העורב הצחור
New member
מורים ותלמידים
בעקבות דיון במסגרת אחרת, החלטתי למצוא מחדש כמה קישורים ומאמרים לגבי חיפוש מורים. http://bluemoonwicca.org/teacher.html http://www.circe-argent.com/seeking_a_wiccan_teacher.htm http://www.witchvox.com/va/dt_va.html?a=ustx&c=words&id=10549 http://www.sibyllineorder.org/wicca101/w1_seekers.htm http://www.spelcastor.org/teacher.htm http://www.witchvox.com/va/dt_va.html?a=usal&c=basics&id=12737 רוב המאמרים עוסקים בחיפוש המורה מנקודת המבט של המחפש. את המילה "Wicca" (ברוב המאמרים מדובר בעיקר בוויקה המסורתית) אפשר להחליף בכל שם של מסורת אחרת, ובחלק מהמקרים גם להשמיט את עניין שבועת הסוד (ישנן מסורות ללא שבועת סוד), אך עיקרי הדברים, לדעתי נוגעים לכל מי שמחפש מורה, בכל תחום מאגי/פגני ורוחני כלשהו. אחד המאמרים עוסק מן הצד השני - הזכויות של המורה. גם חשוב לקרוא את זה. במאמר הלפני האחרון, הייתי רוצה לשים דגש על המשפט : "Magical training forges a permanent karmic link between teacher and student" - "אימון/לימוד מאגי יוצר קשר קרמתי קבוע בין המורה לבין התלמיד". חשוב מאוד לזכור את זה כאשר אתם מחפשים מורה (או מורה מלמד תלמיד). ההשלכה היא דו-כיוונית. לדעתי, בסוג של הוראה מסוג זה - שאינה הוראה פרונטלית רגילה, אלא הוראה ולימוד של דרך חיים, המורה משפיעה יותר מאשר בתחומי לימוד אחרים. התלמיד, במודע או שלא במודע, מחקה את המורה שלו באספקטים מסויימים. תלמיד נמשך למורה בשל תכונות אופי מסויימות, והן תתבטאנה בו מאוחר יותר גם כן, לכן חשוב מאוד למצוא את המורה הנכון והמתאים לאופי שלך. גם המורה לא צריך להתפלא אם בשלב מסויים התלמיד בעצם מחקה אותו במידה כזו או אחרת - זוהי סוג של הערצה, ולעיתים בהעדר דוגמא אחרת, לתלמיד יש מעט מאוד מושאים לחיקוי (הדבר דומה להורים וילדיהם. בשלב כזה או אחר של חיינו הבוגרים, פתאום נגלה שאמצנו תכונות רבות של הורינו מבלי להתכוון לכך). גם המורה מגיב לציפיות התלמיד(ים) - וחוזר פעמים רבות על ההתנהגות שמשכה את התלמיד מלכתחילה, דבר אשר במקרים של תכונות פחות טובות, עלול להפוך למעגל מסתחרר שקשה לצאת ממנו והתכונות הפחות טובות מתעצמות. לכן גם על התלמיד וגם על המורה מוטלת אחריות כבדה - על התלמיד לברר מי המורה, את מי לימד בעבר, כיצד הוא מתנהג בחיי היום-יום (ובמקרה של הקהילה שלנו, גם סריקה של הפורומים שלנו, אך חשוב לזכור כי זוהי תמונה חלקית בלבד ולעיתים חד צדדית, את הכל יש לקחת בערבון מוגבל) ולהעלות את סימני השאלה הנכונים בפני המורה הפוטנציאלי. גם המורה - עליו להחליט אם התלמיד מתאים לו. האם התלמיד לא מגיע אליו מהסיבות הלא נכונות? האם התלמיד מבטל את עצמו בפני המורה? ועוד שאלות לא פשוטות אחרות. ובקצרה - תלמידים, בחנו טוב טוב את מוריכם, כי ייתכן ובסופו של דבר תדמו להם. מורים - בחנו טוב טוב את התלמידים הפוטנציאליים. אתם ממש לא חייבים לקבל כל אחד המשחר לפתח ותשימו לב האם אותו תלמיד עלול להזיק לכם ביום מן הימים...
