מחקר הראה שאין שוני בקיום יחסי מין בין נימולים ללא נימולים

KallaGLP

New member
הינה, תעבור, למשל, על תיאור התפקדים וההשכלה הנדרשת

עבור התפקידים שברשימה באתר הזה, ותראה אם זה קשור במשהו לכתיבה טכנית.
וגם, חברות הייטק גדולות, כמו מייקרוסופט, גוגל, אפל, נטפליקס, אמזון, פייסבוק, ורבות אחרות מעסיקות בלשנים שיודעים עברית בשביל לוקליזציה של המוצרים שלהם (וכיום אין שום בעיה לעבוד ויקטואלית גם מישראל עבור חברות בח, הוראת השפה העברית למחשב באמצעות בינה מלאכותית ועוד. שלא לזהזכיר כל מיני סוכנויות ממשלתיות. אפילו הצבא בארה"ב מעסיק בלשנים עבריים, שלא לדבר על ה-FBI ודומיו, וארגונים בינלאומיים ומקומיים בכל רחבי העולם, כמו האו"ם ועוד. וזה מבלי להזכיר את האקדמיה.
מעבר לכך, בלשנות היא הרבה מעבר לידיעת שפה כזו או אחרת. גם אם בלשן למד בישראל, סביר שהוא יודע לפחות עוד שפה או שתיים, כולל אנגלית, והשילוב של מספר שפות וידע מקצועי בתחומי הבלשנות, הבלשנות החישובית שאינו בהכרח תלוי שפה ספציפית נדרשים כיום בארגונים רבים מספור. וזה עוד מבלי להזכיר תפקידים נדרשים כמו תרגום, עריכה, לוקליזציה וכו'.
אתה יכול לחפש לבד באתר הזה או בכל אתר חיפוש עבודה אחר תחת המילה linguist ולראות את מגוון התפקידים הרחב שבלשנים ומומחים ללשון ממלאים כיום בכמעט כל סוגי סוגי התעשייה, ובמיוחד בתעשייה עתירת ידע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
עברתי על חלק מהרשימה ולא מצאתי דרישה לבלשן עיברי

אני מכיר דר' לבלשנות שעוסקת בשפות עתיקות ולא ברור לי למה מישהו יעדיף בלשן עיברי בפורטוגזית מאשר מישהו מקומי שזאת שפת אימו, כמו בקישור שהפנת אליו, דרישות תפקיד של חברת אמאזון.
 

KallaGLP

New member
תאמין לי שיש דרישה, אולי לא בהודעות הספציפיות האלה,

אבל ממש ממש לא חסרה עבודה בחברות בינלאומיות גם לבלשנים עבריים - המון חברות, וביניהן מייקרוסופט, גוגל, אפל, נטפליקס, פייסבוק ועוד, מעסיקות בלשנים עבריים לצורך לוקליזציה של המוצרים שלהם בישראל. ומניתי גם מוסדות אחרים ברחבי העולם שמעסיקים בלשנים עבריים. ושוב - בלשן, גם כזה שלמד בלשנות בארץ, לא חייב לעסוק בעבודה בבלשנות עברית דווקא. יש תחומי בלשנות שאינם קשורים לשפה אחת ספציפית ולרוב הבלשנים יש ידע ברמה גבוהה ביותר משפה אחת.
אבל זה בכלל לא היה העניין מלכתחילה. מה שרציתי לציין הוא שבלשנות, במיוחד בימינו, בעידן הגלובליזציה, היא ממש ממש ממש לא "מדעי הדשא" והיא דורשת רכישת ידע והשכלה בתחומים מגוונים מאוד, שחלקם גם מאוד טכניים.
 

KallaGLP

New member
אגב, שכחתי להזכיר את אמזון, אבל בהחלט גם היא.

