מה ששמעתי היום מראש החוג שלי

kers

New member
מה ששמעתי היום מראש החוג שלי

יצא לי לשוחח היום עם ראש החוג שלי ושאלתי אותו לגבי מצב המלגות לשנה הבאה. הוא אמר שבחוג עדיין לא קיבלו החלטה סופית, ואחת ההתלבטויות שלהם נוגעת לדוקטורנטים החדשים. לדבריו, האוניברסיטה מצפה מהחוג לפצות את הדוקטורנטים החדשים על אי ההעסקה באמצעות מלגות, אבל מכסת המלגות של החוג לא גדלה, כך שהפיצוי לדוקטורנטים החדשים אמור לבוא על חשבון הדוקטורנטים הותיקים (שחלקם מועסקים על ידי האוניברסיטה, אבל חלקם לא). רציתי לדעת אם בארגון הסגל הזוטר מודעים לנושא, והאם כאשר דורשים פיצוי לדוקטורנטים החדשים מוודאים שהוא לא יבוא על חשבון הותיקים. אם הפיצוי לחדשים אמור לבוא על חשבון הותיקים, מה עשינו בזה?
 

alonabar

New member
תגובה

דוקטורנט יקר, זה בדיוק מה שלא הבנתם בכינוס הסגל הזוטר - שהמאבק הוא לא של הסגל הזוטר מול סגל זוטר פוטנציאלי, אלא דיון של כולנו מול הנהלת האוניברסיטה, אשר גם את קשייה חייבים כולנו להבין. באמת היית תמים כשחשבת שלא מדובר בפגיעה בך... בתור דוקטורנטית שהודיעו לה כחודש לפני תחילת שנה"ל שאינני מלמדת שני קורסים, עליהם הודיעו לי שאלמד עוד בתחילת סמסטר ב' של תשס"ד (וכבר אפילו בניתי עבורם אתרים, לא לדבר על סילבוס מפורט), זה ממש מקומם אותי האגואיזם של חברי הסגל הזוטר הקיים. לתשומת לבך ולתשומת ליבם של כל חברי הסגל הזוטר!
 

kers

New member
האשמה מיותרת

ראשית אפשר לפנות אלי בלשון נקבה. שנית, מעולם לא היתממתי. מלכתחילה היה ברור לי שמדובר בפגיעה בכלל הדוקטורנטים, על אחת כמה וכמה משום שאני דווקא אלמד בקורס עם חצי הצוות שהיה צריך להיות (כיוון שהחצי השני הוא דוקטורנטים חדשים שלא ניתן להעסיק אותם), וכמובן עם פי שתיים עבודה ובלי תוספת שכר. אף אחד כאן לא אגואיסט, כולנו מנסים להתגייס למאבק. בסך הכל רציתי להתריע שכשהאוניברסיטה מבטיחה פיצוי הוא עלול לבוא על חשבון מישהו אחר, וגם לזה הסגל הזוטר כולו לא צריך להסכים. האוניברסיטה היא זו שמנסה להפוך את זה למאבק בין חלק אחד מהסגל הזוטר לחלק אחר, ולא צריך להסכים לזה. צריך להיות ברור שהמאבק הוא של הסגל הזוטר כולו מול הנהלת האוניברסיטה (כפי שנאמר באחד הדיונים הקודמים "כולם בשביל אחד").
 
יודעים.

אנחנו מכירים היטב את המצב. הרקטור הבטיח פיצויים עלומים לחדשים, אבל לא העביר כספים. לפיכך חלק מהיחידות חשבו (ואולי חושבות) להעביר מלגות מהותיקים לחדשים. הפיצוי שאנו דורשים עבור החדשים אינו אמור לבוא על חשבון הקיימים אלא בנוסף. נא ידעו אותנו בכל מקרה שכספים מועברים מהותיקים לחדשים. והערה לסיום: החדשים הם לא טפשים, הם יודעים שהם הותיקים של שנה הבאה. אם גוזלים מהותיקים מלגות היום, זה יקרה גם להם.
 
למעלה