מחונן זה IQ 140 ?

מצב
הנושא נעול.

מירב 72

New member
מחונן זה IQ 140 ?

מחונן זה IQ 140 ?
אם טווח הנורמה הוא 80-120, אז איך נקרא מי שנופל ב 120-140? איזה תוכניות יש עבור ילדים כאלו?
 
מוכשרים

מחונן זה IQ 140 ?
אם טווח הנורמה הוא 80-120, אז איך נקרא מי שנופל ב 120-140? איזה תוכניות יש עבור ילדים כאלו?
מוכשרים
הם מוגדרים "מוכשרים" וממליצים להם על חוגי העשרה אחר הצהרים (אני לא אוהבת הגדרות כאלו , למי שיש 138 אז מה הוא ? ) לכיתות המחוננים כפי שידוע לי מתקבלים החל מ 140
 

מירב 72

New member
תודה. ומה קורה איתם בבית הספר?

מוכשרים
הם מוגדרים "מוכשרים" וממליצים להם על חוגי העשרה אחר הצהרים (אני לא אוהבת הגדרות כאלו , למי שיש 138 אז מה הוא ? ) לכיתות המחוננים כפי שידוע לי מתקבלים החל מ 140
תודה. ומה קורה איתם בבית הספר?
לומדים בכיתה רגילה בתוכנית הרגילה, או שיש עבורם תוכנית אחרת?
 

מירב 72

New member
עוד שאלות: כמה מכם יודעים את ה-IQ

תודה. ומה קורה איתם בבית הספר?
לומדים בכיתה רגילה בתוכנית הרגילה, או שיש עבורם תוכנית אחרת?
עוד שאלות: כמה מכם יודעים את ה-IQ
של ילדכם? האם הילד יודע? אם כן, באיזה גיל סיפרתם? האם סיפרתם לקרובי משפחה? האם לחברים? איך עניתם למי ששאל? האם הילדים יודעים שאתם יודעים?
 

milim

New member
אנחנו יודעים ממבחנים לכתת

עוד שאלות: כמה מכם יודעים את ה-IQ
של ילדכם? האם הילד יודע? אם כן, באיזה גיל סיפרתם? האם סיפרתם לקרובי משפחה? האם לחברים? איך עניתם למי ששאל? האם הילדים יודעים שאתם יודעים?
אנחנו יודעים ממבחנים לכתת
מחוננים בכתה ב'. בהחלט לא מספרים לילדים למרות ששניהם מחוננים. לא חושבת שזה יועיל במשהו. הם רק יודעים שהם מחוננים כך שיודעים שלפחות 138. (לפי תכניות מחוננים בארה"ב). כך גם לגבי כל הסובבים. אף אחד לא יודע מספרים מדוייקים.
 
כנ"ל. אנחנו יודעים. הן לא.

אנחנו יודעים ממבחנים לכתת
מחוננים בכתה ב'. בהחלט לא מספרים לילדים למרות ששניהם מחוננים. לא חושבת שזה יועיל במשהו. הם רק יודעים שהם מחוננים כך שיודעים שלפחות 138. (לפי תכניות מחוננים בארה"ב). כך גם לגבי כל הסובבים. אף אחד לא יודע מספרים מדוייקים.
כנ"ל. אנחנו יודעים. הן לא.
 

apk

New member
זה ממש חדש לי

מוכשרים
הם מוגדרים "מוכשרים" וממליצים להם על חוגי העשרה אחר הצהרים (אני לא אוהבת הגדרות כאלו , למי שיש 138 אז מה הוא ? ) לכיתות המחוננים כפי שידוע לי מתקבלים החל מ 140
זה ממש חדש לי
לפי משהו שקראתי לפני שנים בודדות, כל מי שמעל 120 IQ (ויש אומרים אפילו מעל 110) נחשב למחונן, ומעל 160 כבר נחשב לגאון
 
