מינויים פוליטים ברכבת

מצב
הנושא נעול.

McKaby

New member
מינויים פוליטים ברכבת

מינויים פוליטים ברכבת
אני מצטט תגובה של אחד הגולשים לכתבה על תאונת רכבת האחרונה באתר ynet . האם מה שהוא כותב זה אמת? מי יכול להגיד? ציטוט: "הרכבת עמוסה במינויים פוליטים הגורמים לתאונות שקורות בזמן האחרון ככה זה שהשחיתות נותנת לאנשים לא מקצועיים לנהל מערכות שאין מושג מהם.תשאלו את נשיא המדינה כמה הבן שלו מבין ברכבת .תשאלו את שטרית השר איך גיסו מבין רכבת גדול.תשאלו את המנכ"ל על חתנו ,תשאלו את הסמנכ"ל למינהל על בינו שעובד בהנהלה,תשאלו אחראי על הנהגים איך אחיו יבואן סמים משמש כמנהל הפקחים ,תשאלו את יו"ר הועד שהכניס 8 אנשים בעלי קירבה ראשונה {בת\כלה \אח \בן}ואתם עוד מצפים שמישהו ישנה משהו ברכבת.לכו לישון על האף"
 

gay1982

New member
לידיעתך

מינויים פוליטים ברכבת
אני מצטט תגובה של אחד הגולשים לכתבה על תאונת רכבת האחרונה באתר ynet . האם מה שהוא כותב זה אמת? מי יכול להגיד? ציטוט: "הרכבת עמוסה במינויים פוליטים הגורמים לתאונות שקורות בזמן האחרון ככה זה שהשחיתות נותנת לאנשים לא מקצועיים לנהל מערכות שאין מושג מהם.תשאלו את נשיא המדינה כמה הבן שלו מבין ברכבת .תשאלו את שטרית השר איך גיסו מבין רכבת גדול.תשאלו את המנכ"ל על חתנו ,תשאלו את הסמנכ"ל למינהל על בינו שעובד בהנהלה,תשאלו אחראי על הנהגים איך אחיו יבואן סמים משמש כמנהל הפקחים ,תשאלו את יו"ר הועד שהכניס 8 אנשים בעלי קירבה ראשונה {בת\כלה \אח \בן}ואתם עוד מצפים שמישהו ישנה משהו ברכבת.לכו לישון על האף"
לידיעתך
בנו של נשיא המדינה לא צריך להיות מבין גדול ברכבת, מהסיבה הפשוטה שהוא אחראי על הנוסעים ולא על הקטע התפעולי, או שקשור לרכבת עצמה.
 

צביקוש23

New member
אתה טועה לגמרי

לידיעתך
בנו של נשיא המדינה לא צריך להיות מבין גדול ברכבת, מהסיבה הפשוטה שהוא אחראי על הנוסעים ולא על הקטע התפעולי, או שקשור לרכבת עצמה.
אתה טועה לגמרי
הוא בהחלט צריך וייב להיות מקצועי! ועוד איך! בדיוק כמו שסדרן עבודה בחברת תובלה צריך להיות בעל רקע מקצועי ונהג משאית בעצמו כדי להבין במשקלים, העמסה וכ"ו! כמו שמנהל מוסך צריך להיות בעל רקע מקצועי מתאים! אני גם חושב שצריך לפתוח בהליך פלילי בנושא. המינוים הפוליטים של מקורבים נהפכו למכת מדינה מדאיגה מאד שצריכה להדליק נורות אדומות בכל אחד במדינה מתוקנת! (ישראל לא מתוקנת...בעיה) ברכבת אכן יש מינוים פוליטים! ואם אין לך משפחה בחברה יהיה לך מאד מאד קשה להיכנס!
 

