מחר טסים לתחרות בארה"ב

erazz

New member
ברשותו של עמית...

אנסה לענות לשאלה של irbaboon. התשובה הקצרה היא שלא השתמשו ב-rohacell כיוון שזה לא התאים. בחירת החומר שבו משתמשים אינה טריויאלית בפרוייקט כזה. לעיתים השיקולים הם לא טכניים גרידא. לדוגמא: יותר קל לעבוד עם בלזה ו/או בלזה יותר זמינה בתור חומר גלם. צריך לזכור שבלזה יותר כבדה אך גם יותר חזקה מ-rohacell ובמבנה כזה היא אפשרה מבנה יותר פשוט וקל.
 

irbaboon

New member
בלזה חלשה יותר!

רוהסל הוא חומר איסוטרופי - משמע הוא רב כיווני ולכן בניגוד לבלזה הוא מחזק לכל הכוונים ולא רק "אם כיוון הסיבים" כמו בלזה!
 

erazz

New member
אם אתה אומר...

רק מה לעשות, אתה טועה. ואני מצרף לינקים לנתונים ההנדסיים. אבל בקיצור, בלזה נעה בין קצת יותר חזקה מרוהסל (לאורך הסיבים) עד פי 10 ויותר מרוהסל (בניצב לסיבים). רוהסל פחות צפוף מבלזה ולכן מהווה חומר מילוי טוב. כמו כן עוזרת כאן התכונה של האיזוטרופיות. (ד"א זה שחומר הוא איזוטרופי לא מעיד דבר על חוזקו) אבל מה לעשות, בלזה עדיין יותר חזקה. אתה לא מאמין לי עדיין? תנסה לקחת 2 מקלות זהים בגודלם. אחד מבלזה ואחד מרוהסל. איזה מקל שוקל פחות? (רוהסל) איזה מקל יותר חזק? (בלזה)
 

irbaboon

New member
אני עובד בחברת מזל"טים

ואני בונה אותם! וזה נכון שרוהסל לכשעצמו חלש יותר מבלזה, אבל ברגע שאתה סוגר אותו בסנדוויץ' הסקין שיוצא לך נהיה קשיח וחזק לכל סוגי המאמצים פי כמה! ואינ מדבר מסדרה של ניסויי עומסים וחוזק למאמצים שונים שעשינו! היית יכול למשל להשתמש ב"הרקס" שזה חומר שהוא זול בהרבה, קל יותר באחוז לא קטן, וכשהוא בתצורה של סנדוויץ' הוא קצת יותר חזק וקשיח מבלזה בסנדביץ'. החיסרון של החומרים האלה, שבניגוד לבלזה הם לא גמישים במיוחד... וברגע שהם "מתעקמים" קצת יותר מהרגיל, החומר קורס ומפורר!
 

erazz

New member
היי, איזה קטע. גם אני.

(עובד בחברת מזל"טים) ותתפלא אולי לשמוע שאני מכיר קצת את התחום. אין לי כוונה כאן להיכנס לתכן של הפרוייקט גם כי הוא מורכב מדי לדיון ע"ג הפורום וגם כיוון שזה אל הפרוייקט שלי. אני אשמח אם תוכיח לי (במושגים) הנדסיים איך פתאום רוהסל נהיה יותר חזק מבלזה בסנדוויץ. (בהנחה שהסנדוויץ זהה גם לבלזה וגם לרוהסל)
 

irbaboon

New member
אני לא מכיר מושגים הנדסיים לזה

אבל זה משהו שנבדק ביסודיות, ואפילו הורגש בבדיקות בידיים (שזה אומר שיש הבדל לא קטן), כמובן שהשתמשנו באותו סקין, ואותו עובי בלזה\רוהסל, אותו בן-אדם עשה אותם, באותו דבק, באותה שקית וואקום.... בקיצור הכל בדיוק אותו דבר בשני החלקים, והחלק עם הרוהסל יצא חזק בהרבה (לא גמיש! אלא קשיח!)
 