זה תלוי בסולם לפיו מודדים

זה ממש חדש לי
לפי משהו שקראתי לפני שנים בודדות, כל מי שמעל 120 IQ (ויש אומרים אפילו מעל 110) נחשב למחונן, ומעל 160 כבר נחשב לגאון
זה תלוי בסולם לפיו מודדים
וכנראה שגם ההגדרות הן לא דבר חקוק בסלע. גם אמא שלי אמרה לי בזמנו ש"מחונן" זה מעל 120.
 

apk

New member
עכשיו אני נזכרת

זה תלוי בסולם לפיו מודדים
וכנראה שגם ההגדרות הן לא דבר חקוק בסלע. גם אמא שלי אמרה לי בזמנו ש"מחונן" זה מעל 120.
עכשיו אני נזכרת
שכשהייתי בכתה ה (לפני 31 שנים
) ובן כתתי ואחיו הבכור עברו מבחני IQ ושניהם הוציאו 150 פלוס (הבכור אולי אפילו עבר את ה-160) בהחלט החשיבו אותם למחוננים אבל לא לגאונים, ואז אמרו באמת שרק מעל 140 זה מחונן ומעל 180 זה גאון. אבל אז גם אמרו שמתחת ל-100 זה נחשב טיפש ומתחת ל-80 מפגר (ובאמת רוב התלמידים של אמי היו לא הרבה פחות מ-80, כל מי שמתחת ל-60 והיום לומדים בבתי ספר היו אז נשלחים למוסדות). מה שידוע לי היום שונה. היום ידוע לי שהסולם הוא כזה: מתחת ל-40 = פיגור קשה 40 עד 60 = פיגור קל 60 עד 80 = טיפש 80 עד 100 = חכם אבל מתחת לממוצע 100 עד 120 = חכם מעל הממוצע 120 עד 140 = דרגה נמוכה של מחוננות 140 עד 160 = מחונן ממש 160 עד 180 = סף גאונות 180 עד 200 = גאונות מעל 200 = יותר מגאון, משהו כמו ניוטון ואיינשטיין
 

Kalla

New member
אם אני זוכרת נכון (וייתכן שלא)

עכשיו אני נזכרת
שכשהייתי בכתה ה (לפני 31 שנים
) ובן כתתי ואחיו הבכור עברו מבחני IQ ושניהם הוציאו 150 פלוס (הבכור אולי אפילו עבר את ה-160) בהחלט החשיבו אותם למחוננים אבל לא לגאונים, ואז אמרו באמת שרק מעל 140 זה מחונן ומעל 180 זה גאון. אבל אז גם אמרו שמתחת ל-100 זה נחשב טיפש ומתחת ל-80 מפגר (ובאמת רוב התלמידים של אמי היו לא הרבה פחות מ-80, כל מי שמתחת ל-60 והיום לומדים בבתי ספר היו אז נשלחים למוסדות). מה שידוע לי היום שונה. היום ידוע לי שהסולם הוא כזה: מתחת ל-40 = פיגור קשה 40 עד 60 = פיגור קל 60 עד 80 = טיפש 80 עד 100 = חכם אבל מתחת לממוצע 100 עד 120 = חכם מעל הממוצע 120 עד 140 = דרגה נמוכה של מחוננות 140 עד 160 = מחונן ממש 160 עד 180 = סף גאונות 180 עד 200 = גאונות מעל 200 = יותר מגאון, משהו כמו ניוטון ואיינשטיין
אם אני זוכרת נכון (וייתכן שלא)
לאיינשטיין היה 180 ומשהו, אולי קרוב ל-190, אך בטח לא מעל 200.
 
גם זו יותר לפורום 915

מחונן זה IQ 140 ?
אם טווח הנורמה הוא 80-120, אז איך נקרא מי שנופל ב 120-140? איזה תוכניות יש עבור ילדים כאלו?
גם זו יותר לפורום 915
רק כמה תיקונים - בארץ, המבחנים לכיתות מחוננים אינם מבחני אייקיו ולכן לא ניתן לדעת שאייקיו של ילד זה או אחר גבוה מX רק משום שהוא לומד בכיתה זו.
 

