מחקר חדש בעזרת fMRI מגלה שכלבים מסוגלים לחוש קרינת חום

guprnds

Active member
כוונתי היא זו:

זמן הוא אחד המימדים הפורשים את מרחב מינקובסקי שהוא זירת ההתרחשות המקומית בנפילה חפשית. אין כל תהליך פיזיקלי שיכול להעלים מימד ממרחב מינקובסקי. אין גם כל דפורמציה מתמטית הפועלת על מרחב טופולוגי שיכולה להעלים מימד. האופרציה המתמטית היחידה המעלימה מימד (כמדומני) היא הטלה אך אופרציה זו איננה מתגשמת בנוגע לזמן בעולם התופעות. הזמן העצמי הוא אכן פרמטר אוניברסלי וגם שמורה של טרנס' לורנץ. גם אותו אי אפשר "לבטל". לבטל אותו פירושו לבטל את התכונות המטריות של המרחב-זמן.
 

רוב הזמן נח

Well-known member
ביקום עם 3 מימדים זמן קשור לתנועה ושינוי

ביקום עם 4 או 5 מימדים זמן זה אולי משהו אחר.
 

uzi2

Active member
תנועה מוגדרת

כשינוי מיקומים כתלות בזמן. זה פשוט ההגדרה כפי שהיא מקובלת בפיזיקה.
כמובן, מדובר בזמן כפי שהוא קיים ביקום שלנו. לגבי שינוי - כל דבר שהוא פונקציה של דבר אחר או של דברים אחרים, ככלל, יכול להשתנות כאשר הדברים האחרים משתנים. בגרף של גובה ממוצע של בני-אדם כתלות במשקלם, הגובה משתנה כפונקציה של המשקל. ההגדרות של זמן במודלים עם יותר ממדים, הן לפעמים בעייתיות. לפעמים משתמשים במונח "קואורדינטות דמויות זמן" ו-"קואורדינטות דמויות מרחב".
 

רוב הזמן נח

Well-known member
תנועה זה אנרגיה. בשביל להזיז משהו צריך אנרגיה

כל דבר ביקום זז או יש לו רטט. אפילו אטומים או חלקיקים. שום דבר לא נמצא בחוסר תנועה מוחלט.
 

uzi2

Active member
תיקון קל לניסוח

כל גוף שהטמפרטורה שלו שונה מהאפס המוחלט (בסביבות מינוס 273 מעלות צלזיוס), מקרין קרינה אלקטרומגנטית בהתאם לטמפרטורה שלו, ובכל תחום אורכי הגל. התפלגות הקרינה תלויה בטמפרטורה, כך שעבור טמפרטורה של הסביבה שלנו, וגם טמפרטורת הגוף שלנו (שהיא מעט יותר גבוהה אך לא בהרבה יחסית לאפס המוחלט), עיקר הקרינה נמצא בתחום האינפרה אדום. מדובר בקרינה אלקטרומגנטית שנובעת מהחום, (ולא פולטת חום)
 

guprnds

Active member
זה לא תיקון קל אלא תיקון מהותי

ואתה מנומס יותר מהדלאי למה...
 
למעלה