YHS

New member
האם אתה מדבר על

חוזק לכפיפה, מתיחה או גזירה?
 

irbaboon

New member
אני מדבר על כפיפה וגזירה...........

מתיחה זה באמת משהו ששכחתי לציין, אכן בלזה חזקה בהרבה מרוהסל למתיחה!
 

BlackMambaX

New member
נצל"ש קטן

אילו עוד חברות בארץ מייצרות כטבמי"ם למיניהם?.. ואם אפשרי - קצת לפרט - בתור אחד שאולי יטיס מזלט"ים בצבא (בתקווה גדולה) זה די מעניין אותי :) תודה רבה.
 

avistar6

New member
אני יודע שאלביט מיצרים מזל"טים

ועוד מערכות דומות כמו מכוניות שנוהגות באופן עצמאי
 

Galw1

New member
זה קשור כבר להגדלת מומנט האינרציה..

ולא לחוזק של החומר עצמו. אם תרצה נפגש ואסביר לך...איך היה הפסיכו?
 

אסף ו

New member
קצת קשה להסיק מהנתונים

וזה לא בגלל שהם לא נכונים או משהו בסגנון, הם פשוט מסודרים בשתי טבלאות וזה עושה לי רע בעיניים לעבור מדף לדף כל פעם. אבל הבעיה העיקרית היא שאין שם נתונים של חוזק סגולי (לכפיפה, למתחיה, לגזירה, חוזק לכניעה, מודול יאנג וכו') אבל נראה כאילו לבלזה נתונים "סגוליים" טובים יותר ובאותה צפיפות היא יותר חזקה מהרוהסל (בחוזק למתיחה לדוגמא), ואיך אומרים "הטבלא לא משקרת"...
 

ammi10

New member
רוהסל

we are now in dallas Rohasel is a good material but to work with him you need to put him in the oven (which we dont have) for a nigth to drying it , if you don't do that ,it will not glue togther to the carbon in some test that we done if you chose the ligth balsa so it is ligther then rohsel
 

noam weissman

New member
רוהצל מול בלזה

ואללה מקווה שההודעה הזאת לא תבלע בים החוכמות שנכתבו כן.. רוהצל זה פרספקס מוקצף שבשונה מקלקר יש לו בועות סגורות. הבועות הללו אינן סימטריות, הן בצורה של ביצה ולכן יש משמעות לחיתוך החומר בדומה לעץ. בלוחות רוהצל הבועות הן כמו המון ביצים אחת ליד/על השניה. משקל סגולי של רוהצל הוא מ 0.03 גרם/סמ"ק עד כמה מאות גרמ/סמ"ק. לעומת זאת בלזה הקלה ביותר שניתן למצא (די נדיר) היא במשקל סגולי 0.06 גרם/סמ"ק. בלזה במשקל דומה לרוהצל 51 (0.05 גרם לסמ"ק) חלשה יותר לרוחב הסיבים אבל הרבה יותר חזקה לאורך הסיבים. בלזה יותר גמישה ועמידה יותר טוב במכות. באופן כללי בלזה יותר חזקה אבל פחות אחידה מרוהצל שהינו חומר סינטטי, אחיד. הויכוח מי יותר טוב אינו רלוונטי כי כל חומר יש לו את היתרונות והחסרונות..
 

אבא11

New member
חמוד ביותר

אני מאוד אוהב רעיונות חדשים כל הכבוד תתחדש
 

fighterpilot

New member
ניראה אחלה וגם מאתגר...בהצלחה!!|גאו

אגב.... אתם מהפקולטה לאוירונוטיקה בטכניון?
 

לוטן זק

New member
בהצלחה../images/Emo70.gif ../images/Emo45.gif

נראה ממש מדהים... כמו איזו חללית מסרט מדע בדיוני
לוטן
 
למעלה