כמו שבמודעה הספציפית כרגע דרוש בלשן עם ידע בשפה אחרת, כך במודעה של מחר יכולה להופיע דרישה לבלשן עברי. זה שכרגע זה לא מופיע במודעה רק אומר שהם לא מחפשים בלשן עברי כרגע (אולי כי יש להם מספיק), לא שהם לא מעסיקים כאלה על בסיס קבוע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
גם גיאוגרפיה נכנסה חזק לעולם ההייטק בכל הקשור למפות

אף אחד לא יילך ויטען שזה לא מדעי הדשא
&nbsp
אגב, תודה על תת דיון בוגר, מעשיר ומהנה
 

KallaGLP

New member
אני לא רוצה לדבר על גיאוגרפיה, כי זה לא תחום שאני מבינה בו,

אבל אני רק יודעת דבר אחד: רוב האנשים ממש לא יודעים גיאוגרפיה. אגב, אני כוללת את עצמי ביניהם, כי הידע שלי כאמור שטחי ואינו מספיק. כדי באמת לדעת גיאוגרפיה, צריך ללמוד הרבה יותר ממה שאני למדתי, זה בטוח. אבל אני מבינה שאתה מומחה גדול לכל התחומים ויודע טוב את כולם ולא נותר לך מה ללמוד בהם.
אבל בוא תסביר לי איך בלשנות היא לימודי הדשא. אתה כזה מומחה לכל התחומים שמניתי קודם: פונטיקה, פונולוגיה, מורפולוגיה, וכו'... לא אחזור שוב על כל הרשימה? אתה יודע, למשל, ליצור ולתכנת מודל מורפולוגי של שפה? ללמד את המחשב לזהות דקדוק של שפה? אתה חושב שלא צריך ללמוד קשה בשביל זה? אתה יודע איך לתייג קורפוסים של טקסטים? אתה יודע לעשות רישום פונטי על פי כל הכללים של הדברים שאתה שומע בשפות שונות? אתה מכיר תיאוריות של נימוס (למשל) בפרגמטיקה? סתם זרקתי פה כמה דברים רנדומליים שלומדים בבלשנות על קצה המזלג, יש עוד המון.
לא הייתי מעיזה לזלזל בתחום דעת שלא למדתי אותו לעומק ואני לא באמת מתמצאת בו. זה מעיד אך ורק על צרות המוחין, הבורות והחשיבות העצמית של המזלזל.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אני לא מתייג, אלא האוניברסיטה עושה את זה

בלשנות מוכללת במדעי הרוח והחברה, בדיוק כמו גיאוגרפיה, בדיוק כמו היסטוריה.

אם האוניברסיטה, היו חושבים שזה קשור למדעי המחשב, הם היו מתייגים בהתאם.

דוגמה טובה, היא המקצוע חקר ביצועים שמתויג תחת מנהל עסקים למרות שטכנית הוא שייך יותר למדעי המחשב או להנדסה ובכל זאת בחרו לשייך אותו למנהל עסקים שזה גם תחת רוח וחברה.
 

KallaGLP

New member
ואו, אתה עוד יותר צר מוחין ממה שחשבתי.

אתה יודע מה? תחשוב מה שאתה רוצה. רואים שאתה לא יודע ולא מבין כלום חוץ מלשפוט דברים שאתה לא מבין בהם ולזלזל בתחומי דעת שהם עולם ומלואו. אישית הייתי מתביישת להפגין בורות כזאת, זה כבר מעורר גיחוך. אבל זה ידוע שבדרך כלל כמה שאדם הוא יותר בור, ככה הוא יותר מלא בעצמו, בטוח שהוא יודע הכול יותר טוב מכולם ומרשה לעצמו לזלזל בכל מי שלא שייך לקבוצה שלו ובכל דבר שהוא לא מבין בו דבר וחצי דבר. בחיי, תהיה בריא ומאושר. כידוע, ignorance is bliss, אז תמשיך לחשוב שאתה הכי טוב, הכי צודק והכי חכם, אני בטוחה שזה תורם רבות לאושרך האישי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
היכן כתבתי על עצמי?

