מוכשריםמחונן זה IQ 140 ?
אם טווח הנורמה הוא 80-120, אז איך נקרא מי שנופל ב 120-140? איזה תוכניות יש עבור ילדים כאלו?
תודה. ומה קורה איתם בבית הספר?מוכשרים
הם מוגדרים "מוכשרים" וממליצים להם על חוגי העשרה אחר הצהרים (אני לא אוהבת הגדרות כאלו , למי שיש 138 אז מה הוא ? ) לכיתות המחוננים כפי שידוע לי מתקבלים החל מ 140
עוד שאלות: כמה מכם יודעים את ה-IQתודה. ומה קורה איתם בבית הספר?
לומדים בכיתה רגילה בתוכנית הרגילה, או שיש עבורם תוכנית אחרת?
אנחנו יודעים ממבחנים לכתתעוד שאלות: כמה מכם יודעים את ה-IQ
של ילדכם? האם הילד יודע? אם כן, באיזה גיל סיפרתם? האם סיפרתם לקרובי משפחה? האם לחברים? איך עניתם למי ששאל? האם הילדים יודעים שאתם יודעים?
כנ"ל. אנחנו יודעים. הן לא.אנחנו יודעים ממבחנים לכתת
מחוננים בכתה ב'. בהחלט לא מספרים לילדים למרות ששניהם מחוננים. לא חושבת שזה יועיל במשהו. הם רק יודעים שהם מחוננים כך שיודעים שלפחות 138. (לפי תכניות מחוננים בארה"ב). כך גם לגבי כל הסובבים. אף אחד לא יודע מספרים מדוייקים.
זה ממש חדש לימוכשרים
הם מוגדרים "מוכשרים" וממליצים להם על חוגי העשרה אחר הצהרים (אני לא אוהבת הגדרות כאלו , למי שיש 138 אז מה הוא ? ) לכיתות המחוננים כפי שידוע לי מתקבלים החל מ 140
זה תלוי בסולם לפיו מודדיםזה ממש חדש לי
לפי משהו שקראתי לפני שנים בודדות, כל מי שמעל 120 IQ (ויש אומרים אפילו מעל 110) נחשב למחונן, ומעל 160 כבר נחשב לגאון
עכשיו אני נזכרתזה תלוי בסולם לפיו מודדים
וכנראה שגם ההגדרות הן לא דבר חקוק בסלע. גם אמא שלי אמרה לי בזמנו ש"מחונן" זה מעל 120.
אם אני זוכרת נכון (וייתכן שלא)עכשיו אני נזכרת
שכשהייתי בכתה ה (לפני 31 שנים) ובן כתתי ואחיו הבכור עברו מבחני IQ ושניהם הוציאו 150 פלוס (הבכור אולי אפילו עבר את ה-160) בהחלט החשיבו אותם למחוננים אבל לא לגאונים, ואז אמרו באמת שרק מעל 140 זה מחונן ומעל 180 זה גאון. אבל אז גם אמרו שמתחת ל-100 זה נחשב טיפש ומתחת ל-80 מפגר (ובאמת רוב התלמידים של אמי היו לא הרבה פחות מ-80, כל מי שמתחת ל-60 והיום לומדים בבתי ספר היו אז נשלחים למוסדות). מה שידוע לי היום שונה. היום ידוע לי שהסולם הוא כזה: מתחת ל-40 = פיגור קשה 40 עד 60 = פיגור קל 60 עד 80 = טיפש 80 עד 100 = חכם אבל מתחת לממוצע 100 עד 120 = חכם מעל הממוצע 120 עד 140 = דרגה נמוכה של מחוננות 140 עד 160 = מחונן ממש 160 עד 180 = סף גאונות 180 עד 200 = גאונות מעל 200 = יותר מגאון, משהו כמו ניוטון ואיינשטיין
גם זו יותר לפורום 915מחונן זה IQ 140 ?
אם טווח הנורמה הוא 80-120, אז איך נקרא מי שנופל ב 120-140? איזה תוכניות יש עבור ילדים כאלו?
אם לא לפי IQ, אז לפי מה קובעיםגם זו יותר לפורום 915
רק כמה תיקונים - בארץ, המבחנים לכיתות מחוננים אינם מבחני אייקיו ולכן לא ניתן לדעת שאייקיו של ילד זה או אחר גבוה מX רק משום שהוא לומד בכיתה זו.
מחוננות אינטלקטואלית בהגדרתהאם לא לפי IQ, אז לפי מה קובעים
מחוננות?
כלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היהמחוננות אינטלקטואלית בהגדרתה
אכן נקבעת לפי אייקיו, התיוג "מחונן" ממשרד החינוך - ממש לא. ממה כן? זה לא קבוע ומשתנה מאזור לאזור, מתוכנית לתוכנית ומשכבת גיל לשכבת גיל. נחמד, לא?
אפשר לערערכלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היה
הציון של הילד שלי במבחנים בכתה ב', או לדעת כיצד מתבצע החישוב, או להשוות את הציון למבחן של גורם חיצוני, כלומר אין שום דרך לערער על הפסיקה בצורה אינטיליגנטית?
ומנסיוןאפשר לערער
על התוצאות ואז נבחנים שוב אחרי שנה , חברה שלי עיערה כאשר בנה היה בכיתה ד' ואז בחנו אותו שוב בעל פה . אני מכירה מספר ילדים שההורים שלהם ערערו והם התקבלו . הערעור יכול להעשות גם דרך בית הספר בו הילד לומד .
גם חשיבות הבחינה לא מובנית מאליהומנסיון
אני לא יודעת אם הבחינה הזאת מסוגלת למדוד את האנטלגנציה . יש בה הרבה שאלות שרק ילדים שההורים מאוד משקיעים בהם יכולים לענות עליהם . תמיד אני אומרת שיש הרבה ילדים מאוד אנטלגנטים אבל להורים שלהם אין את הכלים או היכולת להשקיע בהם ואז אין להם סיכוי בכלל לעבור בחינה כזאת בכיתה ב' אז גם לדעתי זה לא בודק את רמת המישכל האמיתית של הילד זה רק בודק כמה ההורים שלו משקיעים בו וחושפים אותו מגיל צעיר לכל מני תחומים . לצערי יש הרבה ילדים שמאוד מתאימים למסגרת זו ולא יכולים להגיע אליה ובמקביל בטוח יש ילדים שלא מתאימים ונמצאים בה .
שוקולד, לא הבנתי אף מילה.גם חשיבות הבחינה לא מובנית מאליה
בכיתה ב' עשיתי את הבחינה עם חברות שלי, וכמובן שבזבזנו הרבה זמן לחכות שכולן יכתבו, לא לענות על שאלות שלא כולן יודעות, וכו'. רק בכיתה ה', כשהציקה לי העובדה ש"היא הצליחה ואני לא", עשיתי את הבחינה ועברתי.
אפשר לעשות אבחון פרטיכלומר, אין לי כל דרך לדעת מה היה
הציון של הילד שלי במבחנים בכתה ב', או לדעת כיצד מתבצע החישוב, או להשוות את הציון למבחן של גורם חיצוני, כלומר אין שום דרך לערער על הפסיקה בצורה אינטיליגנטית?
אנחנו מחכים לתוצאותאפשר לעשות אבחון פרטי
כלומר, באמת לבחון את האייקיו. לפעמים זה תופס בשביל לקבל את אותו הדבר שמקנה מעבר המבחנים הללו ולפעמים לא. יצא לי להתקל ולשמוע על כל מיני נוסחים של מבחנים כאלה, כולם כאחד נראים לי לא לעניין.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.