מיונים בקריית אונו למשפטים

יעלרז

New member
מיונים בקריית אונו למשפטים

רציתי לדעת בדיוק אם משהו יודע מה יש במיונים למשפטים
 

Margarita22

New member
יש מיונים באונו??

מיונים כדי לחתום בלשכה? למה?.. תעמדי בתור.
 
תגובה מגעילה במיוחד...

אני מבין שאת לא מעריכה את קריית אונו וייתכן שזה נובע מכך שהם לא מובילים בבחינות לשכה, אבל אל תזלזלי בהם עד כדי כך, הם בכל זאת סטודנטים שרובם יסיימו ויעמדו בבחינות הלשכה, אז בסופו של דבר הם יהיו עו"ד כמוך, אולי לא בטופ10 של המשרדים אבל הם יכולים להצליח, יש להם בוגרים שעושים תארים מתקדמים גם בארה"ב.
 

B L I M P

New member
אפשר להבין אותה..

כי עם כל הכבוד לקריית אונו זה נראה לי מאוד נלעג שמכללה שלא נתפסת בין הטובות בארץ (בלשון המעטה) וגם בפועל היא לא ממש מקום נהירה של תלמידים עושה מיונים, בעוד אוניברסיטאות נחשבות כמו את"א והעברית לא עושות.. (ואל תגיד שלמיין לפי ציונים זה נחשב למיין, כי זה לא הכוונה)
 

oritush1230

New member
תשובה מאחת שלומדת באונו

אני לומדת באונו שנה שניה וכן, גם אני עברתי מיונים ללימודי משפטים. לדעתי המיונים זה דבר נכון לעשות מאחר ואף מוסד לא מעוניין שסטודנט ינשור לו אחרי שנה, ביחוד בלימודים שהם כל כך מתישים. היום כבר אין מונופול על "הנחשבות" של מוסד לימודי זה או אחר. כמה אתה טוב זה כבר תלוי בכישורים שלך. החוכמה היא שהמוסד יכשיר אותך לצאת לשוק העבודה עם הכלים הראויים וזה משהו שמצאתי באונו.
 

B L I M P

New member
תראי

לא אמרתי שכל מי שלומד באונו הוא נפל שלא יתקדם לשום מקום בחיים. אבל סטטיסטית יש יותר תלמידים שיצליחו ברמה גדולה במקומות היותר נחשבים. שופטי העליון, ובייניש בראשם, באים ברובם מהעברית. מרבית (וכן, אני מסתייגת כאן) האנשים עם ציוני הקבלה הגבוהים יפנו לעברית או לאת"א. מן הסתם יהיו שיקולים אחרים בנוסף, אבל עדיין את"א והעברית הן המובילות. הלגלוג היה שאם מוסדות כאלו ותיקים, גדולים וחזקים (טוב..לא כלכלית:)) שלומדים בהם ממיטב המוחות בארץ ומלמדים ממיטב החוקרים בארץ לא ראו לנכון לעשות מיונים, למה מכללה קטנה ופעוטה כמו אונו חושבת שהיא דווקא צריכה לעשות זאת?? התגובה בעיקרה היתה צינית, כי בנינו, עו"ד טוב הוא לא בהכרח מי שהוציא מעל 700 בפסיכו ויש לו ממוצע בגרויות מעל 100. אבל עדיין, זה משעשע לראות מוסד כמו אונו עושה מיונים.. אל תקחי קשה.. הכל ברוח טובה..
 
תיקון קטן

העובדה שרוב רובם של שופטי העליון הם בוגרי העברית נעוצה בכך שהיסטורית זו הפקולטה הראשונה למשפטים, זה הכל. בשנים הקרובות יהיו יותר ויותר שופטים מת"א, ובסופו של דבר יהיו שופטים בעליון גם מחיפה וגם ממכללות, זה יקח זמן אבל זה יקרה.
 

B L I M P

New member
מסכימה ולא מסכימה

נכון שיש קשר לזה שהעברית הכי ותיקה, אבל לדעתי, גם בעתיד, העברית (אולי גם את"א) תהווה רוב בקרב השופטים. מצד שני יכול להיות שאני טועה:)
 
התנשאות ופלצנות לשמה ..

כסטודנט שסיים משפטים בקריה האקדמית בקרית אונו אני יכול להעיד מהנסיון האישי שלי ,שלא רק שזה מוסד מכובד הוא אף מחמיר עם תלמידיו בלא מעט דרישות אשר לא נדרשות באוני' "היוקרתיות".מעבר לכך ברצוני להבהיר מספר נקודות: 1) בקריה האקדמית מלמדים מרצים מהשורה הראשונה ,אלו אותם המרצים מאונ' תל-אביב,מאונ' ירושלים ובר אילן ככה שלא ניתן לטעון שהרמה הלימודית נמוכה,סתם לדג' מי שלימדה אותי דיני חוזים היא מספר אחת בתחום פרופ' גבריאלה שלו. 2) לגבי רמת התלמידים ,איתי למדו בכיתה 200 איש שרובם אנשים בעלי קריירות מפוארות(רופאים,פסיכולוגים,רואי חשבון,מנהלי בנקים ,סמנכ"לים של חברות מפורסמות ועוד..) כך שלא ניתן לטעון כי רמת הסטודנטים נמוכה ,אני חושב שהם לוקחים ובגדול את רוב הילדים שלומדים באונ' והוציאו 700 בפסיכומטרי ומשקיעים את רוב זמנם בלימודים ,בעוד שאותם אנשים שלמדו איתי המשיכו לנהל חיי משפחה (הורים לילדים,וקריירות מפוארות במשרה מלאה) ולא התאימה להם המסגרת הלימודית המוצעת באוני'. 3) לגבי רמת הלימודים גם כאן חיים קלים לא היו לנו,עבודות להגשה היו בכל קורס. מה שלנו היה ולא קיים בשום אונ' הם מבחני אמצע מחצית שהיו במתכונת של מבחני לשכה אמריקאים,נדרשנו כבר בתחילת השנה ללמוד את כל החוקים המתייחסים לנושא הקורס ולהבחן עליהם,לא שמעתי שזה קיים בשום מכללה אחרת או אונ',ולגבי מבחן סוף מחצית כל המבחנים היו עם חומר סגור דבר שלא קיים באוני' אחרות. אז בבקשה לכל המתחסדים ולכל הפלצנים שנמצאים כאן,וראיתי לא מעט ,בבקשה לא לזלזל בקריה האקדמית,ועוד דבר פגשתי לא מעט בנים של שופטים ושופטות שבחרו ללמוד במכללות ולאוו דווקא מה"יוקרתיות " שבהן כי כשיש פרוטקציה ממש לא חשוב היכן למדת ובסופו של דבר כל מי שרוצה לעסוק במשפטים ניגש לאותם מבחני לשכה.
 