מירב 72

New member
אם לא לפי IQ, אז לפי מה קובעים

גם זו יותר לפורום 915
רק כמה תיקונים - בארץ, המבחנים לכיתות מחוננים אינם מבחני אייקיו ולכן לא ניתן לדעת שאייקיו של ילד זה או אחר גבוה מX רק משום שהוא לומד בכיתה זו.
אם לא לפי IQ, אז לפי מה קובעים
מחוננות?
 
מחוננות אינטלקטואלית בהגדרתה

אם לא לפי IQ, אז לפי מה קובעים
מחוננות?
מחוננות אינטלקטואלית בהגדרתה
אכן נקבעת לפי אייקיו, התיוג "מחונן" ממשרד החינוך - ממש לא. ממה כן? זה לא קבוע ומשתנה מאזור לאזור, מתוכנית לתוכנית ומשכבת גיל לשכבת גיל. נחמד, לא?
 

מירב 72

New member
כלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היה

מחוננות אינטלקטואלית בהגדרתה
אכן נקבעת לפי אייקיו, התיוג "מחונן" ממשרד החינוך - ממש לא. ממה כן? זה לא קבוע ומשתנה מאזור לאזור, מתוכנית לתוכנית ומשכבת גיל לשכבת גיל. נחמד, לא?
כלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היה
הציון של הילד שלי במבחנים בכתה ב', או לדעת כיצד מתבצע החישוב, או להשוות את הציון למבחן של גורם חיצוני, כלומר אין שום דרך לערער על הפסיקה בצורה אינטיליגנטית?
 
אפשר לערער

כלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היה
הציון של הילד שלי במבחנים בכתה ב', או לדעת כיצד מתבצע החישוב, או להשוות את הציון למבחן של גורם חיצוני, כלומר אין שום דרך לערער על הפסיקה בצורה אינטיליגנטית?
אפשר לערער
על התוצאות ואז נבחנים שוב אחרי שנה , חברה שלי עיערה כאשר בנה היה בכיתה ד' ואז בחנו אותו שוב בעל פה . אני מכירה מספר ילדים שההורים שלהם ערערו והם התקבלו . הערעור יכול להעשות גם דרך בית הספר בו הילד לומד .
 
ומנסיון

אפשר לערער
על התוצאות ואז נבחנים שוב אחרי שנה , חברה שלי עיערה כאשר בנה היה בכיתה ד' ואז בחנו אותו שוב בעל פה . אני מכירה מספר ילדים שההורים שלהם ערערו והם התקבלו . הערעור יכול להעשות גם דרך בית הספר בו הילד לומד .
ומנסיון
אני לא יודעת אם הבחינה הזאת מסוגלת למדוד את האנטלגנציה . יש בה הרבה שאלות שרק ילדים שההורים מאוד משקיעים בהם יכולים לענות עליהם . תמיד אני אומרת שיש הרבה ילדים מאוד אנטלגנטים אבל להורים שלהם אין את הכלים או היכולת להשקיע בהם ואז אין להם סיכוי בכלל לעבור בחינה כזאת בכיתה ב' אז גם לדעתי זה לא בודק את רמת המישכל האמיתית של הילד זה רק בודק כמה ההורים שלו משקיעים בו וחושפים אותו מגיל צעיר לכל מני תחומים . לצערי יש הרבה ילדים שמאוד מתאימים למסגרת זו ולא יכולים להגיע אליה ובמקביל בטוח יש ילדים שלא מתאימים ונמצאים בה .
 