gay1982

New member
אם לא שמת לב

אתה טועה לגמרי
הוא בהחלט צריך וייב להיות מקצועי! ועוד איך! בדיוק כמו שסדרן עבודה בחברת תובלה צריך להיות בעל רקע מקצועי ונהג משאית בעצמו כדי להבין במשקלים, העמסה וכ"ו! כמו שמנהל מוסך צריך להיות בעל רקע מקצועי מתאים! אני גם חושב שצריך לפתוח בהליך פלילי בנושא. המינוים הפוליטים של מקורבים נהפכו למכת מדינה מדאיגה מאד שצריכה להדליק נורות אדומות בכל אחד במדינה מתוקנת! (ישראל לא מתוקנת...בעיה) ברכבת אכן יש מינוים פוליטים! ואם אין לך משפחה בחברה יהיה לך מאד מאד קשה להיכנס!
אם לא שמת לב
בכנסת הוגשה הצעת חוק נגד הג'ובים, חברי הכנסת התנגדו להצעה ברוב מוחץ. אני חושב שזה אומר הרבה על המדינה שלנו.
 

gay1982

New member
ותגיד לחיילים לקום שעה יותר מוקדם

אם לא שמת לב
בכנסת הוגשה הצעת חוק נגד הג'ובים, חברי הכנסת התנגדו להצעה ברוב מוחץ. אני חושב שזה אומר הרבה על המדינה שלנו.
ותגיד לחיילים לקום שעה יותר מוקדם
כדי לסוע שעתיים רק עד לוד במקום שעה ברכבת.
 

צביקוש23

New member
אם צריך שיקומו גם שלוש שעות!

ותגיד לחיילים לקום שעה יותר מוקדם
כדי לסוע שעתיים רק עד לוד במקום שעה ברכבת.
אם צריך שיקומו גם שלוש שעות!
החיילים של היום לטעמי הם חיילים מפונקים באמת... יש גבול לכל דבר...שיראו מה עובר על חיילים בצבאות אחרים ואז יבינו שלקום שלוש שעות קודם זה שטויות. אבא שלי שהיה קצין קרבי בזמנו סיפר לי שהם היו קמים גם ארבע שעות קודם (וזה רק בפעם בחודש כשהיו צריכים לחזור לצבא מהבית) הם היו יוצאים הביתה פעם בחודש פעם בחודשיים ולפעמים פעם בשלושה! בחיילים של היום מתפנקים! אז לא נורא! שיקומו גם שלוש שעות קודם! אני מסכים עם הקביעה הנחרצת שצריך להפסיק זמנית את תנועת הרכבות בדרום עד לבדיקה מקיפה שתמנע תאונות מצערות בעתיד!
 

mister K

New member
דבריך בכלל לא במקום!

אם צריך שיקומו גם שלוש שעות!
החיילים של היום לטעמי הם חיילים מפונקים באמת... יש גבול לכל דבר...שיראו מה עובר על חיילים בצבאות אחרים ואז יבינו שלקום שלוש שעות קודם זה שטויות. אבא שלי שהיה קצין קרבי בזמנו סיפר לי שהם היו קמים גם ארבע שעות קודם (וזה רק בפעם בחודש כשהיו צריכים לחזור לצבא מהבית) הם היו יוצאים הביתה פעם בחודש פעם בחודשיים ולפעמים פעם בשלושה! בחיילים של היום מתפנקים! אז לא נורא! שיקומו גם שלוש שעות קודם! אני מסכים עם הקביעה הנחרצת שצריך להפסיק זמנית את תנועת הרכבות בדרום עד לבדיקה מקיפה שתמנע תאונות מצערות בעתיד!
דבריך בכלל לא במקום!
אתה יכול להצטרף אלי מחר בבוקר ולראות איזו דרך אני עושה בשביל להגיע לבסיס. נכון, בימי ראשון אני יוצא מהבית בדר"כ רק ב-9. אבל לאור מאפייני השירות שלי ולאור העובדה שבדר"כ אני מבלה בדרכים בין 5 ל-6 שעות ולעיתים אף יותר, אני חושב שבהחלט מגיעה לי הפריווילגיה הזאת. אז אתה יכול לקרוא לי מפונק אם אתה רוצה! אל תשכח שאותם "מפונקים" מגינים עליך ועל המדינה שלך!
 

mister K

New member
ושלא תהיה פה טעות!

