - 900 ש"ח נסיעות שאני משלם רק מכביד (על המעסיק לצורך העניין
), שגם כך זה כבר כבד עליו.
 

fireman

New member
אם אתה נוסע כל כך הרבה למה אתה

צודק בהחלט, והבהרה

האוטובוס נכנס לבאר שבע גג בשעה ועשרה כשאין פקקים, וגם ביום שיש שיש קצת זה לא מפריע לו. לגבי הדאבל דק אני לא אוהב אותם, אלא את ה - IC3 שלפי דעתי הוא מאוד נוח. ולצערי יש לי המון ניסיון בקו הזה, אני רוצה להבהיר את הבעיה הזאת, אני נוסע בשבועיים 11 פעמים לת"א (כלומר 22 נסיעות בשבועיים), אין לי בעיה לשלם על מקום שמור אם אני עושה טיול או משהו, אין לי בעיה לעמוד אם אני ממהר ועדיף לי לעמוד, אין לי בעיה לעמוד אם אני נוסע פעם ב... אין לי בעיה להתקע בפקקים, אבל כשנוסעים 11 פעמים בשבועיים הלוך חזור, הנסיעה מטבעה הופכת ללא נוחה, בלי קשר לתנאים, לפעמים כשיוצאים סתם כך לת"א, נסיעה ברכבת יכולה להיות חוויה, לנסוע 3 שעות ביום אף פעם לא יהיה נוח, בלי קשר לסוג הרכב בו אתה נוסע, וכמה אנשים יושבים, ומכאן כל דבר שתוסיף רק יגרע ויגרע, וכל שקל שאני מוסיף מעל ל - 900 ש"ח נסיעות שאני משלם רק מכביד (על המעסיק לצורך העניין
), שגם כך זה כבר כבד עליו.
אם אתה נוסע כל כך הרבה למה אתה
קונה כרטיסיות (ממה שהבנתי מדבריך) במקום לקנות כרטיס חופשי חודשי?
 
כי אני חוזר באוטובוס...

אם אתה נוסע כל כך הרבה למה אתה
קונה כרטיסיות (ממה שהבנתי מדבריך) במקום לקנות כרטיס חופשי חודשי?
כי אני חוזר באוטובוס...
רק בבוקר אני נוסע ברכבת, חופשי חודשי עולה 750 ש"ח, אני קונה בחודש שתי כרטיסיות - 510 ש"ח
 

kobiz99

New member
../images/Emo132.gifאתה טועה ובגדול

מה שקרה היום ברכבת, תביעו דעתכם
היום יצאה רכבת קצרה יחסית מבאר שבע (IC3 שלושה או ארבעה מערכים לא שמתי לב), כרגיל במקרים כאלו אין מקום לכולם. בא איש קבע, בגיל 40+, לקרון הראשון, ומבקש מהפקח לשלם עבור מקום שמור, ולשבת. מכיוון שלא ניתן לעשות זאת באמצע הרכבת, הפקח סירב, האיש ביקש וביקש עוד כמה פעמים, ולמרות שהפקח סירב, הוא ישב. מה שהוא עשה לא בסדר, אך עדיין הוא לא תפס מקום של אף אחד, הקרון היה רק חצי מלא. הפקח הנחמד, ביקש להעלות משטרה (או אנשי בטחון), בתחנת לוד עלו שני אנשים חמושים (כל אחד עם שני נשקים), בשביל להקים אותו
, כל מי שראה את זה פשוט היה בהלם, אפילו אנשי הביטחון שבאו היו בהלם כי הם לא הבינו מה הפקח רוצה, לא הוציאו מילה והלכו מהמקום. כנראה שגם איש הקבע היה בהלם, והוא פשוט קם והלך. בסה"כ הוא לא תפס מקום של אף אחד, הוא אפילו לא הרים את הקול, ישב שלא בצדק, אבל להביא אנשים חמושים בשביל להקים אותו
אני חושב ש: א. זה לא יפה ב. זה לא יפה ג. זה לא יפה ד. זה בושה שעושים דבר כזה לאיש שבסה"כ ישב(
) ה. זה לא יפה אותי זה ממש הרגיז
אתה טועה ובגדול
חוק וסדר יש לשמור תמיד וללא תנאים מקום שמור קונים בקופה ורק שם הפקח אינו יכול לדעת אם בתחנות עתידיות יימכר המקום ולכן רק קופות מוכרות מקומות שמורים.
 
אני לא...

אתה טועה ובגדול
חוק וסדר יש לשמור תמיד וללא תנאים מקום שמור קונים בקופה ורק שם הפקח אינו יכול לדעת אם בתחנות עתידיות יימכר המקום ולכן רק קופות מוכרות מקומות שמורים.
אני לא...
אשלם 125 ש"ח בשביל לשבת, וסליחה אם זה נשמע למישהו חצוף.
 

amitasafzabida

New member
לא הבנתי את הבעיה בלשבת..

מה שקרה היום ברכבת, תביעו דעתכם
היום יצאה רכבת קצרה יחסית מבאר שבע (IC3 שלושה או ארבעה מערכים לא שמתי לב), כרגיל במקרים כאלו אין מקום לכולם. בא איש קבע, בגיל 40+, לקרון הראשון, ומבקש מהפקח לשלם עבור מקום שמור, ולשבת. מכיוון שלא ניתן לעשות זאת באמצע הרכבת, הפקח סירב, האיש ביקש וביקש עוד כמה פעמים, ולמרות שהפקח סירב, הוא ישב. מה שהוא עשה לא בסדר, אך עדיין הוא לא תפס מקום של אף אחד, הקרון היה רק חצי מלא. הפקח הנחמד, ביקש להעלות משטרה (או אנשי בטחון), בתחנת לוד עלו שני אנשים חמושים (כל אחד עם שני נשקים), בשביל להקים אותו
, כל מי שראה את זה פשוט היה בהלם, אפילו אנשי הביטחון שבאו היו בהלם כי הם לא הבינו מה הפקח רוצה, לא הוציאו מילה והלכו מהמקום. כנראה שגם איש הקבע היה בהלם, והוא פשוט קם והלך. בסה"כ הוא לא תפס מקום של אף אחד, הוא אפילו לא הרים את הקול, ישב שלא בצדק, אבל להביא אנשים חמושים בשביל להקים אותו
אני חושב ש: א. זה לא יפה ב. זה לא יפה ג. זה לא יפה ד. זה בושה שעושים דבר כזה לאיש שבסה"כ ישב(
) ה. זה לא יפה אותי זה ממש הרגיז
לא הבנתי את הבעיה בלשבת..
חייבים לשמור את המקום?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה