"מומחים: לא ללמד קריאה וחשבון בגן"

"מומחים: לא ללמד קריאה וחשבון בגן"

קיבלנו מייל מהמדריכה הפדגוגית שלנו על זה:
מתוך וואלה: "לפי הוועדה, אין ללמד נושאים אלה פרונטלית או פורמלית. בגיל הזה, הלמידה הנכונה היא דרך משחק. גננת: תנו להם להיות ילדים" הכתבה מאד מעניינת, ממליצה לקרוא אותה
מה דעתכם על העניין הזה?
 
בהמשך הכתבה כתוב גם על ../images/Emo29.gif

ממצאים נוספים מהדו"ח שממליצים על מספר ילדים בגנים ובכיתות. זה נשמע כמו חלום 20 ילדים בגן חובה
 
אני גם חושבת שלא צריך ללמד בצורה פורמלית

אלא משחקים ולשלב משחקים גם לאחר מכן בגילאי ביה"ס, במיוחד בשנים הראשונות. ראיתי לא פעם איך למדו יותר ממשחקים מאשר מלהעתיק מהלוח או למלא עוד דף בשבילים, ולכן גם פניתי למסלול שהוא לא רגיל בכלל ושם דגש על זה.
 

מורני !

New member
לימודים לא פורמליים

אצלי זה לא עבד בצורה גורפת. אני באתי בגישה של משחקים, אני נוטה ללמד הכל בעזרת משחק, ושמתי לב שהתלמידים שלי מתייחסים לזה כאל משחק בלבד, ואם אני לא גם, בנוסף, מכתיבה להם את החומר, הם לא מצליחים לקשר את הדברים, ולהשתמש בחומר באופן שונה מלמד המשחק. איזה מסלול את?
 
חינוך יצירתי לגיל הרך ../images/Emo13.gif

הכוונה היא לאו דווקא רק משחקים, אלא לשלב- שמתי לב למשל שבמקום לשנן תרגילים בחיבור וחיסור עד 10 בעל פה, הילדים יותר נהנו לפתור את זה תוך כדי משחק באולינג או משחק הזיכרון, או משחק לוטו שהכנתי להם. הם אפילו התגאו לכתוב את התרגילים ולהראות לי בסוף המשחק כמה הם כתבו, כשבד"כ כשהם מעתיקים מהלוח זה מלווה ב"אוף, נמאס לי". הכל צריך להיות במידה... וגם לכל תלמיד מתאים משהו אחר- ולכן צריך את השילוב של 2 הדברים.
 
אני חייבת להגיד משהו שממש הרגיש לי../images/Emo29.gif

כמו בית ספר .. פשוט הרגיש הכי לא גן שיש זה שהגננת עשתה טורניר במתמטיקה בגן שזה ממש עשה לי רע לראות ולשמוע את זה
 
למעלה