מיקסר או תנור ?

navazi

New member
מנסה לעזור

בעוגות בחושות חשוב לא לערבב יותר מידי אחרי הוספת הקמח כדי שהעוגה לא תצא דחוסה
אם יש הקצפה של ביצים חשוב לקפל את המסה בעדינות כדי לשמור על הנפח
בנוסף חשוב להכניס את העוגה לתנור ברגע שהבלילה מוכנה ולא לתת לה לעמוד יותר מידי - זה נכון במיוחד בעוגות שמכילות סודה לשתייה (שמתחילה לפעול מייד כשהיא באה במגע עם החומר החומצי), אבל עדיף לא להשהות יותר מידי גם עוגות שבהן יש אבקת אפייה (שבה יש מעכב תסיסה)
אם העוגה קורסת אחרי שאתה מוציא אותה מהתנור זה סימן שהיא לא נאפתה מספיק - החלבון לא הספיק להיקרש מסביב לבועות האוויר (שזה מה שמתפיח את העוגה) ולכן כשהעוגה התקררה היא קרסה.
זה לא אמור להיות תלוי בסוג התנור, גם כשאפיתי בתנור ממש ישן העוגות יצאו בסדר. העניין שאני יכולה לחשוב עליו לגבי התנור הוא שאולי מד הטמפרטורה שלו מזייף - אתה יכול לקנות מד טמפ' ששמים בתנור (זה עולה בסביבות ה-50 ש"ח) ולוודא שהתנור שלך לא מזייף.

לגבי עוגות גבינה - יש לי מיקסר KMIX, אבל לפני זה יצא לי גם להכין עוגות עם מיקסר ידני פושטי ויצא סבבה.
המתכון של קרין ל"עוגת גבינה עננים" מהספר "סודות מתוקים 2" הוא מתכון מאוד מוצלח, וגם המתכון לעוגת גבינה אפויה קלאסית (ניתן למצוא אותו באתר שלה) הוא מתכון ממש טוב - את שניהם הכנתי לא מעט פעמים ותמיד יצא טוב.
לא הסברת מה לא יצא לך טוב בעוגות הגבינה, אבל אני אציין שעוגות גבינה בעיקרון לא אמורות כ"כ לתפוח - הן אמורות להיכנס ולצאת מהתנור פחות או יותר באותו גובה, והאפייה מתבצעת בחום נמוך יחסית (ולאורך זמן) כדי למעשה לייבש אותן (וככה הן לא ייקרסו)

מקווה שעזרתי
 

efs

New member
אם יש בעיה אז היא בתנור

יכול להיות שיש בעיה עם ההתחממות של התנור ולכן הן לא עולות למעלה.
אתה אומר שלחברה שלך יש תנור אחר ושם זה יוצא כמו שצריך אז אולי כדאי שתחליף גם לאותו תנור.
אני לא מכירה כ"כ את התנורים של BEKO יש לי גם תנור של קנווד וגם מיקסרים של קנווד. תכלס אני יודעת גם שהם מגיעים עם אחריות של היבואן (ברימאג אם אני לא טועה) ככה שאני מכוסה במקרה של תקלות.
 
מיקסר או תנור ?

רוצה לדעת באיזה מיקסר משתמשת קורין ? העוגות שלה ובמיוחד הבחושות מגיעות לגבהים או שזה בכלל תלוי בתנור ?
אני מנסה להכין את עוגת גבינה אפויה עם שמנת חמוצה וזה לא יוצא לי טוב

אשמח להכוונה

תודה
 

navazi

New member
לא נראה לי שזה קשור

אם כבר הייתי מנחשת שזה קשור לתנור אבל גם זה רק במידה והוא מזייף

חוץ מזה לא לגמרי הבנתי את השאלה - שאלת על עוגות בחושות אבל אמרת שעוגת הגבינה לא מצליחה....

בכל מקרה, נשמע שזו יותר בעיה באופן ההכנה ולא בתנור/במיקסר כי גם עם מיקסר פשוט ותנור מלפני 20 שנה אפשר להגיע לתוצאות טובות.
אם תסביר מה אתה עושה ומה לא בדיוק מצליח אולי נוכל לעזור לך יותר
 
גובה של עוגה

גובה של עוגה תלוי בעיקר בחומרים שבהם אתה משתמש, בטמפרטורת התנור שנשמרת על חום קבוע (ולא פותחים את התנור באמצע) ובמרקם של החומרים המעורבבים. על מנת שייצא מרקם חלק ואחיד אכן צריך מיקסר טוב. אני לא בטוחה לגבי המיקסר של קורין אבל אני כן מכינה את העוגות שלה ותמיד זה מצליח. אני משתמשת במיקסר של קנווד שהוא מעולה וגם מגיע עם אחריות של ברימאג :)
 
למעלה