מיהו העם הזה ומהו סוג הצדק אותו הוא דורש?

מחשבות

New member
מיהו העם הזה ומהו סוג הצדק אותו הוא דורש?

האם העם הזה הוא העשירון התחתון, האמצעי? האם הצדק שהוא דורש הוא מסוג הקומוניזם שכשל בכל מקום ובכל זמן? בכל בדיקת מחירים בארץ מול העולם עולה שיש מדינות בהן מוצר מסוים זול בהרבה, אבל גם יקר. בארה"ב אולי זול מבארץ, אבל בצרפת יקר. האם קשה לחיות בצרפת? ברור שלא. מזמן ידוע שהבעיה בארץ היא המשכורות הנמוכות יחסית וכוח הקניה הנגזר מכך. גם תחרותיות נמוכה ויישור קו בין התאגידים מונע מחירים הוגנים. זה לא חייב להיות כך, אבל במדינה בה הפוליטיקה ומה שנגזר מכך שהממשלה והכנסת נבחרות עפ"י המצב הבטחוני ולא הכלכלי, המצב ימשיך להיות רע בכל מובן ובכל זמן.
 

דודG

New member
אתה מיתמם. מוצרים תוצרת הארץ בחול זולים יותר

שמן זית (הבוקר בתוכנית הבוקר של גיא מרוז ואורלי) תוצרת הארץ עולה בחו"ל 25 ובארץ 50. וכך שורת מוצרים ארוכה. בגלל זה החלה מלחמת הקוטג. סבר פלוצקר כתב על זה לפני שבועיים שההפרש במחיר הוא עלות הכשרות כאן בארץ. בחול אותו מוצר נמכר בזול ללא ההכשר הרבני. אני אומר להלחם במוסד הזה שנקרא ההכשר הרבני. הם מקבלים משכורת מהממשלה. מה פתאום שכל חברה גם משלמת להם על ההכשר. על זה אפשר להלחם. ואפשר גם להלחם שהחברות ייצרו גם מוצרים ללא הכשר עבור האנשים שאין להם כסף להיות דתיים ורוצים רק לשרוד. חוץ מזה בארץ שלנו שהיא אחת הארצות הכי קטנות יש את הצבא הכי גדול ותקציב בטחון שלא נותן לנו לחיות. ואי אפשר אחרת כביכול. את זה אין לך בצרפת.
 

מחשבות

New member
זה נכון שיש מוצרים שהכשר רבני מייקר אותם

ואת זה צריך להעמיד לבחירה ע"י הקונה. האם בטיב טעם יש שמן זית מוזל ולא כשר?
 

naf86

New member
זה מעמד הביניים

הרי העשירון התחתון רגיל שכבר דרכו עליו, מעכו ורמסו אותו. הוא לא מצפה להרבה. מדובר על אנשים עובדים שמביאים הביתה משכורת. רופאים שלמדו 7 שנים, מהנדסים שלמדו 4 שנים ועוד שלל אקדמאים עם עבודות טובות ויציבות. אותם משכורות מעולות לא מספיקות לסיים את החודש. אותם משכורות לא מספיקות לקנות דירה ורכב. זה שילוב של שני הגורמים - משכורות נמוכות ומחירים מטורפים.
 

naf86

New member
כמעט כמו בארה"ב

חוץ מדירה. 800 אלף זה יותר סביר. אבל המשכורות בארה"ב כפולות מהארץ ובכל זאת המחירים יותר נמוכים.
 
למעלה