מחזור משכנתא- המדריך הרשמי לשנת 2022

Creditm

New member
אחד המונחים החשובים ביותר לבעלי משכנתא קיימת הוא מחזור משכנתא. הנושא החשוב מייצג לא מעט מאחוריו: הוזלה בריביות, שינוי והרכבה מחדש של תמהיל משכנתא וחיסכון בתשלום המשכנתא הקיימת.

אז מה זה בעצם מחזור משכנתא?

מחזור משכנתא הוא תהליך בו אתם משנים את תנאי המשכנתא הקיימת שלכם וממירים אותה במשכנתא חדשה שמתאימה למצב הנוכחי בשוק. השינוי יכול להיות בריביות, בתשלום החודשי שלכם, במשך זמן תשלום המשכנתא ועוד.

מתי עלינו לבצע מחזור משכנתא?

ישנם מספר מצבים בהם כדאי לבצע מחזור משכנתא, לרוב מומלץ לבדוק אחת לשנה את מצב המשכנתא הקיימת וכמובן- האם קיימת אפשרות לשפר את תנאי המשכנתא בעזרת תהליך מחזור משכנתא.
עם זאת, קיימים מספר מצבים שיכולים להתריע בפניכם בצורה חד משמעתית שאתם חייבים למחזר את המשכנתא הקיימת:

  1. יכולת ההחזר שלכם השתנתה-

    קיימים הרבה מקרים בהם יכולת ההחזר שלנו בעבר הייתה נמוכה יותר מיכולת ההחזר שלנו בהווה. זוגות צעירים נוטים להתבסס יותר כלכלית עם הזמן, ולכן במידה ועלתה לכם יכולת ההחזר, גם אם זה בסכום יחסית קטן, כדאי לשקול בכובד ראש אפשרות של מחזור משכנתא, שיכולה להקטין לכם את משך החזר המשכנתא בצורה משמעותית.
    כך נוכל לסיים את תשלום המשכנתא בפרק זמן שהוא קצר יותר ולחסוך שנים על תשלום המשכנתא.
  2. ירידה בשוק הריביות-

    קיימים מצבים רבים בהם חלה ירידה משמעותית בריביות המשק ככלל ובריביות שוק המשכנתאות בפרט. במצבים כאלה, בהם הריבית נמצאת בשפל חשוב למחזר את המשכנתא הקיימת בצורה מידית, זאת כדי לחסוך תשלום רב על ריבית משכנתא. מחזור במצב כזה יכול לחסוך עשרות אם לא מאות אלפי שקלים על ריביות מיותרות.
  3. אתם בעלי יכולת החזר גדולה יותר-

    קיימים מצבים בהם אדם בעל משכנתא קיימת יורש או מקבל סכום כסף משמעותי שיכול לעזור לו לשלם את המשכנתא בצורה מהירה יותר.
    נניח ולקחתם משכנתא ונשאר לכם סכום של מיליון שקלים לשלם, ולפתע קיבלתם, ירשתם או אפילו חסכתם סכום כסף גדול אותו תרצו לסלק מהמשכנתא (לדוגמא מאתיים אלף ש"ח). מן הסתם שיהיה לדבר השפעה משמעותית על תשלום המשכנתא שלכם. במצבים כאלה מומלץ לפני נקודת הסילוק לבדוק האם כדי למחזר את תנאי המשכנתא ולשנות את סכום ההחזר או את משך התשלום, ובכך לחסוך זמן וכסף רב.

מה נצטרך כדי להתכונן לתהליך של מחזור משכנתא?

בכדי לבצע תהליך של מחזור משכנתאות בצורה המשתלמת ביותר כדאי כמובן לפנות ליועץ משכנתאות מומחה שידע לעזור לכם לחסוך את הסכום המקסימלי של ריבית משכנתא.

עליכם לצפות את העתיד, להסתכל על ההחזרים שלכם בעבר ובעזרת יועץ המשכנתאות לתכנן את ההחזר הגדול ביותר בחייכם. חשוב להבין שמשכנתא היא לא תשלום לזמן קצר, ויש לה יכולת השפעה ארוכת טווח על חייכם.

על כן חשוב לתכנן את ההחזרים הפיננסים שלכם בצורה שלא יגרמו לכם להיכנס למינוס בטווח הארוך, חשוב לוודא כי יכולת ההחזר שלכם היא אכן ריאליסטית, וכי תוכלו לעמוד בתקציב שהצבתם לעצמכם.

חשוב לזכור כי במידה ולא תעמדו בתשלומי המשכנתא החדשה לא תהיו זכאים לפנות לוועדת חריגים (אליה רשאי לפנות בעל משכנתא מטעם משרד השיכון והבינוי) וכי תצטרכו להסדיר את החוב ישירות מול הבנק.

לסיכום: מחזור משכנתא הינו תהליך מומלץ שיכול לעזור לכם לחסוך זמן וכסף רב, בכדי למקסם את החיסכון שלכם מומלץ לפנות ליועץ משכנתאות אחת לשנה ובכך לוודא כי המשכנתא אותה אתם משלמים היא המשכנתא המשתלמת ביותר עבורכם!

אנו בחברת קרדיט משכנתאות מתמחים בבניית תמהיל משכנתא חסכוני לאלו הרוצים למחזר משכנתא קיימת ולחסוך זמן וכסף יקר בתשלום של ריבית המשכנתא שלהם.

לשיחת ייעוץ חינם חייגו: 03-3752318
 
למעלה