מחקר חדש מצא שבעלי סוג דם O נוטים לקבל את הקורונה בצורה קלה

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
מחקר חדש מצא שבעלי סוג דם O נוטים לקבל את הקורונה בצורה קלה

לפני כמה שבועות הגיעה המגיפה COVID-19 (קיצור של Coronavirus (disease 2019, הנגרמת על-ידי וירוס SARS-CoV-2, אל עולמנו. אמנם הרופאים והצוותים הרפואיים, אני ביניהם, לומדים לאתר, לאבחן ולטפל, אך מאוד מעניין לראות את המיזמים המדעים השונים העוטפים את הסיטואציה ומנסים להתמודד עם המצב. בין כל שאר מיזמי המדע, אמנם מנסים לרכז מאמצים למציאת תרופות וחיסון לנגיף, אך ישנו גם מחקר אפידמיולוגי רב המנסה להבין את השוני בתחלואה ובמיתות בין אנשים וגם בין מדינות.

מחקר חדש מעניין שכזה, אם כי מחקר ראשוני מאוד שעדיין לא עבר ביקורת עמיתים, הוא מחקר אשר איתר קשר בין סוג הדם של האדם לבין רגישותו למחלה ולחומרתה...לחצו להמשך קריאה
 

רוב הזמן נח

Well-known member
ומה עם שפעת רגילה? יש גם השפעה בגלל סוג הדם?

או שלא בדקו אף פעם בצורה רחבה את העניין?
 

uzi2

Active member
לא ידוע לי לגבי הוירוס של השפעת, אבל

במאמר שבן חורין הפנה אליו מוזכרים שני וירוסים: Hepatitis B, (אחראי לחלק מדלקות הכבד), ו- Norwalk virus (אחראי על מרבית דלקות המעיים הנגיפיות הלא כרוניות) בתור וירוסים שלגביהם אפשר לומר בוודאות שסוג הדם משפיע על סיכויי ההדבקה.
בינתיים - בהקשר של הקורונה, חייבים להפנים שמדובר במחקר מאוד ראשוני ועם סטטיסטיקה מצומצמת והעדר נטרול של גורמים אפשריים אחרים. לפיכך עוד דרוש לא מעט מחקר נוסף כדי לקבוע אם אכן אנשים עם סוג דם O מוגנים יותר מאנשים עם סוגי דם אחרים, ואנשים עם סוג דם A הכי פחות מוגנים, או שלא.
 

uzi2

Active member
למעשה

מבחינת תרומת דם, הוא דווקא היחיד שיכול לעזור לעצמו.
המשפט המדויק: O מינוס יכול לתרום לכולם, ויכול לקבל תרומת דם רק מאלו שיש להם O מינוס. (O פלוס יכול לתרום לכל אלו שיש להם rh חיובי, ולקבל רק מאלו שיש להם O). AB פלוס הוא הפוך - יכול לקבל דם מכולם, אך יכול לתרום רק לאלו שיש להם AB פלוס.
 
למעלה