מטיילים ומצילים את ארץ בראשית-הזמנה

yossef100

New member
מטיילים ומצילים את ארץ בראשית-הזמנה

בואו לטייל בארץ בראשית. בואו ליהנות מנוף קדומים פראי, בלב ליבה של דרך הבשמים - בקעת נחל שרף, שלוחת צלמון (דרב אל- סולטן) והנחלים חגור, שרף, חווה ומעין אורחות. עכשיו מתכננים שם מחצבה שתהרוס את כל זה. בואו נעצור ברגליים את ההרס המתוכנן - למען הדור הזה והדורות הבאים! אסור לתת להרס הזה להתרחש במרחבי הנגב ניתן להפיק פוספטים באותה איכות, מבלי לחסל את הטבע הייחודי, האמור להיות המקור הכלכלי, העסקי והתעסוקתי שיפתח את דרום הנגב. אנו מזמינים את הציבור לבוא, להשפיע ולמנוע נזקים עתידיים. אתר המאבק : www.jeeptrip.com/hazeva חגיגת טיולים בהר צין - להציל את ארץ בראשית 12.12.04 ביום זה יערכו סיורים ללא תשלום: טיולים רגליים: הר צין ושדה הבולבוסים נק' המפגש ושעת הסיור: הר צין, כל שעה עגולה. הסיור ללא הרשמה. תיאור המסלול: הר צין הוא הר משאר המתנשא במרכז בקעת צין. למרגלות ההר נמצא שדה הבולבוסים המפורסם. מראש ההר תצפית מרהיבה על רכסי צפון הנגב ועל רמת עובדת. במקום בולטת מאוד חציבת הפוספטים. המסלול כולל עליה של כ 20 דקות לפסגת ההר. משך הטיול: 1.5 שעה עין צין ועין עקרבים נק' המפגש ושעת הסיור: תחנת מידע בתחתית מעלה העקרבים, 9:00, 11:00. ההרשמה בטלפון 03-5269199 (דורית) +בתחנת מידע מעלה העקרבים תיאור המסלול: עין צין ועין עקרבים הם מעיינות שנובעים בערוצו הגדול של נחל צין. בעבר שימשו כנאת המדבר הגדולה ביותר בארץ. המים הנובעים היום במעיינות הם תוצרים של שטיפת הפוספט במפעלים במעלה הנחל. ביקור במקום כולל ביקור בדקלייה הגדולה ובמעיין. משך הטיול: שעה 1.5 נחל שרף, עין אורחות ונחל חגור נק' המפגש ושעת הסיור: תחתית הר צין, 9:00. ההרשמה בטלפון 03-5269199 (דורית) טיול למטיבי לכת, מפגש בהר צין ונסיעה לתחילת מסלול. תיאור המסלול: נחל שרף ונחל חגור הם שני נחלים היורדים מרכס מחמל לבקעת צין. תחילת המסלול באזור כריית הפוספט בבקעת צין. במהלך המסלול נבקר בעין אורחות, מעיין הנובע לרגלי דרב אל סולטן. משך הטיול: 7 שעות טיולים רכובים: טיול ברכבים פרטיים- ממעלה העקרבים לבקעת צין נק' המפגש ושעת הסיור: פז דימונה 9:00. ההרשמה בטלפון 03-5269199 (דורית) תיאור המסלול: ניסע מדימונה להר צין,דרך כביש מעלה עקרבים היפה ובדרך נעצור בעין יורקעם, חולות צבעוניים במכתש בגדול, תצפית מכתש קטן, תצפית מעלה העקרבים. בתחנות העצירה נצא להליכה קצרה (עד 25 דק') אל האתר/ התצפית. משך הטיול: 4 שעות טיול לג'יפים טיולים עצמאיים, שיסתיימו כולם בהר צין. 1. משלוחת צלמון להר צין 2. מנחל חוה להר צין 3. משדה בוקר להר צין טיולי אופניים טיולים עצמאיים, שיסתיימו כולם בהר צין. לרוכבים מקצועיים: מסלול יפה ואתגרי. למשפחות: מסלול מעגלי בעין צין ועין עקרבים. פרטים נוספים באתר- www.groopy.co.il בתחתית הר צין יתקיימו תחנות יצירה והפעלה לילדים, בין השעות 10:00-16:00. חינם ביום זה יהיו תחנות מידע והכוונה במקומות הבאים: פז דימונה, עין חצבה, תחתית מעלה העקרבים, עין יורקעם, שדה בוקר, הר צין, צומת משאבי שדה, מכתש גדול, עובדת, ממשית ומבואה של הצין,עין בוקק, צומת הערבה. ב- 13:00- 12:00 "תכתב" כתובת אנושית בתחתית הר צין מחכים לכם בשטח: החברה להגנת הטבע, ג'יפאים חברי jeeptrip.com, בי"סש שדה חצבה, חוגי סיור ע"ש אורי מימון, חוגי סיור החברה להגנת הטבע, התאחדות סוכני הנסיעות, בי"סש שדה בוקר, תושבים מתנדבים מהערבה, תנועת בני המושבים מהערבה, מכון ערבה, מגמה ירוקה, פעילים ומתנדבים שונים.
 