דבריך בכלל לא במקום!
אתה יכול להצטרף אלי מחר בבוקר ולראות איזו דרך אני עושה בשביל להגיע לבסיס. נכון, בימי ראשון אני יוצא מהבית בדר"כ רק ב-9. אבל לאור מאפייני השירות שלי ולאור העובדה שבדר"כ אני מבלה בדרכים בין 5 ל-6 שעות ולעיתים אף יותר, אני חושב שבהחלט מגיעה לי הפריווילגיה הזאת. אז אתה יכול לקרוא לי מפונק אם אתה רוצה! אל תשכח שאותם "מפונקים" מגינים עליך ועל המדינה שלך!
ושלא תהיה פה טעות!
אני לא עושה יומיות וגם לא שבוע-שבוע. אם לא שמתם לב בזמן האחרון אני כותב פחות ופחות בפורום וזה לא בגלל שסתם "לא בא לי להיכנס". מספר חברי פורום שמכירים אותי אישית ונמצאים איתי בקשר תמידי, יודעים בדיוק באילו ימים אני נמצא בבית. הימים האלה הולכים ומתמעטים בהדרגה לקראת ההתנתקות שבה ככל הנראה לא אצא בכלל במשך מי יודע כמה זמן. אז אתה יכול להמשיך ולקרוא לי מפונק!
 

צביקוש23

New member
תראה..תשמע...

ושלא תהיה פה טעות!
אני לא עושה יומיות וגם לא שבוע-שבוע. אם לא שמתם לב בזמן האחרון אני כותב פחות ופחות בפורום וזה לא בגלל שסתם "לא בא לי להיכנס". מספר חברי פורום שמכירים אותי אישית ונמצאים איתי בקשר תמידי, יודעים בדיוק באילו ימים אני נמצא בבית. הימים האלה הולכים ומתמעטים בהדרגה לקראת ההתנתקות שבה ככל הנראה לא אצא בכלל במשך מי יודע כמה זמן. אז אתה יכול להמשיך ולקרוא לי מפונק!
תראה..תשמע...
פעם...(כך סיפר לי אבא שלי..וכך סיפר לי גם( תא"ל במילואים) בר דוד היו חיילים יוצאים הביתה פעם בכמה חודשים. ברוב הצבאות באירופה יוצאים חיילים הבייתה פעם בכמה חודשים... בצבא הרוסי יוצאים חיילים הביתה במקרה הטוב פעם בחצי שנה.... וכאן....נו באמת... אין שום סיבה שחיילים יצאו הביתה כל יום.. לדעתי ואני מכיר רבים שחושבים כמוני. ואם אני אישית יקבל צו מילואים ל30 יום אני בכיף יילך. אז מה?. כולה 30 יום . ואם כל הכבוד לחיילי צה"ל ויש לי הרבה מאד כבוד עדיין לדעתי חיילים לא צריכים לצאת כל יום בכלל. אבל זה דיון שכבר לא קשור לפורום ולכן כאן ייפסק בכל אופן, ושוב עם כל הכבוד לחיליים רק מהסיבה שהם נוסעים בחינם ברכבת אין לאזרחים מקום לשבת ואלפי אזרחים עומדים רוב הזמן . (אלפים יותר נכון...) יסכימו איתי. לא פעם ולא פעמיים ראיתי במו עיני חיילים שתופסים קרונות שלמים בעוד אזרחים וקשישים עומדים ואף לא חייל אחד לא קם לתת לפחות לקשישים לשבת. לדעתי צריך להחזיר את הרכבת הבצאית שפעלה בצריפין לפני עידן עידנים. ולעשות הפרדה בין רכבת של חיילים לרכבת אזרחים.
 

fireman

New member
רכבת חיילים?