Margarita22

New member
../images/Emo6.gif

כמה מילים. אז כנראה שאמרתי משהו נכון...
 
ילדונת

חבל שלא קראת את המילים שרשמתי כי אולי זה היה מוחק לך את החיוך מהפנים.
 

B L I M P

New member
אגב שים לב שאתה מבסס את העמדה הנגדית

אם אתה אומר שבאים ללמוד אצליכם "לא מעט בנים של שופטים ושופטות" "כי כשיש פרוטקציה ממש לא חשוב היכן למדת" זה רק מראה שהתלמידים הם או פחות מוכשרים או כאלו שלימודים מעמיקים לא מעניינים אותם - ומה קבלנו בזה? שלא משנה עד כמה המרצים מבריקים, החומר האנושי לא משהו. וסטודנטים שבאמת מתעניינים, שיש להם ראש על הכתפיים, שאשכרה מנהלים דיון על החומרים הנלמדים תורמים לרמת הלימודים לפחות כמו לשים את ברק כדיקן (או מרצה? לא יודעת מה הוא עושה בבינחומי) וכנראה הרבה הרבה יותר..
 

Margarita22

New member
די די. למה ללכלך? ../images/Emo88.gif

"החומר האנושי לא משהו".. מה זה אמור להביע? האם בהכרח כל מי שיודע ללמוד יהיה גם עו"ד טוב אח"כ? אחד השותפים מש. הורוביץ בעצמו אמר לי בראיון שהקורלציה איננה חד חד ערכית - וזה ברור למה - תפקיד עוה"ד דורש הרבה יותר משינון חומר ושפיכתו במבחן - הוא דורש גם יוזמה, כריזמה, אומץ.. דברים שאינם מדידים - לא בפסיכומטרי וגם לא בפקולטה.. רק אח"כ כשנצא כולנו לשוק החופשי - רק אז נדע איפה "החומר האנושי הלא משהו" באמת.
 

B L I M P

New member
נכון ולא נכון

בנאדם יכול להיות עו"ד מעולה כי יש לו מרפקים, חוצפה ישראלית, הוא צועק ומאיים כדי להשיג מה שהוא רוצה (לא מדברת על לטיגציה כמובן) ויש לו קשרים כדי להשיג דברים שהוא בעצמו לא יכול. בעיני, זה עדיין לא עושה אותו חומר אנושי טוב. ברור שזה לא חד חד ערכי, תיכון ופסיכומטרי ואפילו לא האוניברסיטה עצמה מנבאים במאה אחוזים את העתיד של הבנאדם, אבל בד"כ ניתן למצוא התאמה די גבוהה בין אנשים שהם "חכמים" (ציוני קבלה גבוה, ציונים גבוהים בלימודים) ולבין הצלחה בחיים. ולמה? כי בקריירה, ובמיוחד במשפטים, מאוד חשוב איפה אתה מתחיל. ולהתחיל ממשרד גדול יתן לך בוסט הרבה יותר גדול מאשר להתחיל ממשרד קטן (ואני לא מדברת על פרוטקציות אח"כ) ולמשרדים גדולים בד"כ ספי הקבלה הם ציונים יחסית גבוהים שכדי לעמוד בהם צריך להשקיע וללמוד. כמובן שיש את הכריזמתיים, ויש את הפרוטקציונרים, ויש את אלו עם החוש השישי למשפטים ואלו עם היחסי אנוש המעולים וכו וכו אבל עדיין, בטוטל, נקודת התחלה אקדמית גבוהה היא כן מדד להמשך הקריירה. (שוב, לא תמיד, אלא לרוב)
 

מרפי1

New member
גברת נכבדה

גם היא תעמוד כדי לחתום בלשכה אבל גם את תהיי שם לארח לה חברה, אני מציע לך לשקול מילים מאחר שדי ברור שמקצוע עריכת הדין הגיע לרוויהת למיצוי כאן בארץ ורוב הסיכויים שגם את תהיי עוד אחת מהעורכי דין האפורים שתוהים מה קרה לחיים שלהם ולמה הם בחרו לבחור במקצוע הזה. למרבה הצער בישראל 2007 אם את רוצה עבודה עם משכורת גבוהה עלייך ללמוד מחשבים וגם אז תהיי חלק מהשכבה הבינונית +. בקיצור ולעניין אל תזלזלי כי גם את תהיי בערך באותו המצב כאשר תסיימי לימודייך. יום טוב:)
 
למעלה