מחפשת מתכון למקלות לחם מבצק שמרים

bali

New member
מנהל
מחפשת מתכון למקלות לחם מבצק שמרים

שלום לכולם, ברגע של אומץ החלטתי שבעקבות געגועיי למקלות לחם עם רוטב עגבניות פיקנטי חם לטבילה, אני אכין כאלה בעצמי... (בפיצה האט כבר לא עושים כאלה לדעתי ואני כבר מתביישת לאכול שם) מה שחסר לי זה מתכון קל וטעים למקלות כאלה... אני מודה מראש למושיעיי... השמרים כבר מחכים במקרר... ענבל.
 
גריסיני רכים

מדובר בעצם במקלות של לחם, או בבצק של לחם שגולגל למקלות ארוכים ונטבל או נמשח בשמן זית, שהופך אותו למקל פריך- קשה מבחוץ ולחמנייתימבפנים. ככל שהמקל יהיה עבה יותר כך ישמר המרקם שספוגי שלו מבפנים. חשוב שתבנית האפייה תהיה ממתכת, ולא ומשל מפיירקס. גריסיני רכים 30 גר` שמרים 2 כוסות מים 5 כפות שמן זית כפית מלח 500 גר` קמח קשה ללחם ממיסים את השמרים בשתי כפות מים. מנפים את הקמח לקערה יחד עם המלח. יוצרים גומה במרכז ויוצקים לתוכה את השמרים המומסים, מים ושמן הזית. מערבבים היטב לבצק רך אך לא רטוב. לשים את הבצק במשך 10 דקות עד שהוא הופך אלסטי למגע. מניחים בקערה משומנת, מכסים בניילון נצמד ושומרים במקום חמים עד שהבצק מכפיל את נפחו. מחממים תנור לחום של 200 מעלות. לשים את הבצק שנית, קורצים ממנו עיגולים קטנים, מגלגלים לנקניקיה דקה וארוכה, ומסיימים בגילגול קטן על משטח ספוג בשמן זית. מניחים בתבנית ואופים במשך 20 דקות, או עד שהמקלות מזהיבים, מעבירים לרשת צינון ומכסים במגבת.
 

bali

New member
מנהל
תודה רבה איילת, אני אנסה את המתכון...

 

bali

New member
מנהל
ניסיתי עם וריאציה- יצא נפלא.

שלום איילת, אתמול בערב שינסתי מותניים והתחלתי ללוש... הוריאציה היתה החלפת שמן הזית בשמן חמניות ומריחת המקלות בחלבון ביצה במקום בשמן זית. הסיבה: טעמו של שמן הזית דומיננטי ומריר מדיי לטעמי... :( בכל אופן, הגריסיני יצאו נפלאים וריחניים. הוספתי לבצק אורגנו ושום כתוש וכל הבית התמלא ריח נפלא... הגשתי את הגריסיני עם רוטב עגבניות חם וזכיתי לתשואות... תודה- ענבל.
 
למעלה