בעקבות דיון במסגרת אחרת, החלטתי למצוא מחדש כמה קישורים ומאמרים לגבי חיפוש מורים. http://bluemoonwicca.org/teacher.html http://www.circe-argent.com/seeking_a_wiccan_teacher.htm http://www.witchvox.com/va/dt_va.html?a=ustx&c=words&id=10549 http://www.sibyllineorder.org/wicca101/w1_seekers.htm http://www.spelcastor.org/teacher.htm http://www.witchvox.com/va/dt_va.html?a=usal&c=basics&id=12737 רוב המאמרים עוסקים בחיפוש המורה מנקודת המבט של המחפש. את המילה "Wicca" (ברוב המאמרים מדובר בעיקר בוויקה המסורתית) אפשר להחליף בכל שם של מסורת אחרת, ובחלק מהמקרים גם להשמיט את עניין שבועת הסוד (ישנן מסורות ללא שבועת סוד), אך עיקרי הדברים, לדעתי נוגעים לכל מי שמחפש מורה, בכל תחום מאגי/פגני ורוחני כלשהו. אחד המאמרים עוסק מן הצד השני - הזכויות של המורה. גם חשוב לקרוא את זה. במאמר הלפני האחרון, הייתי רוצה לשים דגש על המשפט : "Magical training forges a permanent karmic link between teacher and student" - "אימון/לימוד מאגי יוצר קשר קרמתי קבוע בין המורה לבין התלמיד". חשוב מאוד לזכור את זה כאשר אתם מחפשים מורה (או מורה מלמד תלמיד). ההשלכה היא דו-כיוונית. לדעתי, בסוג של הוראה מסוג זה - שאינה הוראה פרונטלית רגילה, אלא הוראה ולימוד של דרך חיים, המורה משפיעה יותר מאשר בתחומי לימוד אחרים. התלמיד, במודע או שלא במודע, מחקה את המורה שלו באספקטים מסויימים. תלמיד נמשך למורה בשל תכונות אופי מסויימות, והן תתבטאנה בו מאוחר יותר גם כן, לכן חשוב מאוד למצוא את המורה הנכון והמתאים לאופי שלך. גם המורה לא צריך להתפלא אם בשלב מסויים התלמיד בעצם מחקה אותו במידה כזו או אחרת - זוהי סוג של הערצה, ולעיתים בהעדר דוגמא אחרת, לתלמיד יש מעט מאוד מושאים לחיקוי (הדבר דומה להורים וילדיהם. בשלב כזה או אחר של חיינו הבוגרים, פתאום נגלה שאמצנו תכונות רבות של הורינו מבלי להתכוון לכך). גם המורה מגיב לציפיות התלמיד(ים) - וחוזר פעמים רבות על ההתנהגות שמשכה את התלמיד מלכתחילה, דבר אשר במקרים של תכונות פחות טובות, עלול להפוך למעגל מסתחרר שקשה לצאת ממנו והתכונות הפחות טובות מתעצמות. לכן גם על התלמיד וגם על המורה מוטלת אחריות כבדה - על התלמיד לברר מי המורה, את מי לימד בעבר, כיצד הוא מתנהג בחיי היום-יום (ובמקרה של הקהילה שלנו, גם סריקה של הפורומים שלנו, אך חשוב לזכור כי זוהי תמונה חלקית בלבד ולעיתים חד צדדית, את הכל יש לקחת בערבון מוגבל) ולהעלות את סימני השאלה הנכונים בפני המורה הפוטנציאלי. גם המורה - עליו להחליט אם התלמיד מתאים לו. האם התלמיד לא מגיע אליו מהסיבות הלא נכונות? האם התלמיד מבטל את עצמו בפני המורה? ועוד שאלות לא פשוטות אחרות. ובקצרה - תלמידים, בחנו טוב טוב את מוריכם, כי ייתכן ובסופו של דבר תדמו להם. מורים - בחנו טוב טוב את התלמידים הפוטנציאליים. אתם ממש לא חייבים לקבל כל אחד המשחר לפתח ותשימו לב האם אותו תלמיד עלול להזיק לכם ביום מן הימים...