avigan

New member
שלא יעבדו עלינו

הברית שנכרתה לכאורה בין הארגונים הירוקים לבין אגודות הג'יפאים בכל הקשור לשמירה על ערכי טבע קצת מגוחכת . אתם לא חושבים? הגיפאים שקורעים בצמיגים שלהם את השטח הורסים כל חלקה טובה עם המפלצות הכבדות שלהם וטוחנים את האדמה עד דק הם אלה שמגינים על ערכי הטבע ומעיזים לתקוף את מפעלי הפוספטים בנגב? השאלה שנשאלת היא מי באמת שומר על הסביבה והתשובה היא -מי שנוטל עליה אחריות ובמקרה זה רותם נטלה את האחריות ובכל איזור שבו היא כורה (אגב ברישוי רשות שמורות הטבע ולאחר אין סוף סקרי סיכון ותוכניות שיקום) היא גם משקמת את השטיח ומכשירה אותו למטיילים - מה שאף גכוף אחר היה עושה קחו לדוגמא את אזור המכתש הקטן - בעבר היתה שם מחצבת פוספטים ואילו היום חונכת שם רותם דרך מטיילים ומסלולי ג'יפים (שרק לא יירדו מהמסלול) המכונה "נתיב מכרות הפוספט" לאורכה של דרך זו הוקמו תחנות תצפית (מצפורים) עם חנייה מוצלת ובהן שלטי הסבר על הסביבה. אז בואו להינות בשטח ומהשטחובעיקר על אופניים אבל כדי להינות לא חייבים להשמיץ את מי שדווקא פועל לטובתנו שלכם אביבית הגיפאית
 
תגובה נגדית

אינני ג'יפאי ולא מתכנן להיות אחד בעתיד הנראה לעין, אבל תגובתך ממש מחייבת תגובה נגדית. חשבתי לתומי ש"המפלצות הכבדות" ביותר בנגב, הן דווקא צי הבולדוזרים של מפעלי הפוספטים, ודומה שבמרחב אורון-צין, השפעתם של אלו גדולה יותר משל כל גורם אחר. גם לא דיברנו על מצבו העגום של עין צין, ועל הארובות פולטות העשן והאבק לשמי האזור. "ובכל אזור שבו היא כורה.. היא גם משקמת את השטח ומכשירה אותו למטיילים - מה שאף גוף אחר (לא?) היה עושה" - מסכים איתך, שום גוף אחר לא היה משמיד בשיטתיות אלפי דונמים ואז משקם אותם. פשוט יותר לא להתחיל בכרייה מהתחלה, שהרי שטח משוקם אינו שטח טבעי.
 

dubaf

New member
ליוסף = תגובה קצרה

ההתקפה נגד הג'יפאים היא כל כך מגמתית שאפילו אין צורך לענות.....אבל כדאי שתדע : מגיני החיות העיקריים , בכל העולם, הם דוקא הציידים, והם שהקימו כמעט בכל מקום את האגודות לשמירת החיות !!!כוותיק על רכב 4X4 אני נמנה על ראשוני המגינים על הטבע....וכמוני עוד רבים מבעלי הג'יפים.
 

dubaf

New member
לאחלה

הוא מתקיף את הג'יפאים שאינם יכולים ,כביכול, להגן על הטבע בגלל עצם שימושם ברכב שטח, אז הבאתי לו דוגמה מתאימה שדווקא הציידים אשר, כביכול, פוגעים בבעלי החיים הם אשר היו הראשונים שהקימו אגודות להגן על החי והצומח בעולם.
 
