מים לשתיה
היכן קונים מינרלים להוספה?

מים לשתיה../images/Emo182.gifהיכן קונים מינרלים להוספה?

דן זסלבסקי, מי שהיה נציב המים, אומר שהמים הטובים ביותר הם מים מטוהרים, שהוסיפו להם מינרלים. בביתו יש מתקן ביתי בשיטת אוסמוזה הפוכה. 5 פילטרים. איך קוביעם את כמות המינרלים לכל אדם, והיכן קונים?
 

D o r o t h y

New member
בביתו של תלוי לא מדברים על חבל.. לא כך?

אני לא יודעת אם הגעת לכתובת הנכונה בעניין איכות המים לשתיה. מטו]לי הדיאליזה שכאן, לא ממש יכולים לשתות כאוות נפשם והמושתלים שאני מכירה שותים מים רגילים.
 

Avraham F

New member
מים לשתיה

בביתי יש ברז ממנו זורמים מי השתיה שלי, לברז אני קורא "זסלבסקי". המינרלים שבו, הם טבעיים בתוספת כלור לטיהור ופלואוריד שאין במים באופן טבעי ומוספים לפי חוק. מים מטוהרים במתקן ביתי (עם אוסמוזה הפוכה ו-5 מסננים), לא מכילים כלור, פלואורידים, לכלוך ומזהמים. אין לי גם ספק, שאמירתו של דן זסלבסקי,הנציב בדימוס, פורסמה מטעמים מסחריים. את המינרלים לא מוסיפים למים המטוהרים הם נמצאים בהם, בדיוק כמו במי ברז. מיםן מינרלים בבקבוקי ליטר ומטה, מכילים מינרלים טיבעיים ממקור שאיבתם. מים מינרלים בבקבוקים גדולים במתקנים, מכילים לאחר פתיחתם גם חיידקים (מהאויר) בבית גידול אידאלי. מים מזוקקים ללא מינרלים, מסוכנים לשתיה, כי הם "שואבים" את המינרלים הדרושים לגוף. חידה: מה צריך להוסיף למי ברז, כדי שיהיו מים מטוהרים ? אז מה הכי טוב ? כבר היו הרבה מחקרים ומאמרים בנושא, אף פעם ללא מסקנה חד משמעית. לרוויה ! (למי שמותר לשתות ללא הגבלה).
 
הוא אמר שרק במים מותפלים אין רעלים שונים

שחודרים למי התהום מהררי הזבל, ומדליפות הביובים. לכן הוא ממליץ להתפיל את מי הבארות המזוהמות, במקום לסגור אותן, כי בסגירתן גורמים לדליפתן לצדדים למקורות מים נוספים. וכל שנה של עיכוב התהליך גורמת נזק גדול יותר. בינתיים הוא משתמש במתקן התפלה ביתי. העובד בשיטת אוסמוזה הפוכה,ומוסיף את המינרלים החסרים. אבל איך עושים זאת? אין כאן רופא בפורום הזה?
 
לטענתו כבר משנות ה60 טענו נציבי המים שהמצב

בארץ מסוכן מאד, אך בממשלה תמידהיו עדיפויות אחרות. ובכל פעם שירד גשם, החליטו שאין צורך לטפל בבעית המים. וידי נציב המים כבולות.
 

Avraham F

New member
האם לשתות בכלל מים ???

כנרת (יפה ?) שלי,
היופי הוא שהגעת למסקנה שכדי לשתות מים צריך לקרוא מה שכותבים המומחים. לכן, פני ישירות למומחה, שאת מאמינה בו, שאלי אותו מה לעשות. הוא בוודאי יודע. לטעמי, מי ברז (היכן שלא אסרו להשתמש בהם), די טובים לשתייה - וזהו. תמיד יהיה מי ש"ימכור" לך מתקנים שונים, מתוך אינטרס כלכלי. בפורום זה, לא יימצא מי שייתן לך המלצה חד משמעית בנושא, שאינה בלתי משוחדת. אגב, איזה מים שתית עד היום ? הורעלת? חלית בגללם? או שיש לך כסף מיותר להוציא על קפריזות של נציבי המים, שכל תפקידם, כאשר קיבלו שכר (והרבה), היה להתריע. לבריאות ולרוויה !
 
בבית אני מרתיחה מי ברז רגילים.

ובמקום שיש מים מטוהרים, שותה אותם. כשאין משהו אחר, שותה מה שיש. אבל לדבריו הזיהום הולך וגדל עם השנים בגלל השימוש בקולחים מזוהמים לחקלאות. הם מחלחלים לתוך מי התהום, ובכל פעם משרד הבריאות סוגר באר אחרת. סגירת באר גורמת נזק לכל הסביבה, כי כמות המים המזוהמים עולה ועולה. ירקות שהושקו במזוהמים, מכילים בתוכם מזהמים שונים, אפילו חיידקי סלמונלה חיים נמצאו בתוך ירקות, לדבריו. בעניין הזה, אני חייבת להודות, שלפעמים אני חשה טעם לואי מאד לא רצוי בירקות שורש מסוימים. ( סלק, גזר, שומר). מזכרוני, הציבור ידע כבר בשנות השישים שיש לנו בעיה חמורה של מים בארץ. אם לא קודם לכן. מי שהתעלם מכך היתה הממשלה, וכמובן האוצר. נציבי המים תמיד התריעו על הסכנה, אבל התקשורת התנהלה בעצלתיים, והלחץ הציבורי היה קטן מדי. וכמובן, כל גשם הרגיע, והחרדים למים היו ללעג. אמרו על נציבי המים שהם מבקשים לנהל עסק גדול יותר , רב תקציבים , ולכן דורשים התייחסות לנושא.
 
עד כה החזקתי בדעתו של מהרישי

שאוסמוזה הפוכה היא שיטה גרועה לטיהור מים, כי לדבריו אלה "מים מתים" . ללא המינרלים החיוניים שמקורם במים. עכשיו אני מבינה שבמציאות הישראלית, לפעמים התעשייתי עדיף על הטבעי. ועם הוספת המינרלים , זו הדרך הנאותה לטהר מים, וחייבת להעשות בישראל. אבל שוב, היכן המינרלים? וכמה?
 
למעלה