את, כמו חברתך, עם דימוי עצמי בריצפה, שחושבות שכולם מדברים ולועגים לכן.
&nbsp
עלי והצליחי ותאכלי הרבה דשא (לא אתפלא לדעת שאת טבעונית
)
 

KallaGLP

New member
בדיוק, אתה לא דיברת על עצמך, לא הפגנת ידע בשום תחום,

לא הוכחת שיש לך באמת סמכות אינטלקטואלית כלשהי בנושא. אתה רק דיברת, או ליתר דיוק קשקשת, על דברים שאין לך בהם שמץ של מושג או הבנה, וזו בדיוק הפואנטה. אולי אילו היית מדבר על עצמך, היית לפחות יודע על מה אתה מדבר. לא אמרתי שאתה לועג לי (מעניין איפה קראת את זה), וממש לא אכפת לי אם התכוונת ללעוג לי או לא.,אתה פשוט מפגין את הבורות שלך ברבים ובכך לועג אך ורק לעצמך, אם כי ברור שאתה אפילו לא מסוגל להבין זאת.
אני, אגב, גם לא דיברתי על עצמי, אך בניגוד אליך גם לא כתבתי שטויות ולא זלזלתי בתחומים שאני לא מתמצאת בהם (ולא אתפלא אם הצורך הזה בהפגנת חשיבות עצמית וזלזול בא לפצות על חוסר כלשהו, הרי לכל דבר יש סיבה.)
קצת צניעות עוד לא הרגה אף אחד, אבל זה כנראה לקח שלעולם לא תלמד.
תודה, אך באמת שאני לא זקוקה לאיחולי ההצלחה שלך, וגם בעניין הצמחונות טעית, כמובן, כמו בכל העניינים האחרים.
ברוסית יש פתגם גאוני ואקטואלי מאוד שאומר: בורותנו היא גאוותנו. אז תמשיך להתהלך בעולם נפוח מבורות ומיהירות כמו טווס אם זה מה שגורם לך אושר. אתה אפילו מוזמן לחשוב שאתה עושה בכך רושם על מישהו ומצליח להשפיל אותו
. בהצלחה!
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אין לי צורך להשפיל אותך, כי את עושה את זה בצורה מאוד יפה

בעצמך

&nbsp
אגב, לא לקחתי שום סמכות אינטלקטואלית, כי אחרים עשו את העבודה בשבילי, אם זה האוניברסיטה בתיוג המחלקות ואם זה ד"ר שיר רז בנשא החיסונים.
 

KallaGLP

New member
:-כמובן, למה להפעיל את הראש ולחשוב בצורה עצמאית,

כשאפשר פשוט לחזור על איזה קשקוש ששמעת פעם באיזה מקום. האוניברסיטאות עשו את העבודה בשבילך? בחיי, אתה מביך את עצמך יותר ויותר. חגיגת בורות כזו מזמן לא ראיתי. בסדר, בסדר, תמשיך לחזור על שטויות שמישהו אחר אמר או נדמה לך שאמר,מבלי אפילו לטרוח לבדוק ולאמת. הרי ברור שאתה לא מסוגל ליותר מזה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה יש לאמת? את חולקת על כך שזאת החלוקה האוניברסיטאית?

אם את חושבת שאני טועה, נא נסי לתקן אותי ולכתוב לאיזה פקולטה שייכת המחלקה לבלשנות? האם את טוענת שהיא לא שייכת למדעי הרוח והחברה?
 

KallaGLP

New member
מה זה משנה לאיזו פקולטה היא שייכת?

