מחפשת רעיון יישים - עיצות ייתקבלו בשמחה

לפyמים

New member
מחפשת רעיון יישים - עיצות ייתקבלו בשמחה

בביה"ס של הילדה התחילו השנה ללמוד משעה רבע ל-8. למה? כי המועצה האזורית צריכה להוציא 2 הסעות לאותו מקום - יסודי ועל יסודי. החליטו שבשביל לחסוך בכסף, יעשו את המסלול אותם אוטובוסים. זה אומר שקבוצה אחת צריכה להתחיל מוקדם וזה נפל על היסודי. קראתי שמשרד החינוך אוסר על תחילת לימודים לפני השעה 8. מנהלת ביה"ס לא מוכנה לעזור להורים במלחמה במועצה. יש רעיונות איך גורמים לשינוי עוד בשנת הלימודים הזו?
 

מיכל שב

New member
אני מצרפת לך קישור

לחוזר המנכ"ל שמתייחס לביטול שעת האפס והתחלת הלימודים לא לפני השעה 8:00 בבוקר. http://www.education.gov.il/mankal/indux/sd2bk3_7_41.htm ביום רביעי תתארח בפורום הגב' טובה בן ארי, הממונה מטעם משרד החינוך על יישום זכויות התלמיד ותוכלי להתייעץ גם איתה. בהצלחה
 

לפyמים

New member
תודה, את החוזר הזה יש לי

השאלה - איך משכנעים מנהלת בי"ס לעזור להורים לשכנע את המועצה לעשות שינוי?
 

מיכל שב

New member
אני לא בטוחה שאת צריכה את

המנהלת בשביל זה (למרות שמקומם שהיא לא מוכנה לעזור). את הפניה תעבירי ישירות למועצה. גם אם המנהלת מסכימה שהלימודים יחלו לפני השעה 8:00 עדיין יש חוזר מנכ"ל שמורה אחרת.
 

לפyמים

New member
המועצה החליטה מה שהחליטה בלי

לשאול את המנהלת, משיקולים כלכליים.
 

לפyמים

New member
אחת האמהות המתנגדות התקשרה למפקחת

והתברר שמשרד החינוך אישר למועצה לפעול בניגוד ןהוראות משרד החינוך. אז אם משרד החינוך מוציא הוראה ואח"כ נותן אישור לפעול בניגוד להוראה, מי יגן על הילדים? ועוד בנושא שעשו עליו מחקר והוכח בפירוש שפוגע בבריאות. וכל זה רק בגלל שיקול כלכלי. מה עוד ניתן לעשות?
 

זהבה נ

New member
לפעול כוועד פעולה מייצג של הכלל

במידה ואחד האבות עורך דין, או לשכור שירות של כזה, שיפנה בכתב בשם ההורים או לפחות מעל לחמישים אחוז מההורים ליועץ המשפטי של משרד החינוך ויסביר את המצב בו משרד החינוך נהג שלא ע"פ חוזר מנכ"ל. עקרונית הנושא לא נראה עומד בבג"צ, ההנחיות אומרות אחרת ובבפועל המשרד מגבה חריגה מההנחיות בשל חיסכון תקציבי של להוציא אוטובוס נוסף, מדובר בתקציב שהרשות המקומית חוסכת על גב התלמידים. במידה והמצב היה גורם לאיחור ולא להקדמת יום הלימודים, האם גם אז היו נותנים אישורם לכך? לדעתי יהיה לך קשה לשנות לבך את המציאות, מנסיוני אין הרבה מה לעשות כאשר לא מאורגנים יחד עם עוד הורים חזקים המשקיעים לנושא(משאבים של זמן וכדו'...) ופועלים כוועד פעולה המיוצג מטעם ההורים בכדי לפעול לשינוי לטובת הכלל. בהצלחה.
 
רבע לשמונה?......

חוזרמנכל מנחה שארין להתחיל לימודים לפני שמונה- אלא באישור מנהל מחוז או מנכל. יחד עם זאת האם לא ראוי לחנך תלמיד שיש לבוא לשיעור אפילו 20 דקות לפני השיעור?........וכך לשמור על לוח זמנים?....האם אנו המבוגרים מגיעים לסרט- מיד עם תחילתו...או מגיעים כמה דקות ארוכות לפני הסרט,כי יש תור, ובידוק ועוד.....ואז מה קורה?....... ניתן למחות על ההחלטה ויחד עם זאת לראות בכל שיעור ואימון לעמוד בלוח זמנים לו היו התלמידים מתבקשים לצאת מוקדם מאוד מהבית- היהה הדבר שונה כמו כן למה לא תבקשו ממנהלתץ בית הספר להתחיל את הלימודים בשמונה וחצי?.........
 

לפyמים

New member
אני חוזרת - הבעיה היא שהילדים

צריכים להגיע מאוד מוקדם כדי להתחיל בזמן. כשהלימודים התחילו בשמונה ורבע אף הורה ואף ילד לא התלונן.
 

לפyמים

New member
זה רבע שעה מההוראה

זו חצי שעה משנה קודמת. אם לוקחים בחשבון שזהו בי"ס אזורי ויש ילדים הלומדים במרחק של מעל חצי שעה נסיעה, זה מאוד משמעותי, כן - גם רבע שעה.
 
מיכל -איזו בקיאות בחוזרי מנכל!!!

תרחיבי לחוקי חינוך וחוקי המדינה המשיקים לחינוך- ותבורכי !!!!!!!!
 
למעלה