מזל טוב לפורום המבורך- איזה כייף

ashlaya

New member
מזל טוב לפורום המבורך- איזה כייף

באמת מה שאני לפחות מרגישה שהייתי צריכה..... יש לי המון שאלות האמת.... אתחיל בהכי הכי דחופה.... אני עובדת 4 חודשים במקום עבודתי הנוכחי אני בערך בחודש שני עדיין לא אמרתי בעבודה...לא יודעת מה לעשות...אני יודעת שיכולים לפטר אותי ובדיוק החודש גם הבטיחו לי העלאה בשכר (מיוזמתם) מה לעשות? האם להגיד? האם לנצל כמה שיותר את הזמן?
 

יערית

New member
אני כאן בעיקבות חברה שילדה

וחשבתי למצוא אותה כאן
אני אמא לשתי ילדים, קראתי את שאלת ובדקתי עבורך באתר אחר לגבי כל השאלות, רצוי ומומלץ שיכנסו לינקים שיש שם לכאן. אשתדל לעזור. יערית.
 

דואט

New member
לפי מיטב ידיעתי

מותר לך לא לדווח על הריון עד החודש החמישי.
 

טל66

New member
יערית שלום,

תודה על הלינקים. מכיוון שהפורום חדש (כיומיים בלבד) עדיין לא הספקתי להכניס לינקים וחומר מעניין אחר. אני עובדת על כך ולאט לאט אוסיף חומר רב, אל דאגה. כמובן אשמח לעזרה במציאת חומר שכזה וגם כתבות, הרצאות וכל דבר מועיל אחר יתקבל בברכה. טל
 
את לא חייבת לדווח עד חודש חמישי

כזכור לי.... אבל תהיה אולי בעיה כי את עובדת שם רק 4 חודשים ואולי היית צריכה לומר להם, כשהתקבלת, על "תכניותייך" אין איזה חוק "לא פורמלי" או שכן פורמלי שתקופה מסויימת עובדת חדשה לא תכנס להריון?
 

טל66

New member
שימי לב אשליה

אני מצטטת לך קטע מחוברת "זכויות היולדת והאם בישראל" של משרד העבודה והרווחה, המרכז לדמוגרפיה, המחלקה ליחסי עבודה. (מקבלים אותו בבי"ח לאחר הלידה) הגבלת פיטורין אין לפטר עובדת הרה שטרם יצאה לחופשת לידה, אלא בהיתר משרד העבודה והרווחה. אין להתיר פיטורין אם הם בקשר להריון. הגבלת הפיטורין האמורה חלה גם על עובדת ארעית או זמנית אם הועסקה ששה חודשים לפחות אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה. גם הפסקם עבודה בתום חוזה לתקופה קצובה נחשבת לפיטורין וטעונה היתר מטעם משרד העבודה והרווחה. אם המעביד הוא קבלן כוח אדם, והעובדת הועסקה אצלו בפועל 6 חודשים לפחות, המעביד חייב לקבל היתר ממשרד העבודה והרווחה גם לצורך הפסקה זמנית בעבודתה של העובדת. החוק אוסר פיטורין בזמן חופשת הלידה, ובמידה ונאלצה היולדת להעדר מעבודתה בגלל בעיה בריאותית עקב הלידה ומציגה אישור רפואי על כך, אין לפטרה עד ששה חודשים מתום חופשת הלידה. החוק אוסר לפטר עובדת במשך 45 יום מתום חופשת הלידה, או מקץ ימי היעדרותה כאמור. כן אוסר החוק פיטורין בזמן החופשה ללא תשלום ובמשך 45 יום שלאחר אותה חופשה.
 

ashlaya

New member
תודה לכולם אבל....

האם זה אני אגיד למעביד רק בחודש החמישי..דבר שיצור לי את הוותק הרצוי תקף עפ"י החוק? למרות שבפועל נכנסתי להריון לפני ותק של חצי שנה? ברצוני לציין שלא הסתרתי את כוונותי בתחילה נכון שלא ציינתי בפני המעבידי תאריך לכך אבל בהחלט היתה ברורה להם כוונתי שכן זהו ההריון הראשון שלי.... תודה לכולכן....יש למישהי תשובה...????
 

טל66

New member
אולי את יכולה לברר בטלפון

באתר של ויצו יש פרטים על פיטורין. דומים לפרטים שמסרתי לך, אך יש מספר טלפון לברורים בנושא פיטורין. אני מציעה שמחר בבוקר תתקשרי ותשאלי את כל השאלות. בטח יש להם תשובות בשבילך - וטובות יותר משל כולנו. טלפון מס´: 6956348-03
 
למעלה