מזה לכל הרוחות רוק מתקדם?

Deftones girl

New member
מזה לכל הרוחות רוק מתקדם?../images/Emo35.gif

אני רוצה שמישהו פה יתן לי כמה להקות של רוק מתקדם או כמה שמות של קטגוריות של סוגי מוסיקה ברוק.
 
סליחה

לא הכל אבל לפחות את האומנים אחשובים בזרם שצינתי אני מצפה לראות ברשימה שלך
 

pinky_unna

New member
רוק מתקדם

רוק מתקדם הוא רוק עם נטיות לסגנונות אחרים כגון מוזיקה קלאסית ג´אז בלוז פולק ועוד מבנה הרצועות ברוק המתקדם שונה מסגנונות כמו פופ ורוק כאשר לרוב ברוק המתקדם הרצועות בנויות כיצירות ולא כשירים בעלי בתים ופזמון ברוק המתקדם מצויים כלים כמו חליל קלידים כינור סקסופונים חצוצרות וכו´ אשר אינם דומיננטיים במיוחד ברוק הרגיל המבינים מוזמנים לתקן אותי
בברכה - אלעד
 

Tarkus

New member
רוק מתקדם

אין הגדרה שכולם מסכימים עליה. סביר להניח שמה שמשותף לרוק מתקדם, או לפחות לגרעין הקשה שלו, הוא החדשנות. זה לא אמור להיות משהו שאי פעם שמעת. או אולי פיתוח חולני של משהו שכבר שמעת. משהו לא צפוי בתחילה, מאתגר, מעניין, מרתק, דינמי וחדשני. ויש גם לא, תלוי. טוב לקרוא על זה מאמרים כמו זה של אורי ברייטמן, שקיבלת אליו לינק. אחרי קריאה לא הכי אינטנסיבית של חומר בנושא, העניין יתחיל להיות מובן פחות או יותר. כמובן שכדאי גם לשמוע לפני שמחליטים.
 

flowerking

New member
לא חושב שיש לזה הגדרה מדוייקת...

אבל פעם קראתי שרוק מתקדם מתאפיין ביצירות ארוכות בעלות מקצבים משתנים והכלי המוביל הוא הקלידים תוך שימוש בשילוב של סגנונות מוזיקליים שונים.
 
וממתי זה חשוב?

גם אני ראיתי פה ושם התייחסות מזערית, איזו הגדרה של שורה וחצי. זה לא אומר כלום. כיום התחום הזה מפוצץ בחילוקי דעות ובגיוון של גישות ותפיסות, וכל אחד מוזמן להציע את ההגדרה שלו. מה שכן, תמיד היתה לי התחושה שיש, בכל זאת, משהו משותף לכל ההגדרות השונות. וזה, כנראה, מצדיק עדיין את השם הזה, את הפורום וכל דבר שנעשה תחת ההגדרה הזו.
 

RamiSun

New member
טוב גם אני אנסה

רוק מתקדם זה סגנון שנוצר בתחילת שנות השיבעים שבו ניסו מוזיקאים ליצור אלבומים שלא יהיו רק שירים אלא יצירות מורכבות בדומה למוזיקה הקלאסית. מבחינה מוזיקאלית כל להקה עירבבה את סגנון הרוק עם כיוונים שונים ג´אז קלאסי ופולק לפי נטיית השותפים ולפי השכלתם. ומבחינת הטקסטים ניסו לשוות ליצירות הללו גוון רציני יותר מסתם שירי אהבה ושילבו מיסטיקה ופילוסופיה בטקסטים. כל להקה התבססה על כותבים מאוד יצירתיים ונגנים מאוד טכניים (כוונתי לא בקטע של טכנוקרט אלא של יכולת נגינה). לאחר מכן נולדו יצירות הקונספט (אלבום שלם באותו נושא טקסטואלי ולעיתים גם מוזיקאלי) הארט-רוק לאחר מכן בשנות התישעים נולדו הנאו-פרוג והפרוג-מטאל ואלו דיברי הימים....
 

cut2

New member
לא ממש...

אולי טיפה ב THE END. NP: CAMEL - MIRAGE דיסק משובח ברימסטר מחודש. פשוט מעולה!
 
למעלה