תראה..תשמע...
פעם...(כך סיפר לי אבא שלי..וכך סיפר לי גם( תא"ל במילואים) בר דוד היו חיילים יוצאים הביתה פעם בכמה חודשים. ברוב הצבאות באירופה יוצאים חיילים הבייתה פעם בכמה חודשים... בצבא הרוסי יוצאים חיילים הביתה במקרה הטוב פעם בחצי שנה.... וכאן....נו באמת... אין שום סיבה שחיילים יצאו הביתה כל יום.. לדעתי ואני מכיר רבים שחושבים כמוני. ואם אני אישית יקבל צו מילואים ל30 יום אני בכיף יילך. אז מה?. כולה 30 יום . ואם כל הכבוד לחיילי צה"ל ויש לי הרבה מאד כבוד עדיין לדעתי חיילים לא צריכים לצאת כל יום בכלל. אבל זה דיון שכבר לא קשור לפורום ולכן כאן ייפסק בכל אופן, ושוב עם כל הכבוד לחיליים רק מהסיבה שהם נוסעים בחינם ברכבת אין לאזרחים מקום לשבת ואלפי אזרחים עומדים רוב הזמן . (אלפים יותר נכון...) יסכימו איתי. לא פעם ולא פעמיים ראיתי במו עיני חיילים שתופסים קרונות שלמים בעוד אזרחים וקשישים עומדים ואף לא חייל אחד לא קם לתת לפחות לקשישים לשבת. לדעתי צריך להחזיר את הרכבת הבצאית שפעלה בצריפין לפני עידן עידנים. ולעשות הפרדה בין רכבת של חיילים לרכבת אזרחים.
רכבת חיילים?
עם איזה ציוד ועל איזה מסילות? רכבת ישראל לא יכולה לדחוס אפילו עוד חצי רכבת בקו לבאר שבע... חיילים כחיילים אולי נוסעים בחינם אבל משרד הביטחון משלם על כל נסיעה ונסיעה של כל חייל ולא גלובלית כפי שנעשה מול חברות האוטובוסים למשל. אז החיילים אמנם לא מוציאים את הכסף מהכיס אך בעקיפין הם משלמים על הנסיעות כמו כל נוסע אחר ברכבת ויש להם זכות כמו לכל נוסע למקום ישיבה ברכבת. אין ספק שהחיילים היום נהנים מהרבה יותר דברים שאפילו בתקופה שאני שרתתי בצבא (וזה לא היה מזמן) פשוט לא היו לי... אבל זה כבר באמת לא לעניינו של הפורום הזה.
 

mucool2

New member
צביקוש צודק עקרונית

רכבת חיילים?
עם איזה ציוד ועל איזה מסילות? רכבת ישראל לא יכולה לדחוס אפילו עוד חצי רכבת בקו לבאר שבע... חיילים כחיילים אולי נוסעים בחינם אבל משרד הביטחון משלם על כל נסיעה ונסיעה של כל חייל ולא גלובלית כפי שנעשה מול חברות האוטובוסים למשל. אז החיילים אמנם לא מוציאים את הכסף מהכיס אך בעקיפין הם משלמים על הנסיעות כמו כל נוסע אחר ברכבת ויש להם זכות כמו לכל נוסע למקום ישיבה ברכבת. אין ספק שהחיילים היום נהנים מהרבה יותר דברים שאפילו בתקופה שאני שרתתי בצבא (וזה לא היה מזמן) פשוט לא היו לי... אבל זה כבר באמת לא לעניינו של הפורום הזה.
צביקוש צודק עקרונית
כמובן שבמצב של היום זה בלתי אפשרי, אבל בעתיד מתוכננת מסילה לעיר הבה"דים, ואני מקווה שלעוד כמה בסיסים. כמובן שדרושה הכפלת כל המסילות הראשיות וגם תוספת ניכרת של ציוד נייד. אגב, אני לא יודע כמה זה אפשרי היום, אבל כדאי לשקול את זה לפחות ל"רכבות החיילים" העתידיות (גרורות קטר, לא IC3): קרון משא לקיטבגים וצ'ימידנים, שיהיה מחובר לרכבת הנוסעים.
 

euronitzan

New member
אתה לא מתאר לך כמה בלגן זה ייצור...