מה לעשות שהם כן פוגעים בבעלי החיים

העליתי הודעה של דובר רט"ג מאתמול, שהיא רק דוגמא אחת מני רבות. ג'יפאים יכולים להגן על הטבע באותה מידה שציידים יכולים לעשות זאת, השאלה היא כמה אכן עושים זאת, ומה מידת העזרה של השומרים מול מידת הנזק של המזיקים (בעניין זה, הג'יפאים נראים לי במצב טוב יותר מזה של הציידים...).
 

meir e

New member
אביבית.....

האם ביקרת בשטח "המשוחזר" שאת מדברת עליו (אני הייתי שם ביום שבת)? נכון יש לאורך הדרך לפחות מצפור אחד - טבעי הוא לא - נחמד למטילים כן - שומר על הטבע - ישירות ממש לא - בעקיפין, דרך העלת מודעות כן. א ב ל - כל הדרך הנ"ל (הדרך שמובילה מירידות סדום למכתש הקטן ולכיוון גבי שיש בנחל צין) שעוברת בשטח " המשוקם" נראה כמו שדה חרוש ענק, בעוד עשרות ואפילו מאות שנים המקום הזה לא יחזור למראהו הטבעי - כל שביב צמחיה או יצור חי הושמד או הוגלה משם. ההתימרות ליכולת שיקום לאחר חציבה שמגלחת את כל פני השטח היא זריית חול בעינים. מטרת המאבק היא למנוע את אותו ההרס שנוצר ברמת מזר ובאזורי הכריה שליד הר צין בבקעת נחל שרף הבתולית! המטרה היתידה של רותם היא הפיכת הטבע לדולרים בחשבון הבנק של בעלי המניות וכל הדרכים כשרות.
 

meir e

New member
תגלית - מי מסתתר מאחורי אביבית....

הבלשים מפורום ג'יפטריפ גילו כי אביבית היקרה היא אשת יחסי ציבור (יועץ תקשורת - מנהל ושותף בתחום יחסי הציבור בחברה) פרטי רישום בגיפטריפ: כינוי: avigan (חבר חדש) דוא"ל: [email protected] סטטוס: Offline תאריך רישום: 7 בדצמבר כניסה אחרונה: 7 בדצמבר 06:39 פרטים אישיים שם מלא: aviva gold מין: ג'יפאית תאריך לידה: 1 בינואר 1970 פרטי התקשרות אזור: מרכז ישוב: תל אביב-יפו כתובת: קויפמן6 תל אביב טלפון: 050-6407093 רכב שטח: סוזוקי סמוראי הערות: נשואה +3 הפלא ופלא מה חיפוש קטן ברשת גילה. לפרטים נוספים השרשור בג'יפטריפ מענין מי שכר את שרותיה להגיב בכל הרשת (כאן, ג'יפטריפ, nrg, groopy ומן הסתם עוד).
 
תשובה למאיר

מאיר היקר כל מי שקצת מבין בכלכלת המדינה שלנו יודע שכריית הפוספטים מספקת לחם-פרנסה לאלפי משפחות בדרום וכל זאת בנוסף לעובדה שבזכות הפוספטים מייצרים דשנים שמאפשרים לייצר הרבה יותר מזון חלקאי בעולם כולו - גם זה מסר ירוק ואסור להתעלם ממנו. הכי קל זה לדבר על התעשרותם של בעלי הוון - אבל זה פופוליסטי. לידיעתך: לחצבה מערב-ארץ בראשית עוברת כמה קילומטרים דרומה מאתר הכריה המתוכנן ויש תוכנית שיקום מפורטת ומאושרת על-ידי רשות שמורות הטבע. בניגוד לכל הפרסומים, מתוכננת שם כריית פוספטים על פני שטח של קילומטר מרובע אחד בלבד!! שהוא, שטח זעיר ושטוח בהשוואה לאזור המדובר המשתרע על פני מאות קילומטרים רבועים. רותם, מבצעת את הכרייה ע"פ מדיניות כרייה סביבתית מוגדרת ומתואמת עם כל הגופים האמונים של שמירה על הטבע בו אנו חיים. העבודה של רותם אמפרט נעשית בשיתוף פעולה מלא עם רשות שמורות הטבע. לפני כל בור מקבלת החברה את אישורו של מפקח רשות שמורות הטבע. לפני שמוציאים כל דבר מהשטח- אפילו עץ, מקבלים את אישור הרשות אזורי כרייה מצומצמים מאד ואין פגיעה בחי. מתחילת שנות ה- 90 אין זיהום מי תהום כלל, הפעילות נעשית ללא עזרת כימיקלים אלא עם מים בלבד. יום טוב, יוני
 