מה שמשנה הוא המהות, כמו בכל דבר עלי אדמות. האם אתה צריך ללמוד הרבה דברים שאדם רגיל לא יודע באופן רגיל כדי לרכוש את הידע והמומחיות במקצוע ולעסוק בו. זה הדבר היחיד שמשנה. אני עוד לא שמעתי על אף אוניברסיטה המכנה פקולטה כלשהי שלה "מדעי הדשא". אם אתה ראית אוניברסיטה כזו, אתה זה שמוזמן להביא הוכחות לכך. אם יש איזה אנשים פרטיים כאלה ואחרים שמכנים כך תחום ידע כלשהו מתוך בורות וחוסר הבנה, זה לא אומר שהם אוטומטית צודקים וצריך לחזור על דבריהם כמו תוכי או להסכים איתם. המוח קיים כדי שכל אדם יוכל לחשוב עבור עצמו ולהגיע למסקנות עצמאיות.
בכל אופן, כמי שלא למדה תואר בבלשנות או בגיאוגרפיה, ובכלל את מרבית תחומי הידע הקיימים ביקום (לצערי, הלוואי והייתי יכולה ללמוד את כל התארים בעולם),, יש לי כבוד רב כלפי כל תחומי הידע, ואני מאמינה שמה שמשנה הוא לא איזה תחום לומדים, אלא איך, באיזו רמה, כמה לעומק ולאיזו מטרה לומדים אותו. אין אף תחום ידע בעולם שאני מזלזלת בו. מניסיון, כל תחום שאי פעם יצא לי להיתקל בו, ברגע שהתעמקתי קצת מעבר לדברים השטחיים שאני יודעת, גיליתי שיש בו עולם ומלואו של ידע מעניין וחשוב שאני לא יודעת, ושאת רובו גם לעולם לא אדע, ושזה כרוך במאמץ וזמן לרכוש אותו. אז מי אני בכלל שאזלזל במקצוע כלשהו בעולם, לא משנה לאיזה תחום דעת הוא שייך. רק מי שלא יודע כמה הוא לא יודע וכמה עוד אפשר ללמוד ולהרחיב אופקים יכול לזלזל, ושיהיה לו לבריאות.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מה ההבדל בין המילה 'רוח' למילה 'דשא'?

כמובן, שהבנת הנקרא שלך לא משהו, כי הדגשתי שאני מאוד מכבד את דר' אבשלום קור ואני מכבד אותו כי יש לו ידע רב בתחומו ומה שאין לו, הוא לא מנסה להראות שיש לו, להבדיל אלפי הבדלות משתיכן.
&nbsp
אגב, נהפוך, אני מאמין בלב שלם שאין שאלה טיפשית אלא יש תשובה טיפשית.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אצלי אין רוח, אלא ענוות בניגוד אליכן ...

אני לא מערער על החלטות של כל האוניברסיטאות בכל העולם.
 

KallaGLP

New member
לא זכור לי שאוניברסיטה כלשהי החליטה על דבר הזוי כזה.

לא מוכרת לי אף החלטה של אף אוניברסיטה בעולם לקרוא למדעי הרוח מדעי הדשא. אני מבקשת שתביא לכאן הודעה רשמית של אוניברסיטה כלשהי שמכנה כך את הפקולטה למדעי הרוח, אחרת אין מה לדבר על ההחלטות של אוניברסיטה. זה שיש בורים בעולם שמשתמשים בכינוי הזה כי הם לא מבינים על מה הם מדברים לא הופך את זה להחלטה של האוניברסיטה, ולא משנה כמה פעמים יחזרו על זה.
ענוות?
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ההבנת הנקרא שלך לוקה בחסר, כי לא טענתי שהאוניברסיטאות

החליטו לקרא לפקולטה מדעי הדשא (זה סלנג של סטודנטים ממדעים והנדסה שרואים כל הזמן את הסטודנטים ממדעי הרוח יושבים על הדשא בעוד הם רצים מהרצאה להרצאה)
&nbsp
יש עוד סלנג שהוא BA שזה אומר שבאתן לאוניברסיטה לתפוס Bעל Aקדמאי.
&nbsp
התת דיון בינינו היה הקיטלוג של בלשנות תחת מדעי הדשא ולא תחת הפקולטות היותר יוקרתיות של מדעים והנדסה.
 
למעלה