מזמן לא כתבתי פה.

מזמן לא כתבתי פה.

קשה לי להיות מרוצה מעצמי. ולא כי אני לא עומד בציפיות שאני מציב לעצמי, או כי ההערכה שלי נמוכה, או משהו בסגנון. מאז ומתמיד הייתי מרוצה ממה שאני וממי שאני, היו לי סדרי עדיפויות שלדעתי תמיד היו נכונים, ופעלתי על פיהם תוך עזרה לאחרים ודאגה לסביבה שלי. אמנם לא שיניתי את דפוסי ההתנהגות שלי, אבל הדחף שלי קצת השתנה. אני חושב יותר על עצמי, ואני לא יודע אם אני מרוצה מזה. האינסטינקט שלי הוא כבר לא כמו פעם, לעזוב הכל בשביל כל צרה של חבר, כבר לא לרוץ לעזור בכזו קלות, כבר לא לדאוג להכל ולהיות זה שמתקן לכולם את הבעיות. יכול לקרות מצב שבו חבר יהיה מדוכא ואני אעדיף להשאר בבית ולקרוא ספר כי לא תהיה לי סבלנות ללכת אליו ולעודד אותו. בסופו של דבר, אני כן פועל לפי מה שנראה לי נכון, וכן הולך ועוזר, כן מתקן, כן מתחשב בכולם, אבל זה נעשה ממניע פחות "טהור".. בשורה התחתונה אני מרוצה מאיך שאני חי, ושמח שזה האופי שלי, אבל מפריע לי שיש לי דחף אנוכי בתקופה האחרונה, ולא בא לי תמיד להיות שם בשביל כולם.. וזה מתסכל אותי
 

noosh

New member
זה בהחלט מתסכל

כי זה לא משהו שציפית מעצמך. ואינ משערת שאתה גם לא ממש יכול לשים את האצבע על איפה בדיוק קרה השינוי הזה ולמה הוא קרה וזה מרגיש לך שאתה פשוט הופך לבנאדם אנוכי. יכול להיות שאתה פשוט צריך קצת זמן לעצמך? לפעמים, כשדואגים לאנשים וחיים בשבילם, אנחנו מפספסים את עצמנו בדרך. וזה מאוד יפה לעשות את זה, לתת ולתת, אבל בשלב כלשהו לא נשאר לך משהו לעצמך ואתה צריך את הרגע הזה של לעצור, להסתכל שניה על עצמך ולהקדיש גם לעצמך קצת זמן. העניין הוא שלא תוכל להשקיע באנשים אנרגיה שאין לך, ולא תהיה לך אנרגיה אם לא תשקיע בעצמך. זה עניין של איזון, בין כמה שאתה נותן לעצמך לכמה שאתה נותן לאחרים. ולתת לעצמך זה לא רע, זה לא אגואיסטי, זה צורך. אני מבינה שזה לא ממש הקטע שאליו אתה חותר, שאתה מרגיש יותר שאין לך -רצון- לעזור יותר, או -כוח- להיות שם בשביל כולם. ואולי זה בדיוק בגלל זה, בגלל שהמאגרים שלך קצת הדלדלו, כי משהו בפנים משדר לך לקחת הפסקה ולשים לב קצת אליך. זה לא חייב להיות קיצוני ואתה לא חייב לנתק כל קשר עם העולם, לזנוח את כולם לאנחות ולהשקיע רק בעצמך כל הזמן, אבל כן לשים לב לזה שאתה לא הולך לאיבוד בדרך, ולנסות להיות פחות קשה עם עצמך בנוגע לכמה אתה נותן לאחרים. לפעימם פשוט נמצאים במקום הזה שאי אפשר, ולהכריח את עצמך ייתן פחות במקום יותר.
 
אבל אני לא מוצא את האיזון

כשנאי משתדל לעזור לאחרים, אני לא מוצא את הזמן והאנרגיה לעשות דברים של עצמי. כשאני מנסה להיות יותר עם עצמי, ולעשות דברים שמשמחים אותי, אני מרגיש שאני מזניח את החברים שלי, כשהם צריכים אותי ואני מעדיף לעשות משהו שהוא לא "הכרחי", זה מרגיש לי לא חברי.. ולאט לאט אני מתחיל להזניח את עצמ יותר ויותר... איך אני מוצא את הדרך להיות גם איתם וגם בלעדיהם בו בזמן?
 
או!

זו הנקודה. איזון. תשאל קודם מה זה איזון בשבילך, ואחר כך אפשר להתפנות לבדוק איך מוצאים איזון שהוא יותר ספציפי (בין הדאגה לעצמך לדאגה לחברים). אז בהנחה שהעולם היה מושלם - איך היה נראה איזון בחיים שלך?
 
פה טמונה הבעיה

העולם האידאלי מבחינתי, כאשר מדברים על צורת ההתנהלות שלי, הוא העולם בו אני חי. כמו שאמרתי, אני מתנהג ככה כי ככה אני חושב שנכון להתנהג. ואני שמח שזה מה שאני עושה. הדבר שהייתי משנה, הוא המוטיבציה/רצון שלי לעשות את זה בתקופה האחרונה..
 

noosh

New member
יכול להיות

שחוסר המוטיבציה והרצון האלה הם רמזים שהגוף נותן לך לעצור ולנסות למצוא איזון אחר? מה שאתה מתאר כאיזון שהיית שואף להגיע אליו, הוא לא איזון באמת. הוא דרך חיים שחיית איתה, היא מאוד אלטרואיסטית ואני יכולה להבין גם למה היא מספקת. ואולי היא לא מספקת אותך, לא בכל הרמות שאתה צריך. היא גורמת להרגשה טובה, אבל היא לא מפנה משאבים כלפי עצמך, וזה משהו שחסר. אף אחד לא אמר שאתה צריך לחלוטין להתנתק מעזרה לאנשים אחרים כדי לעזור לעצמך. הדברים האלה יכולים להעשות במקביל, כשתופסים את זה. ולא, אתה אף פעם לא תוכל לעזור -לכולם- -תמיד-, אני חושבת שזה משהו שאתה צריך ללמוד להשלים איתו. זה קשה כי אנחנו תמיד רוצים לעזור למישהו שיקר לנו, ולא תמיד מוצאים את הדרך. אולי תתחיל בלהקדיש חצי שעה, שעה ביום לעצמך? תחליט שכל היום ב-20:00 או לא יודעת מתי, זו השעה שלך עם עצמך, ואתה עושה משהו שאתה אוהב לעשות ומעשיר אותך. אם יש לך תחביב כלשהו (נגינה, ציור, כתיבה וכו'), או אם אתה בקע של אסקפיזם לספרים או טלויזיה.. לא יודעת, משהו שממש יעשה לך טוב.
 
וואללה, לא הבנתי

העולם מושלם רק אין לך מוטיבציה לחיות כמו שאתה חושב לנכון? אז אל... אולי מה שאתה מחשיב כאידאלי הוא לא אידאלי אם נדרשת לו מוטיבציה שאין לך?
 
למעלה