מחנות השמדה בפולין וגיאוגרפיה

naviko

New member
מחנות השמדה בפולין וגיאוגרפיה

שלום לכולם, אני מעוניינת להעביר מחר שיעור המשלב את יום השואה עם מקצוע הג"ג. האם מישהו הכין בעבר איזשהו מערך שיעור המתייחס לנושא? חשבתי על משהו כמו: מדוע רוב מחנות ההשמדה הוקמו בפולין. אשמח לקבל מערך מוכן, אם יש, ובכל אופן מבטיחה להעלות לכאן מערך שאני מתכוונת להכין מתישהו במהלך הלילה... בתודה מראש,נבי.
 
רעיון מבורך

לא הכנתי משהו דומה, אבל לדעתי הצנועה יש הרבה נקודות חיבור בין הג"ג של אירופה והתפתחות המלחמה.אם אמצע איזה לינק או אתר מתאים אשתדל להעלותו. ואם כבר מדברים על ג"ג ומלה"ע ה - 2 אז זו הזדמנות לספר/ להזכיר שאחד מגדולי הגיאוגרפים, קריסטלר, שהגה את תיאורית המקומות המרכזיים היה גרמני ושרת בשורות הנאצים. לאחר המלחמה הוזמן לכנס סאוניברסיטה העברית, אך משנודע העניין כמובן שבוטלה ההזמנה.
 

TheImpactBoy

New member
אולי תקבלי את התשובה שלך פה:

|לינק|http://www.sikumuna.co.il/wiki/%D7%94%D7%A9%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%91%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A2_%22%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%99%22|סלינק|
 

naviko

New member
תודה לעונים, וכפי שהבטחתי:

לא הצלחתי להעלות את הקובץ של מערך השיעור מכיוון שהוא גדול מדי, אך אתן את הנקודות המרכזיות עליהן המערך התבסס: נושא: הקשר בין השואה למקצוע הג"ג 1. קריאת השיר: "גרמניה שלפני המלחמה" - שלמה ארצי. שיחה קצרה המייחסת לשיר. שאלה: האם רק גרמניה קשורה למלחמה הזו? האם האשמה היא רק על גרמניה? - פיתוח דיון בנושא. 2. דף עבודה: סרקתי את המפה של יהדות אירופה לפני המלחמה ולאחריה (אטלס כרטא). ומתחת למפה - טבלה שהתלמידים מילאו: שם המדינה---האם היו במדינה מחנות השמדה והיכן-----האוכ' היהודית לפני המלחמה----מס' הנספים בשואה בלגיה פולין בריה"מ וכו'.... (לפי המפה). 3. שאלה: מה ניתן להסיק מהמפה ומהטבלה---> התלמידים מגיעים לכך שבפולין היתה האוכ' היהודית הגדולה ביותר, מס' הנספים הרב ביותר ומס' מחנות ההשמדה הרב ביותר. 4. מכאן יצאנו לחשיבה גיאוגרפית: גורמי מיקום של מחנות ההשמדה בפולין: 1. אוכ' גדולה של יהודים. 2. מרכז אירופה, יחד עם זאת - אירופה המזרחית (וכל המשתמע מכך). ---- להפנות למפת "אירופה-מדינית". 3. מדינה מישורית - רכבות ברזל, מחנות השמדה צורכים שטח (נוח יותר במישור). --- להפנות למפת אירופה-פיזית". 4. יערות (קל להסתיר את מחנות ההשמדה). 5. החברה הפולנית ה"נחותה", שגם היא לא אהדה את היהודים. 5. סיכום וקצת דיון היסטורי בנושא השואה בכלל. מקווה שעזרתי, נבי. הערת קרדיט: את ההפנייה למפה באטלס, קיבלתי ממורה אחר לג"ג.
 
למעלה