ממש אהבתי איך אתם ניתלים ברט"ג

חפשו לכם, בחברת רותם-אמפרט, מליץ יושר אחר, לא רט"ג. מי שאישר הקמת ישוב על הגלבוע ועוד נזקים סביבתיים, לא יכול להיות מליץ יושר לפרויקטים של רותם אמפרט. כנראה שצריך לפגוע ברותם בנמל הבית שלה, בהולנד. ההולנדים ידעו למזער את הנזקים שלכם בארץ. הנימוקים שלך מעליבים: "אלפי משפחות" - ספור, בדוק וחזור לפה עם מספרים אמיתיים. משכורות הרעב נשארות בנגב, המשכורות הגבוהות הולכות לחו"ל. "דשנים... מסר ירוק" - זה כל מה שאתה יודע על דשנים זרחניים? כדאי שתלבן דברים עם עצמך לפני שאתה כותב את זה בפורום הזה. "אין זיהום מי תהום" - זה סיפור טוב למי שלא היה שם, לא ראה את המים במורד הנחל ולא הריח אותם
 

המטיייל

New member
למר גוני היקר,

הכל בסדר. אתה צודק וכך שולחיך. יש פשוט כמה עובדות בשטח, שכנראה לא קשורות אבל בכל זאת, אשמח לדעת איך נוצרו: 1. אבק פודרה על כל עצם, דומם וצומח, מקו רכס חלק לכיוון חצבה. נתיבים לצפיה: נחל משק, נחל חצבה ועוד ועוד. 2. מים בנחל צין שמעכלים סוליות 3. רעש פיצוצים וגריסה שנשמע למרחקים. 4. מרחבי ענק של לבן בוהק וענני אבק מתמרים. כל אלו הם בטח פרי ניהול קפדני, תכנון סביבתי ובקרה מתאימה. גוני היקר, אתה מתייחס רק למה שמתחת לאף. זו אינה הגישה שאיתה בוחנים נושאים סביבתיים. אגב, אותה ארץ שאותה שודדים כעת אלו שאותם אתה מייצג היא גם ארצך וארץ ילדך. בהווה אולי תגזור קופון מהתמיכה בשודדים אך בטווח הארוך תצטרך אתה להסביר לילדך מדוע הטבע היחיד שנותר מצוי באיי תנועה בלבד.
 

meir e

New member
ההם....

האם הבקשה ל 1 ק"מ היא גם לטווח הארוך או רק לשלב א ובעצם עברנו לשיטת הסלאמי (שלא לדבר על הדרכים שיפרצו לטובת הכריה).... ובעצם גם ה 1 קמ"ר הזה יפגע פגיעה נוראית בשטח הזה. כמו שיוסף כתב למטה לא מדובר כאן בשכר של אף אחד יש מספיק הצעות לשטחי כריה חלופים - כן אולי יעלה יותר להפיק שם, אולי המשאיות של המפעלים יצתרכו לסוע קצת יותר - אבל השטח שם כבר פגוע! זה אולי יקטין קצת את הרווחים של בעלי המניות - שימור הטבע חשוב לי יותר! רמת מזר והשטחים מצפון מזרח לארץ בראשית (בקעת שרף) הם דוגמה מצוינת למה אסור לאשר כל כריה בבקעת שרף. למערכת היחסים בין הרשות למפעלים באזור לצערי הרב אני בכלל לא רוצה להתיחס..... מעניין מאוד על סמך מה אתה קובע שאין פגיעה בחי....
 
