מידע לגבי רילוקיישין לארה"ב מטעם עבודה

yelerin

New member
מידע לגבי רילוקיישין לארה"ב מטעם עבודה

שלום לכולם!
אני מצאתי את הפורום ואני רואה בו כמקום נכון להתייעץ.
החלום שלי זה לעשות רילוקיישן לארה"ב.
אני מהנדסת מהטכניון ואי כרגע מחפשת הזדמנות עבוד חדשה. חשבתי ללכת על חברה גלובלית שיש לה ססניפים גם בארה"ב והם עושים רילוקיישן לעובדים שלהם (לא חייב ישר) .
בנוסף אני נשואה טרייה ובעלי הוא בכלל אזרח רוסי (בתהליך אזרחות בישראל) הוא היה בארה"ב במשך שנה בתור סטודנט מרוסיה שבא להחלפת סטודנטים.
מה האופציות שקיימות אצלי? אתם מכירים חברות שעושות רילוקיישן לעובדים שלהם? אני מהנדסת תעשיה וניהול עם התמחות במערכות מידע ידע בתכנות, ונסיון רב בתחום מחשוב (אני כרגע מנהלת מחשוב בארגון).
רציתיגם לשאול אותכם מה הסיכוי שזה יקרה במידה ואתקבל לעבוד בחברה גלובלית שעושה רילוקיישן? האם הם בכלל ישקיעו לרילוקיישן לי ולבן זוגי?

המון תודה מראש! אחלה פורום
 

ilanvag

New member
כמה מחשבות:

ונתחיל בשתי שאלות:
1. מתי סיימת את התואר, וכמה שנות ניסיון עבודה יש לך לאחר התואר?
2. בנוסף, האם חוץ מהדברים המאוד כלליים שתיארת "בתחום המחשוב", האם יש לך איזשהו תחום התמחות ספציפי?
&nbsp
אני שואל כי תחושת הבטן שעולה ממה שכתבת היא שאת בוגרת טרייה יחסית של הטכניון, ואולי בלי מספיק ניסיון והתמחות, שיהיו מספיק אטרקטיביות בשביל שחברה תשלח אותך לארה"ב ברילוקיישן. ייתכן שאני טועה, אבל אנשים שיש להם 10-15 שנות ניסיון בתעשייה לא מתחילים לתאר את עצמם בתור "מהנדס מהטכניון"... מי שעושה את זה הם בוגרים טריים יחסית, שעדיין אין להם קבלות בתעשייה... לא תוקף אותך, אלא רק מסביר לך איך זה נשמע...

&nbsp
הלאה. כשאני מסתכל מסביבי על אנשים שמגיעים לרילוקיישן דרך חברות היי-טק, מדובר כמעט תמיד באחד משני סוגי אנשים:
1. מומחים טכניים בכירים, בעלי התמחות מאוד ספציפית ודרושה בתחום מסוים. זה יכול להיות אבטחת מידע, רשתות, וירטואליזציה, מערכות אחסון וכדומה - תמיד תחום התמחות ספציפי, בהם האדם נחשב למוביל בתחום שלו. אלו רוב הרילוקיישנים בתחום ההיי-טק, או לפחות אלו שאני נתקלתי בהם.
2. מנהלים בכירים אשר מגיעים לפתוח סניף חדש (בדרך כלל בחברות סטרט-אפ), או קיבלו קידום לנהל תחום מסוים במקום גיאוגרפי אחר.
&nbsp
מה שאני מנסה לומר הוא שאת מתארת את עצמך בתור מישהי שיש לה ידע רב בתחום המחשוב, אבל נשמע שמדובר בידע שהוא יותר כללי ורוחבי; וכאלה, לא זכיתי לראות רבים שעוברים ברילוקיישן (אם כי אולי יש, אני אישית לא מכיר).
&nbsp
ולכן, כדי שנוכל לעזור לך, תגדירי לנו יותר טוב מה בדיוק את עושה, ובאיזה סוג של ארגון. "מנהלת מחשוב בארגון" לא אומר כלום, כי זה יכול להיות החל מאדם בודד בחברה קטנה, שכל מה שהוא מנהל זה את עצמו (ואת השרתים בחברה); המשך במישהו שמנהל צוות קטן או איזשהו תחום בחברת ענק, ויש לו 1-2 עובדים שכפופים אליו; וכלה במה שקרוי CIO בארגון ענק, חברה שיש בה עשרות אלפי עובדים, ולאותו CIO (מנהל מחשוב, או "מנמ"ר" שזה הביטוי שהמציא ידידי פלי הנמר) יש לפחות כמה מאות עובדים באגף ה-IT אשר כפופים לו. וכמובן, יש את כל המדרג באמצע. אז איפה את על הסקאלה הזו, מה בדיוק את עושה, באיזה תחום, ובאילו טכנולוגיות את מתמחה?
&nbsp
ולגבי חברה בינלאומית, כזו ששולחת אנשים לרילוקיישן - קחי בחשבון שרבים רוצים לעבוד בחברות כאלו, וגם בהן יש תור ארוך של אנשים שמאוד רוצים לצאת לרילוקיישן. במלים אחרות, את צריכה לבלוט שם ולהציע משהו שצריכים בארה"ב, אחרת אין שום סיבה שישלחו אותך לשם.
&nbsp
עניתי בצורה מאוד כללית, כי גם את כתבת בצורה כללית, בלי שום דברים ספציפיים. אם את רוצה לתת יותר פרטים על סוג הניסיון שיש לך, מספר שנות ניסיון, תחומי התמחות וכדומה - יהיה יותר קל להתייחס בצורה ספציפית.
&nbsp
אגב, לעובדה שאת נשואה טרייה (או נשואה ותיקה) אין שום רלבנטיות.
 

yelerin

New member
תודה רבה על התשובה!

&nbsp
אני סיימתי לפני 3 שנים, ויש לי ניסיון מגוון בתור מהנדסת תעשייה וניהול וגם בתחום מערכו המידע והמחשוב ,אני עובדת רצוף כבר 7 שנים.
השאלה אם ברילוקיישן הם גם מביאים ויזה לבעלי אם במידה אני מוצאת עבודה כזו והם רוצים לעשות לי רילוקיישן?
&nbsp
 
למעלה