מזל טוב לפתיחת הפורום ושאלה

מזל טוב לפתיחת הפורום ושאלה../images/Emo141.gif

אני אמא לילדה בת 8 שמאובחנת כ - PDD. רמת התיפקוד שלה מאד מאד נמוכה - בערך תואמת לגיל שנתיים וחצי. חשבתי לעשות לה איבחון בשירות למען המפגר, אבל רק אם אקבל הטבות כתוצאה מהאיבחון - הרי היא מוכרת לרווחה ולביטוח הלאומי. השאלה שלי היא, איזה הטבות מקבל מי שמאובחן כמפגר. ולמי עלי לפנות לעשות איבחון כזה. תודה.
 

עמיקםרז

New member
../images/Emo51.gif ותשובה לשאלתך

אבחון באמצעות האגף לטיפול באדם המפגר שבמשרד העבודה והרווחה הוא דבר חשוב ביותר, ללא כל קשר עם הכרה של רשויות וגופים אחרים. האבחון הוא התנאי הבסיסי לקבלת שרות כלשהו של האגף בהווה ובעתיד, כגון פעילויות שעות הפנאי, מסגרות דיור, מסגרות תעסוקה ופעילות יום (לאחר היציאה ממסגרת החינוך המיוחד), נופשונים (שמקלים מאוד על המשפחות) ועוד. על-מנת לבקש אבחון כזה, וכן על מנת לקבל מידע על השירותים המתאימים לביתך, עלייך לפנות אל העובד/ת הסוציאל/ית בלשכת הרווחה של הרשות המקומית במקום מגורייך.
 
ועוד שאלה

האם אני יכולה לפנות לאגף בעצמי או שאני צריכה להביא הפניה מאיזה מקום. אני מתכוונת , האם אני על דעת עצמי יכולה להחליט שצריך לאבחן אותה ? ועוד שאלה? האם אפשר לאבחן ילדה אוטיסטית שלא כ"כ משתפת פעולה? האם עצם העובדה שהיא לומדת בבי"ס לאוטיסטים יכולה להתנגש אם יאבחנו אותה כמפגרת? אני מתכוונת לכך שאם אכן תהיה אבחנה של פיגור האם אני אהיה חייבת להעביר אותה למסגרת של פיגור? תודה מראש.
 

עמיקםרז

New member
אחזור אלייך עם תשובות מוסמכות

שיריתה שלום, העברתי את שאלותייך לאחת העובדות הסוציאליות באקים, ואני מקווה לחזור אלייך עם תשובות בימים הקרובים (או שהיא תחזור אלייך ישירות). עמיקם
 

עמיקםרז

New member
תשובות לשאלותייך

שלום שיריתה, להלן התשובות שקיבלתי: "היי עמיקם, בעקרון לא ניתן לפנות ישירות לאגף לשירותי טיפול באדם המפגר. כל הקשר הוא רק דרך העובדת הסוציאלית בלשכת הרווחה במקום המגורים. לועדת אבחון יש כלים לאבחן גם אנשים שאינם משתפים פעולה. אבחנה כאדם בעל פיגור אינו מחייב העברה למוסדות שירותיים המיועדים לאנשים עם פיגור. יש אבחנה ראשונית ואבחנה שניונית ולפי האבחנה הראשונית נקבע שייכותו של האדם למגזר מסויים. יש הרבה אנשים אוטיסטיים במסגרות של מפגרים והרבה אנשים עם פיגור במסגרות של אוטיסטים. ועדת ההשמה, על סמך האבחון , קובעת את המקום המתאים לאדם". אם משהו עדיין לא ברור, אשמח להבהיר. עמיקם
 
המון תודה לך עמיקם

עכשיו כשאני מבינה שיש אבחנה ראשונית ואבחנה שניונית אני פחות מתלבטת. בכל אופן, כשאגיע להחלטה ולמעשה אדווח. המון תודה.
 
תשובות מנקודת מבט של מורה

שלום שיריתה, אני מורה לתלמידים אוטיסטים. עבדתי עם תלמידים מכל הרמות, רמה קוגניטיבית גבוהה במיוחד, ועד לתלמידים אוטיסטים עם פיגור קשה. ביתך עוברת ועדת השמה, ע"פ דיווחי המורה, פסיכולוגית ועוד אנשי מקצוע בבית הספר מחליטים על מסגרת יום המתאימה לביתך. יכול להיות בבי"ס לאוטיסטים בכיתה ברמה נמוכה או בבי"ס לתלמידים עם פיגור בכיתה של תלמידים עם בעיות תקשורת. את זכאית לצהרונים ופעיליות אח"הצ בין אם יש אבחון אל פיגור ובים אם יש על אוטיזם. אבחון על פיגור יכול להזיק במידה ואת מנסה לשלב את הילדה בבית ספר רגיל, אך כפי שנשמע מדברייך את לא מנסה לשלב, ועל כן האבחון לא יזיק. אך הוא גם לא יועיל. חבל לערוך מבחן מיותר לביתך אם היא בין כה וכה מקבל את המקסימום. בהצלחה
 

עמיקםרז

New member
את טועה, וחבל שאת גם מטעה!!

שלום רב, השירותים לילדים ולאנשים עם פיגור וגם למשפחותיהם הם רבים ומגוונים, אך מפוצלים בין רשויות רבות. מי שלא אובחן כאדם עם פיגור על-ידי האגף לטיפול באדם המפגר שבמשרד העבודה והרווחה לא יוכל להנות משירותי האגף, כגון נופשונים, למשל, שנועדו להקל על המשפחה ולשחרר אותה מפעם לפעם מהטיפול, ועוד שירותים רבים אחרים. לכן חשוב מאוד לטפל בהבאת הילדה לאבחון בפני ועדת אבחון של האגף. עמיקם
 
למעלה