צביקוש צודק עקרונית
כמובן שבמצב של היום זה בלתי אפשרי, אבל בעתיד מתוכננת מסילה לעיר הבה"דים, ואני מקווה שלעוד כמה בסיסים. כמובן שדרושה הכפלת כל המסילות הראשיות וגם תוספת ניכרת של ציוד נייד. אגב, אני לא יודע כמה זה אפשרי היום, אבל כדאי לשקול את זה לפחות ל"רכבות החיילים" העתידיות (גרורות קטר, לא IC3): קרון משא לקיטבגים וצ'ימידנים, שיהיה מחובר לרכבת הנוסעים.
אתה לא מתאר לך כמה בלגן זה ייצור...
תאר לך שכל החיילים שיורדים בקרית גת למשל יצטרכו להוציא את הקיטבגים מתוככי הקרון - המשמעות היא עצירה של 10 דק' מינימום בכל תחנה ותחנה...
 

mucool2

New member
רק מי שיורד בתחנה הסופית ישתמש בזה

אתה לא מתאר לך כמה בלגן זה ייצור...
תאר לך שכל החיילים שיורדים בקרית גת למשל יצטרכו להוציא את הקיטבגים מתוככי הקרון - המשמעות היא עצירה של 10 דק' מינימום בכל תחנה ותחנה...
רק מי שיורד בתחנה הסופית ישתמש בזה
חשבתי שזה מובן מאליו. כמובן שההצעה לא תקפה במצב הנוכחי, אלא רק כשתהיה אפשרות להפעיל רכבות חיילים.
 

euronitzan

New member
אני לא חושב שאי פעם תהיה רכבת חילים

רק מי שיורד בתחנה הסופית ישתמש בזה
חשבתי שזה מובן מאליו. כמובן שההצעה לא תקפה במצב הנוכחי, אלא רק כשתהיה אפשרות להפעיל רכבות חיילים.
אני לא חושב שאי פעם תהיה רכבת חילים
בשביל זה צריך להיות עודף היסטרי בציוד נייד. הפתרון לדעתי הוא התקנת מדפים שניתן! לשים עליהם תיקים בכלל הרכבות (כולל DD) וכריזה ברכבת המבקשת לשים את התיקים בין המושבים - אין דגם אחד שבו אין מקום שם.
 

mucool2

New member
מה עם הקו המתוכנן לעיר הבה"דים?

אני לא חושב שאי פעם תהיה רכבת חילים
בשביל זה צריך להיות עודף היסטרי בציוד נייד. הפתרון לדעתי הוא התקנת מדפים שניתן! לשים עליהם תיקים בכלל הרכבות (כולל DD) וכריזה ברכבת המבקשת לשים את התיקים בין המושבים - אין דגם אחד שבו אין מקום שם.
מה עם הקו המתוכנן לעיר הבה"דים?
אני לא אומר מחר, אבל בסופו של דבר אין סיבה שלא יהיו רכבות כאלה. אמנם יהיה צורך בתוספת ציוד נייד, אבל זה גם המצב היום בימי ראשון וחמישי.
 

euronitzan

New member
הקו המתוכנן לעיר הבה"דים להערכתי

מה עם הקו המתוכנן לעיר הבה"דים?
אני לא אומר מחר, אבל בסופו של דבר אין סיבה שלא יהיו רכבות כאלה. אמנם יהיה צורך בתוספת ציוד נייד, אבל זה גם המצב היום בימי ראשון וחמישי.
הקו המתוכנן לעיר הבה"דים להערכתי
לא יהיה קיים לפני 2008 ואולי אף מאוחר יותר. כל אדם ששירת בצה"ל יודע מדוע (ע"ע בירוקרטיה, נגדים וכו'). לי לפחות קשה לתת תחזית מדוייקת לגבי היחס בין הביקוש לציוד הנייד להיצע שיינתן אז - קח בחשבון שמדובר על כ600 רכבות ביום (יותר מכפליים מהיום), יחד עם זאת, ארגון הלו"ז גם הוא אינו ידוע עדיין או במילים אחרות עם ארגון נכון, לא יצטרכו כפליים מכמות הציוד הנייד הקיימת היום כדי להפעיל מס' כפול של רכבות.
 

fireman

New member
העניין הוא שעם שדרוג המסילות

הקו המתוכנן לעיר הבה"דים להערכתי
לא יהיה קיים לפני 2008 ואולי אף מאוחר יותר. כל אדם ששירת בצה"ל יודע מדוע (ע"ע בירוקרטיה, נגדים וכו'). לי לפחות קשה לתת תחזית מדוייקת לגבי היחס בין הביקוש לציוד הנייד להיצע שיינתן אז - קח בחשבון שמדובר על כ600 רכבות ביום (יותר מכפליים מהיום), יחד עם זאת, ארגון הלו"ז גם הוא אינו ידוע עדיין או במילים אחרות עם ארגון נכון, לא יצטרכו כפליים מכמות הציוד הנייד הקיימת היום כדי להפעיל מס' כפול של רכבות.
העניין הוא שעם שדרוג המסילות
ספקני אם יהיה צורך ביותר ציוד.... אם ניקח לדוגמא את קו ב"ש תל אביב. היום יוצאת רכבת בכל שעה בערך והיא בד"כ בקונפיגורציה מקסימלית (5 קרונות DD או 5 מערכי IC3 או מערך מו-דו).... כאשר יצאו מב"ש 3 רכבות בשעה רכבת ישראל תוכל לפרק את מערכי הענק האלה ולפזר אותם לאורך כל השעה, הגידול יתבטא בצורך ביותר נהגים... מערך של 5 IC3 יכול להפעיל נהג אך כבודדים יש צורך ב-5 נהגים.
 

raminec

New member
נראה לי שאתה טועה

העניין הוא שעם שדרוג המסילות
ספקני אם יהיה צורך ביותר ציוד.... אם ניקח לדוגמא את קו ב"ש תל אביב. היום יוצאת רכבת בכל שעה בערך והיא בד"כ בקונפיגורציה מקסימלית (5 קרונות DD או 5 מערכי IC3 או מערך מו-דו).... כאשר יצאו מב"ש 3 רכבות בשעה רכבת ישראל תוכל לפרק את מערכי הענק האלה ולפזר אותם לאורך כל השעה, הגידול יתבטא בצורך ביותר נהגים... מערך של 5 IC3 יכול להפעיל נהג אך כבודדים יש צורך ב-5 נהגים.
נראה לי שאתה טועה
אם השירות ישתפר, מספר הנוסעים יגדל. סביר להניח שהוא יגדל גם יותר מהשיפור שבמהירות הרכבת (אני מודע לכך שעלייה במהירות נסיעת הרכבת מורידה את כמות הציוד הנייד הדרוש להפעלת אותו מספר של נסיעות). גם כיום יש עודף ביקוש בקו. כל תוספת של מקומות פנויים תוביל במהירות לעלייה במספר הנוסעים. אני מעריך שהרכבת מפסידה מדי חודש נוסעים רבים שנרתעים מהדחסות בקרונות עם עוד מאות נוסעים בעמידה כאשר ניתן לנסוע באוטובוס יותר בזול ובישיבה. לכן, אני חושב שבסה"כ שדרוג הקו ידרוש תוספת של ציוד נייד על מנת לנצל את ההשקעה שנעשתה בתשתית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה