מורה שלא מוכנה לסייע

מרמריסה

New member
מורה שלא מוכנה לסייע../images/Emo7.gif

שלום! בני בכתה א'. מאובחן ADHD. כרגע במהלך איזון תרופתי והמורה מודעת לכך. הילד חולמני ולא מספיק להעתיק מהלוח. אנחנו מקווים שהטיפול התרופתי יועיל, אבל אין ערובה לכך שיהפוך אותו לזריז. הוא פשוט לא כזה. המורה, מצידה, מוכנה "לסייע" בכך שתסמן לו בחוברות איזה עמודים להשלים, אבל מסרבת לכתוב לו במחברת קשר את מה שהיה בלוח. היא טוענת שזה מוגזם לצפות ממנה לכתוב במחברת קשר כל יום. אפילו בכתב יד ולא בדפוס מנוקד. "לפעמים כותבים 4 שורות בשיעור. זה נראה לך הגיוני????" כך היא אומרת. כן. זה נראה לי הגיוני. לא נראה לי הגיוני להשפיל את הילד לפני חבריו ו/או הוריהם ולהתקשר מדי יום לשאול מה כתבו בכיתה... מדובר בילד חכם מאוד שפשוט ייוותר מאחור. עוד מעט יתחילו "לתת גז" מבחינה לימודית ואני מאוד מודאגת. האם המורה צריכה להיעתר לבקשתנו או שהדבר תלוי בטוב ליבה ונכונותה לעזור ותו לא? אם כך, הנוכל לדרוש להעביר את הילד לכיתה אחרת עם מורה יותר אנושית?
 

מרמריסה

New member
לא. אצלנו אין דבר כזה.

הבנתי שמקובל שמורה תסייע כך לתלמידים עם קשיים, אבל היא צריכה לרצות. צריך להיות לה
 
מומלץ בית ספר דמוקרטי

שם יהיה עליו פחות לחץ והוא יתקדם בקצב שלו. יש בתי ספר דמוקרטים טובים יחסית ויש כאלה לא טובים, כדאי לבדוק, ולתת לו לבחור את מה שמתאים לו. וזה לא כל כך נורא אם הוא מתעקב, מה שהכי חשוב זה להראות לו שהוא בסדר בכל מקרה, שאין בו משהו פגום. ומאוד מומלץ להימנע מתרופות, בדרך כלל הן ממש מסוכנות וכדאי לבדוק היטב את ההשפעות האפשריות של התרופות, לקרוא בעד ונגד, להיות אחראיים.
 

פלגיה

New member
האם יש לה רעיונות אחרים כדי לעזור?

לא ברור לי איך ילדים בכיתה א', בחודש אוקטובר, כותבים 4 שורות בשיעור. רוב הילדים עוד לא יודעים לכתוב בכלל, אז מאיפה הגיעה הדרישה הזאת להעתקה אינטנסיבית כזאת מהלוח.
 

מרמריסה

New member
גם אני לא מבינה, אבל ככה זה.../images/Emo4.gif

רעיונות אחרים - ממש לא. תשובתה: "אני לא יכולה לעזור בזה. שישלים מחבר."
 

מיכל שב

New member
מעציב מאוד לקרוא שהמורה

לא מוכנה לסייע
לפי מה שהבנתי ממך היא מפילה את האחריות על השלמת החומר על הילד (לפנות לחברים). אני מסכימה איתך שזה לא פתרון. אולי תציעי לה שתתקשרי אליה כל אחה"צ כדי להשלים את החומר? אני בהחלט הייתי מבקשת פגישה עם היועצת ומנהלת בית הספר כדי לבדוק אפשרות להעביר את הילד כתה (כמובן מבלי לפגוע בו חברתית) או לחילופין להגיע עם המורה לעמק השווה. בהצלחה
 

אלה 3

New member
המורה חייבת לעזור

גם אני מורה. מורה אשר בכיתתה ילד שמתקשה לעבוד בקצב של האחרים מחוייבת לעזור לו בטח ובטח בכיתה א'. היא יכולה לכתוב בעצמה או בכל פעם למנות ילד אחר שיעתיק בשבילו ולעשות במקביל שיעור חינוכי על השווה השונה. זוהי חובתה.
 
למעלה