גם חשיבות הבחינה לא מובנית מאליה

ומנסיון
אני לא יודעת אם הבחינה הזאת מסוגלת למדוד את האנטלגנציה . יש בה הרבה שאלות שרק ילדים שההורים מאוד משקיעים בהם יכולים לענות עליהם . תמיד אני אומרת שיש הרבה ילדים מאוד אנטלגנטים אבל להורים שלהם אין את הכלים או היכולת להשקיע בהם ואז אין להם סיכוי בכלל לעבור בחינה כזאת בכיתה ב' אז גם לדעתי זה לא בודק את רמת המישכל האמיתית של הילד זה רק בודק כמה ההורים שלו משקיעים בו וחושפים אותו מגיל צעיר לכל מני תחומים . לצערי יש הרבה ילדים שמאוד מתאימים למסגרת זו ולא יכולים להגיע אליה ובמקביל בטוח יש ילדים שלא מתאימים ונמצאים בה .
גם חשיבות הבחינה לא מובנית מאליה
בכיתה ב' עשיתי את הבחינה עם חברות שלי, וכמובן שבזבזנו הרבה זמן לחכות שכולן יכתבו, לא לענות על שאלות שלא כולן יודעות, וכו'. רק בכיתה ה', כשהציקה לי העובדה ש"היא הצליחה ואני לא", עשיתי את הבחינה ועברתי.
 

מירב 72

New member
שוקולד, לא הבנתי אף מילה.

גם חשיבות הבחינה לא מובנית מאליה
בכיתה ב' עשיתי את הבחינה עם חברות שלי, וכמובן שבזבזנו הרבה זמן לחכות שכולן יכתבו, לא לענות על שאלות שלא כולן יודעות, וכו'. רק בכיתה ה', כשהציקה לי העובדה ש"היא הצליחה ואני לא", עשיתי את הבחינה ועברתי.
שוקולד, לא הבנתי אף מילה.
מה פתאום לעשות יחד? מותר לדבר בבחינה?
 
אפשר לעשות אבחון פרטי

כלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היה
הציון של הילד שלי במבחנים בכתה ב', או לדעת כיצד מתבצע החישוב, או להשוות את הציון למבחן של גורם חיצוני, כלומר אין שום דרך לערער על הפסיקה בצורה אינטיליגנטית?
אפשר לעשות אבחון פרטי
כלומר, באמת לבחון את האייקיו. לפעמים זה תופס בשביל לקבל את אותו הדבר שמקנה מעבר המבחנים הללו ולפעמים לא. יצא לי להתקל ולשמוע על כל מיני נוסחים של מבחנים כאלה, כולם כאחד נראים לי לא לעניין.
 
אנחנו מחכים לתוצאות

אפשר לעשות אבחון פרטי
כלומר, באמת לבחון את האייקיו. לפעמים זה תופס בשביל לקבל את אותו הדבר שמקנה מעבר המבחנים הללו ולפעמים לא. יצא לי להתקל ולשמוע על כל מיני נוסחים של מבחנים כאלה, כולם כאחד נראים לי לא לעניין.
אנחנו מחכים לתוצאות
בתי (כיתה ב') נבחנה את הבחינה של מכון סאלד לפני כמה חודשים . לפני שנגשה לבחינה ידעתי שאו שהתוצאות תהיינה גבוהות מאוד או שבדיוק ההפך . אצל בתי למרות האנטלגנציה הגבוה מאוד אי אפשר לדעת איזה מחשבה תעבור לה בראש באותו רגע ותפגע בריכוז שלה . מדובר בילדים בגיל מאוד צעיר שלפעמים סתם משהוא שבכלל לא קשור לבחינה יכול לקלקל להם הכל הם צריכים להתרכז במשך שעה וחצי . בתי סיפרה לי שהיו ילדים שבאמצע המבחן אמרו שהם לא יכולים יותר והפסיקו באמצע . הילדה אמרה שהבחינה היתה מאוד קלה והיא בטוח הצליחה . אני מקווה שהיא צודקת ואם לא אז נעבור גם את זה ......
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה