מחקר חדש קובע: "מריחואנה איננה מסוכנת יותר מאלכוהול" להיפך

mtg2008

New member
מחקר חדש קובע: "מריחואנה איננה מסוכנת יותר מאלכוהול" להיפך

המחקר חושף שעבור בוגרי תיכון, צריכת אלכוהול מובילה לנהיגה לא בטוחה ולמערכות יחסים לא בריאות ופשרניות, בעוד שצריכת מריחואנה גורמת למערכת יחסים לא מתפשרת עם מערכת אכיפת החוק.
התמיכה הגדלה בציבור ללגלזיציה של מריחואנה בארה"ב הובילה לדיון בשאלה האם מריחואנה בטוחה יותר מחומרים אחרים, כמו אלכוהול. בינואר, הנשיא אובמה הצהיר בפומבי שאיננו משוכנע שמריחואנה מסוכנת יותר מאלכוהול. למרות השינוי בתודעת הציבור בנושא המריחואנה, הנזק בשימוש אל מול אלכוהול איננו מובן לרוב.
המחקר, "תוצאות פסיכו שליליות הקשורות לשימוש בסמים בקרב בוגרי תלמידי תיכון: השוואה בין מריחואנה לאלכוהול" נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ניו-יורק, ופורסם במגזין האמריקאי לשימוש יתר של סמים ואלכוהול בתחילת חודש ספטמבר. במחקר נשאלו תלמידים לגבי תוצאות של השימוש שלהם בחומרים שונים. החוקרים מנתחים מידע של יותר מ-7,000 תלמידים (גילאי 18) במהלך השנים 2007-2011, תלמידים שדיווחו שצרכו אלכוהול או מריחואנה במהלך חייהם.
"המיעוט במחקרים בנושא הוא עניין של בריאות הציבור, בהיקשר של צריכת אלכוהול ומריחואנה ששניהם ידועים כחומרים פסיכואקטיביים שנמצאים בשימוש בקרב האוכלוסיה הבוגרת יותר", אומר ג'וסף פאלמאר, אחד החוקרים. " כמעט מחצית מבוגרי התיכון משתמשים במריחואנה במידה זו או אחרת במהלך חייהם, וכשני שליש מהבוגרים השתמשו באלכוהול, אך מעטים המחקרים שהשוו בין התוצאות של צריכת הסמים הללו".
הממצא המדאיג ביותר הינו שאלכוהול קשור קשר ישיר לנהיגה לא בטוחה, בייחוד על ידי נהגים שמרבים לעלות על הכביש. "ביחס לאלו שאינם שותים, לנהגים ששותים היה סיכון גבוהה פי שלוש עשרה לדווח על נהיגה לא בטוחה. לעומתם, ציבור מעשני הקנאביס זכו ליחס גבוהה פי שלוש לדווח על נהיגה לא בטוחה ביחס לאלו שאינם שותים".
החוקרים מצאו שאלכוהול קשור יותר למערכות יחסים מתפשרות עם חברים ועם בני זוג, האלכוהול מוביל גם לרגשות חרטה בייחוד אצל הנשים. הנשים דיווחו על חרטה כתוצאה מהתנהגות אימפולסיבית שנגרמת על ידי השתייה. הנשים, יותר מגברים, דיווחו על חוסר יציבות רגשית כתוצאה מהשתייה. גברים ונשים דיווחו על חוסר יכולת לחשוב בצורה בהירה, יותר גברים דיווחו על נהיגה לא בטוחה. להפתעת המתנגדים לצמח, התלמידים לא דיווחו, והחוקרים לא מצאו, תוצאות שליליות משימוש בחומר האחר – החומר האסור, הקרוי מריחואנה – לא נמצאו תוצאות שלישיות אצל מעשנים לעיתים רחוקות ולא אצל מעשנים קבועים, למעט אחת.
אחת הסיבות לכך, קובעים החוקרים, בנסוף לאיבוד החושים מציע האלכוהול תחושה מדומה של ביטחון, ולפעמים בטחון יתר שמוביל לתוצאות הרסניות או לחרטה. מריחואנה איננה משלה את המשתמש כפי שהאלכוהול גורם, גם תחושת הטשטוש של השימוש באלכוהול איננה קיימת בצריכת המריחואנה.
יחד עם זאת, או למרות זאת, דווקא מעשני המריחואנה הם שיזכו ליחס שלילי יותר מהחברה, בייחוד מרשויות החוק, מציינים החוקרים. מריחואנה גם נקשרת לאירועים פליליים, לחשיפה ומעורבות של התלמידים לאירועים כאלה, מהסיבה הפשוטה, מציינים החוקרים, שאופן ההשגה של הצמח הוא פלילי, בעוד שאלכוהול ניתן לרכוש בחנות. וכך על ידי מערכת חוקים ממשלתית, מופלה הצרכן לרעה ונוצרת הסטיגמה ה"מוצדקת". הסטיגמה השלילית כלפי הציבור המעושן תשאר מוצדקת כל עוד החוק שמצדיק אותו נשאר בתוקף. החוק הוא זה שלמעשה מזין את שוק הפשע, מדרדר את הנוער ומקרב אותם לעולם של פשע. כך יוצא שלמעשני מריחואנה יש סיכוי גבוהה יותר להיות ב"מערכת יחסים" עם מערכות אכיפת החוק.
החוקים מדגישים שלאלכוהול ומריחואנה יש תוצאות או סכנות שונות לפי המין והגזע של המתבגר. התוצאות גם קשורות למעמדו החוקי של החומר ולסטיגמה המתלווה למעמד זה. "אנו מקווים שתוצאות המחקר יתרמו לדיון הגובר בנושא מדיניות המריחואנה והיחס השלילי שהוא זוכה שלא בצדק אל מול אלכוהול"

[URL]http://legalize.co.il/?p=9129[/URL]
 
למעלה