מים מינרלים

dlylt

New member
מים מינרלים

האם נכון שכאשר מרתיחים מים מינרלים (למשל במקומות אחרים בעולם ולא בישראל שם איכות המים ירודה) זה יכול להיות מסוכן לבריאות ? שמעתי טיעון שזה משנה את ההרכב הכימי של המים וכו' אבל אשמח לשמוע ממבינים בנושא.
 

בוקסה

New member
נשמע מוזר.

ההרכב הכימי משתנה בהרתחה כך: הריכוז של רוב המלחים עולה כתוצאה מאידוי המים למעט יונים דו ערכיים (כגון מגנזיום וסידן) מגיבים עם חמצן ושוקעים כאבנית. גזים מומסים במים (כגון פחמן דו חמצני,חנקן או חמצן) משתחררים לאויר. ההרכב הביולוגי של המים משתנה כי חיידקים מתים קשה לי לראות איך אחד מהתהליכים האלה גורם למים להיות מסוכנים
 

maverick 42

New member
לשתות מים רותחים זה מסוכן../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif

אפשר לקבל כוויה
 

phobos

New member
רק אם אתה מרתיח אותם בבקבוק

ובהקשר הזה, חברים ביקשו ממני להסביר כיצד זה שמים בבקבוק מלא לגמרי לא קופאים בפריזר, ובקבוק מלא לגמרי לא נמס במדורה עד שכל המים רותחים. רמז: מי ברז קפאו לי בפריזר, האגדה אומרת שמים מינרלים בבקבוק שעוד לא נפתח לא יקפאו.
 

איילפ

New member
ייקפאו אם הלחץ יישבר

המים האטומים בבקבוק, שממלאים אותו לגמריי, לא יכולים לקפוא אלא אם הם "פורצים" את הבקבוק. זאת משום שהקשרים שנוצרים בין המולקולות של המים גורמים לכך שמים קפואים תופסים יותר נפח ממים נוזליים (מה שנקרא האנומליה של המים). במצב כזה, שבו הטמפרטורה של המים היא טמפרטורת קפיאה, אבל הלחץ שהבקבוק מפעיל חזק מדי, ברגע שתוציא את הבקבוק החוצה ותפתח את הפקק - המים ייקפאו מיד.
 

phobos

New member
לא חשבתי על זה

חשבתי שהם מגיעים ל"קרור יתר" (supercooling) רגיל, ולא קופאים כי אין גרעין שיתחיל את הקפיאה. מצד שני, כבר קרה לי שבקבוקים התפוצצו בפריזר בגלל הלחץ שנובע מהקפאון, לכן אני חושב שהלחץ שמלווה את הקפאון כן יכול להתגבר על חוזק הבקבוק.
 

שזלונג

New member
הלחץ לרוב יפוצץ את הבקבוק או ינפח אותו,

לא סביר שהמים לא יקפאו, אלא אם כן אתה אורז אותם במיכל חזק מאוד, ואז יהיה נוזל קר מאוד, אך לא קפוא.
 

mass

New member
תתפלא

עשו לנו ניסוי כזה באחד השיעורים הראשונים בכימיה. מכיוון שנקודת הרתיחה והקפאון תלויות בלחץ, נקודת הקפאון של מים בבקבוק מלא ואטום תקטן. אפשר להכניס 2 בקבוקי מים לפריזר בהפרש של 15 דקות, לבדוק כל רבע שעה מתי אחד מהם קפא, להוציא את השני, לפתוח את הפקק, והופ - כל המים יקפאו בבת אחת.
 
לגבי המדורה

חשבתי על זה פעם (לא יודע כמה זה נכון): המדורה מחממת את הבקבוק, אוויר הוא מבודד טוב יותר ממים, מה שאומר שדפנות של הבקבוק שלא באות במגע עם המים מתחממות יותר (ומהר יותר) ונמסות. כשמים כן באים במגע עם הדפנות הם מקררים את הפלסטיק ומונעים המסה (עד שהמים מתחממים ומגיעים לטמפרטורת המסה של הפלסטיק) מספיק שיש נקודה אחת שנמסה כדי שהמים יברחו מהבקבוק ואז כל הבקבוק ימס, אבל אם כל הבקבוק מלא במים וללא אוויר, אז זה יקח הרבה יותר זמן עד שהבקבוק ימס. אם כי זה לא נשמע לי דרך בריאה במיוחד להרתיח מים.
 

שזלונג

New member
זה לא נשמע הגיוני. מה שכן, בקבוקים מפלסטיק

הנחשפים לשמש, מתפרקים לחומרים רעילים בגלל הקרינה האולטרא סגולה, מה שהופך את המים למסוכנים. (מכילים מתכות כבדות כמו אנטימון וכו').
 

phobos

New member
מאיפה מגיעות המתכות?

עד כמה שידוע לי, הפלסטיקים שמותרים לאריזת אוכל עשויים רק פחמן, מימן וחמצן.
 
למעלה