מזונות שקיבלו תוקף של פסק דין.

מרגו2910

New member
מזונות שקיבלו תוקף של פסק דין.

בעלי נפטר ב2008, נקבעו לילדיי מזונות של 8,000 שקל בכל חודש,שקיבל תוקף של פסק דין, ובכן לא נמצא כסף בעיזבון, האם איזה פתרון שאוכל לקבל את מזונות ילדיי ?
 
מזונות שאינם משולמים למרות שקבלו תוקף של פס"ד


שלום גבירתי,
אם ביהמ"ש קבע מזונות בסכום של 8,000 ש"ח בחודש לילדי המנוח.
בוודאי העריך ביהמ"ש כי לעיזבון יש כושר לשלם. כלומר שהיו נכסים בעיזבון.
ולכן הייתי ממליץ לבדוק את פעולותיו של מנהל העיזבון:
לקבל העתק מהפרטה שהיה עליו להגיש, לקבל העתקים מהדוחות הכספיים עם המסמכים שהיב עליו להגיש בכול שנה. ייתכן והיה על מנהל העיזבון לממש נכסים ולא מימש- בכך גרם ךאי תשלום מזונות וזה עלול להיות מחדל. מפני שאם בידי מנהל העיזבון היה מציג את פסה"ד לתשלום מזונות, היה מנהל העיזבון מקבל אישור לממש נכסים.
יש עוד נושאים לבחון וצריך לקבל פרטים נוספים על מנת להביע דעה.
 
מזונות מעזבון

שלום וברכה,
בהמשך לתשובתו של מנהל הפורום, רו"ח יוסי כהן, אחדד ואציין שלא ברור מן השאלה האם אכן עסקינן במזונות שנפסקו לאחר הפטירה או שמא במזונות שנפסקו לפני הפטירה, אולם לאחריה אין זכויות בעזבון מהן ניתן לממש את פסה"ד.
ככל שעסקינן במזונות שנפסקו לאחר הפטירה, הרי שבהחלט רלוונטית עצת מנהל הפורום, לבחון על פי אילו קריטריונים נפסק סכום זה, שכן לבטח נשענה הפסיקה על יכולתו של העזבון לשאת בתשלומים אלה. יתרה מכך, טרם חלוקת עזבון יש להבטיח שיוותר בעזבון סכום מספק לצורך הבטחת תשלום המזונות לכל אורך התקופה ויש לוודא שהדבר נעשה על ידי מנהל העזבון.
ככל שעסקינן במזונות שנפסקו טרם הפטירה, הרי שאלה אינם תקפים עוד לאחר הפטירה ויש להגיש תביעה לפסיקת מזונות מעזבון. ככל שאין בעזבון כדי לאפשר סיפוק המזונות, יש לקבל פסיקה מתאימה ולפנות למימושה באמצעות המוסד לביטוח לאומי, תוך בחינת עמידתך בקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי לגבייה באמצעותו (רצוי לפנות לבירור ישיר מול המוסד לביטוח לאומי).
בהצלחה,
ד"ר שרון פרילינג, עו"ד
מומחית לדיני משפחה וירושה
[URL='http://www.lawadvice.co.il']www.lawadvice.co.il[/URL]
 
למעלה