מישהו יודע למה ראשי ה-CIA מתפטרים?

Boogieman

New member
מישהו יודע למה ראשי ה-CIA מתפטרים?

חמישה או שישה עזבו מאז שבוש מינה את המנהל החדש, מישהו יודע מה הסיפור?
 

roniway1

New member
שינוי מימשל

בארה"ב החוק מחייב לאחר בחירות את הגשת התפטרותם של כל בעלי התפקידים החשובים לנשיא הנבחר - במקרה הזה מדובר בנשיא המכהן. הנשיא מחליט האם לקבל את ההתפטרות ,אלא שכאשר מדובר בנשיא רפובליקני שמחליף דמוקרטי ,אז כמובן שהוא מביא את האנשים שלו ומקבל את התפטרות קודמיהם בתפקיד. וספציפית לגבי שאלתך , אומרים שחלק מאלה שעזבו ,ובהם כידוע גם מזכיר המדינה פאוול אינם שלמים ומסכימים עם המדיניות הקשוחה של בוש ורמספלד. גם לקראת המלחמה בעיראק ראינו את חילוקי הדעות בין הבית הלבן לבין מחלקת המדינה. ההערכה היא שבוש מעוניין למנוע חילוקי דעות בינו ובין הפנטגון , אולי לקראת מהלכים עתידיים אחרים שהוא מתכנן.
 

motorist

New member
מה עם השמאל הקיצוני בארה"ב

האם לדעתכם הוא צפוי להתבלט בבחירות הקרובות או ששוב הוא יתחבא מאחורי ניידר והירוקים?
 

Boogieman

New member
מדובר בבכירים ב-CIA, לא בפנטגון.

וחמישה בכירים שמתפטרים דווקא כשבוש ממנה מנהל חדש ועושה רפורמה בשירותי המודיעין זה לא בדיוק משהו שקורה כל יום. מעניין מה מתבשל שם.
 

טל ר

New member
אודה לסימוכין

לאותו החוק המחייב את כל בעלי התפקידים החשובים להגיש את התפטרותם לאחר בחירות. תודה, טל.
 

zooey

New member
בעקבות דוחות המודיעין השגויים

שהסתמכו על מודיעין כלל לא מוצק ואינטרסנטי כאשר דיווחו על מצבורי נשק ביולוגי, ובעקבות כשלון 9.11 נעשו שינויים הכל ארגוני המודיעין. מסיבה זו התפוטר ראש ה CIA ובכירים נוספים. סיבה נוספת היא שעד 9.11 הCIA היה הגורם המרכזי שהגיש דו"ח להערכת מודיעין. בעצם הוא היה הגורםפ הבכיר ביותר בהקהילת המודיעין. ראש ה CIA היה מסכם את דיווחי גורמי מודיעים אחרים ומקריא אותם באופן אישי לנשיא - זוהיא עמדת כח עצומה (לפגוש את הנשיא כל יום) עכשיו לאחר פרסום מסקנות ועדת החקירה יוקם גוף חדש שירכז את כל הערכות גורמי המודעין ויתן הערכה לנשיא. זה מוריד את כוחו של ה CIA וכנראה זו סיבה נוספת לשינויים הפרסונאלים בארגון.
 
למעלה