מזל טוב לפתיחת הפורום והתיעצות

big lul

New member
מזל טוב לפתיחת הפורום והתיעצות

אני מלמדת חינוך חברתי בכיתות ז' עד י"ב. מתוך עיניין שלי בנושא העברתי לכיתות ז' נושא שעסק בהתנהגות אחראית עם חיות מחמד. (שיקולים לבחירת כלב, דרכים להתמודד עם בעיות במקום נטישה, עיקור וסירוס.) עד כאן יפה וטוב, הילדים התעניינו ושיתפו פעולה. אני מרגישה שחסר החלק הרגשי יותר בתהליך ההפנמה. אחד הילדים אמר לי שאני רק מלמדת על בעיות של כלבים... האם מישהו מכם עסק בנושא בבי"ס ויכול להציע רעיונות לסיפורים קצרים או פעילויות שעובדות על הצד הרגשי ופיתוח ההזדהות עם כלבים/חתולים נטושים. אולי גם סרטים (ראינו כבר את לאסי שובי הבייתה). כרגע לא נראה לי מעשי לעשות סיור באחת האגודות, אבל אולי לקראת שנה הבאה, אני אשמח לדעת אם יש אגודות/עמותות שמשתפות פעולה עם בי"ס. תודה מראש.
 

big lul

New member
עודמשהו

האם מישהו מכיר "סיפורים נוגעים ללב" על קשר בין כלבים לאנשים בכלל או ילדים בפרט. משהו שמתאים לכיתה ז'?
 

shirely

New member
מממ...

אני ממש לא סגורה על זה... אבל יש לי שני ספרים, האחד על כלבים והשנ על חתולים.. זה היה מזמן שקראתי, אני יכולה לבדוק. משהו עם סיפורים קצרים על קשר בין בני אדם לחיות כמדומני... זה רלוונטי? שאבדוק!?
 

גן חיות

New member
הצעות

יש את החוברת של SOS של ריקי בצרי(לא זוכרת את השם - מהשהו על מנהיגות ובעלי-חיים). יש גם גרסה לילדים צעירים יותר. זה מין שילוב של כידורי-חיים ומניעת התעללות בבעלי-חיים והתנהגות אחראית כלפיהם. יש גם את כל סדרת הסרטים"לשחרר את ווילי" . יש שלושה סרטים. לאחרונה היו עליו כתבות בעיתונות ובאינטרנט כיוון שנפטר השנה. באחת החוברות של"ילדי טבע הדברים" מלפני מספר שניםהיתה כתבה גדולה עליו ומאמצים כושלים לשחרר אותו לטגע. בשנה האחרונה היו הרבה כתבות על כלבים בצבא - תפקידם, אילוף, קשר חייל-כלב, פציעה, הרג,קבורה. התור של גבי ניצן במוסף 7 ימים בידיעות אחרונות של שבת כתוב היטב ומעניין ומגרה לשיוחות. הספרים/סרט "עזית הכלבה הצנחנית" בפורומים של בעלי-חיים לפני כמה חודשים היתה כתבה "איך יכולת" שנכתב מזווית ראייתו של כלב שהורדם כי הבעלים כבר עסוק בדברים אחרים.אם אמצא, אשלח לך. דרך אגב, יש בספרייה של חיות וחברה באוניברסיטת תל-אביב, המון חומר.
 

big lul

New member
תודה על ההצעות

אני אנסה לברר בקשר לחוברת של תנו לחיות לחיות. הסיפור שנכתב מנקודת מבטו של הכלב הוא קצת קשה... זה נראה לך מתאים לכיתה ז'? בינתיים הוצאתי סיפורים מהספרים של ג'ימס הריוט (כל הדברים נבונים כמופלאים וכו'). אני אבדוק עוד דברים, ושוב תודה.
 
למעלה