מאיר, כשיחצ"ן כותבים "חי" כוונתו

כוונתו למשפחה שלו. הכריה לא תפגע בחי כי יהיה להם מספיק כסף ליסוע לחו"ל, כשתושבי הסביבה יחנקו מענני העשן והאבק שהמפעל ירים לאויר
 

meir e

New member
המשך תגובה

המים הזורמים בצין מזוהמים גם היום. תוכנית שיקום לשטח של חאמדות היא לא רלוונטית - אין דרך לשקם אזור שכזה שנכרה במכרה פחות הנזק ישאר שם לדורי דורות! השטח "ששוקם" ברמת מזר נראה כמו שדה חרוש ענק הקשר בין מה שיש שם כרגע למה שהיה שם לפני הכריה או אפילו לא מקרי... שיקום של פתיחת דרך ובנית מצפור הוא לא שיקום של הטבע! הרעיון שעלה בדיון כאן לפנות ללקוחות של אמפרט בחו"ל הוא מאוד מענין אני מאוד מקווה שלא נגיע להשתמש בו ושהמפעל יחזור בו מקוונתו לחצוב שם (אני מקווה יותר שהנושא לא ישאר לשיקול דעתו של המפעל והתוכנית פשוט לא תאושר בוועדות) אבל במידה וזה ישאר הנשק היחידי, נשקול להשתמש בו, הנזק לבעלי המניות ואולי במקרה זה גם לעובדים עלול להיות הרבה יותר גדול מהעלות הכריה באתר חלופי!
 

ihtiyar

New member
בפורום שמירת טבע ישנו שרשור הנושא

את הכותרת "חורבן הגליל" (למעלה, בשטח הכחול) ובו תיאור של הפיכת אזור גדול בגליל המערבי (נחל אשרת על שני יובנליו) לשתי מחצבות ענק. בעוד מס' שנים תופיע כאן, בפורום הנכבד, מישהי שתנסה לשכנע אותנו שהשטח הבראשיתי הזה דהיום - שהפך לבורות עצומים ודרכי בולדוזרים - הוא אזור נפלא לפעילות שמירת טבע, פעילות סנפלינג, חתכים גיאולוגיים ומסלולים אתגריים לטרקטורונים...
ומי יודע, אולי "אזכה" לכך שבמוזיאון הטבע שיוקם במרומי המחצבה יציגו צילומים שלי במסגרת התערוכה: כך האזור היה "מוזנח" פעם, לפני ה"פיתוח"
 
מאחר שלכאורה נחשפה זהות היחצ"ן

מה שנשאר עכשו זה לעבור כרוח סערה בכל הפורומים הרלוונטיים ולספר להם שם מי זה אביבית הג'יפאית שעושה יח"צ למפעל הפוספטים. הטענות שלו לא ראויות אפילו לתשובה. רק לחשוף מיהו האיש. זה יספיק
 
סליחה שאני חושד, אבל איך

"הברית שנכרתה לכאורה בין הארגונים הירוקים לבין אגודות הג'יפאים בכל הקשור לשמירה על ערכי טבע קצת מגוחכת . אתם לא חושבים? הגיפאים שקורעים בצמיגים שלהם את השטח הורסים כל חלקה טובה עם המפלצות הכבדות שלהם וטוחנים את האדמה עד דק הם אלה שמגינים על ערכי הטבע ומעיזים לתקוף את מפעלי הפוספטים בנגב" פסקה זו מסתדרת עם הכינוי שלך, אביבית הגיפאית? האם אינך "גיפאית שקורעת בצמיגים שלה את השטח הורסת כל חלקה טובה וטוחנת את האדמה עד דק"? או שאת פשוט חובבת ג'יפה? או סתם תרדנית (טרולית)?
 
נחפזתי להגיב לפני שקראתי את

כל השרשור. ופשוט קשה לי להאמין שאיש משרד פרסום שעשה עבודה טובה כל כך עם ערדג ינהג בצורה מטומטמת כל כך. קודם כל הסתירה הפנימית בהודעה (משמיץ ג'יפאים ובו בזמן מציג עצמו כג'יפאית), והשימוש בניק כל כך דומה לשמו האמיתי- לי זה נראה כמו זיוף.
 
למעלה