מחנכת כיתה ד

מחנכת כיתה ד

ברצוני לשאול לגבי מחנכת של בתי שמלמדת בכיתה ד . היא סיפר שעד השנה היא לימדה את כיתות א-ב , וזה מגיעה בהמשך לתחושות שלי מהשבוע הראשון ללימודים, שהיא מתייחסת לתלמידים כמו לילדים קטנים, בשונה מבכיתה של הבן שלי , שבכיתה ד הרגשנו קפיצת מדרגה למעלה.
האם מקובל שמחנכי כיתות א-ב עוברים ללמד כיתות גבוהות יותר? אצלינו זה לא היה עד עכשיו.
ועוד שאלה - יש במערכת שיעור שלם של הכתבות - של מילים בודדות (עשו זאת בכיתה ב) - האם בכיתה ד' מקובל הכתבות (כמו - מילים הקשורות לחגים)
 

mykal

New member
כמה דברים,

1)מורה יכולה "לנדוד" בין כמה שכבות גיל, וזה לגמרי מקובל ובסר.
2)יש אנשים שיש להם טון ילדותי--גם שאינם צעירים, לדוגמא ציפי שביט,
זה לא אומר שהיא ילדית ולא תתקדם איתם.
3)הכתבות הן דבר מקובל.
4)טרם חלפו שבועים מתחילת שנה.חכי תכיר את הילדים,
ותתגבר בעצמה על השינוי יש להניח שדברים יסתדרו.
את עוקבת ואם לא תראי שינוי תוכלי להפנות תשומת ליבה לענין.
ואם לא ישתנה, יש הנהלה ופיקוח. חכי.
 

ליאת של עדי

New member
מנהל
עונה

מקובל לעשות הכתבות דקדוק והכתבות תוכן בהתאם לצורך הכיתה.
מורה יכולה לנדוד ובדרך כלל תשובץ בהחלטה מנהלתית בהתאם לשיקול המנהלת. אצלנו הייתה מורה שיועדה לא-ב ואחרי שנתיים של כישלון חרוץ היא עברה לכיתות ד-ה שם היא יותר מתאימה.
 
היה לנו מקרה הפוך, של מורה שבד"כ לימדה כיתות ה-ו וירדה לכיתה
א'. בהחלט לקח לה זמן להסתגל לשינוי, אבל בסוף זה קרה.
בניגוד לקודמותיי, אצלנו לא מקובל בכלל הכתבות בכיתה ד, למעט באנגלית, אבל יש לשער שיש שונות בין בתי ספר.
 
אצלנו השנה הכל התערבב,

וקיבלנו (כיתה ו') בכלל מחנכת שלא חינכה שנים (אם בכלל), ומתייחסת לעצמה כאל מחנכת טרייה. בגדול, בית הספר יכול לעשות מה שהוא רוצה. גם בעבר אצלנו היו מעברים מחינוך כיתה א-ב לכיתות גבוהות יותר ולהפך.
לגבי הכתבות - הלוואי שהיו אצלנו הכתבות גם ב-ד', ה', ו', וכו'. יש היום לילדים רבים קשיי איות, ואני לא רואה כל חסרון בהכתבות (מובן שבהתאם לרמה של הכיתה). לא רואה סיבה שבאנגלית (גם במדינות דוברות אנגלית) יהיו spelling bees בחטיבה ותחרויות ארציות, ובעברית יפסיקו להצטרך לדעת לאיית. אם הילדים מקבלים 100 בכל הכתבה, ולא צריכים להתכונן - סבבה, אז קיבלו 100 קל.
 
לא שמעתי על כאלה בעברית מעולם.

נכון שעברית שפה קלה יותר מאנגלית, עם מילים קצרות יותר ומובנות יותר, אבל עדיין אין סיבה לא לעשות הכתבות, למשל, מאחר שילדים עדיין כותבים עם שגיאות כתיב גם בכיתה ו', במיוחד בימינו.
 

mykal

New member
בעברית יש

"בעיות" שונות ממשפחות של שפות אחרות --
גם בגלל ההגיה--כמו--א' ו--ע' ולצערי גם ה'--שנהגו שונה,
ונכתבות במילים שונות. ולא תמיד יודעים לאיית נכון.
יעוד דומות לכך.
 
כן, אבל יש חוקים מאחורי השימוש באותיות שוות צליל ולדעתי
חייבתלהגיב צודקת, צריך לקיים תחרויות כאלו גם בעברית, בדיוק כמו בארה"ב.
 
אני לא חושבת שצריך לקיים תחרויות כאלה בעברית,

כי בעברית זה קל מדי למי שכן יודע לאיית - והתחרות פשוט לא תסתיים. אני כן חושבת שאין בעייה עם הכתבות גם בכיתה ו' - ולמי שקל קל.
 
לגבי ההכתבות

אחרי שקראתי קצת למדתי שיש הכתבות לפי גילאים, המתאים בכיתות ד אומרים להם לכתוב משפטים שלמים, סיפורים קצרים ועוד, וכך מצליחים ללמד כתבה נכונה . אבל בכיתה ד לכתוב...שה טובה, תפוח, סליחה, חג שמח וכו זה לתחושתי ירידה ברמה. וזה לא 5 דקות בתחילת שיעור אלא שיעור שלם שמתבזבז
 
צודקת. אם זה ימשיך כך, יש מקום לפנות בצורה מסודרת ומכבדת
למחנכת. עדיף לא את לבד, אלא נציגות של ההורים, ולדבר על זה שאתם בעד ההכתבות, ואיזו יוזמה מבורכת זו וכו וכו, רק מבקשים להעלות את הרמה כדי שההכתבות אכן יועילו.
 
למה זה שיעור שלם?

הכתבה היא בדרך כלל בדיוק כמה דקות בתחילת שיעור. לגבי כיתה ד' - לא כל הילדים באותה רמה, ויכול להיות שזו הרמה שמתאימה לכיתה שלו, גם אם היא לא מתאימה לו - כמו שיש ילדים שחשבון קל להם ומקבלים 100 בלי להתכונן, לבן שלך ההכתבות קלות והוא מקבל 100 בלי להתכונן.
אבל יכול להיות שזו לא הרמה המתאימה לכיתה. יכול להיות שמאחר שזאת תחילת שנה, המורה מנסה לבחון מה רמת הכיתה - וברגע שהיא תבין מה הרמה, תהיינה הכתבות אחרות או שבכלל תתבטלנה ההכתבות. אני הייתי קודם כל מחכה קצת - לפחות עד סוף החודש - ורואה אם אין שינוי. ואם אין, מתעניינת אצל המורה לגבי ההכתבות, כשאני לוקחת בחשבון את האפשרות שהרמה של הכיתה שונה מזון של הבן שלך.
 
למעלה