מישהו יודע מתי יש מבחן פטור של פיזיקה ?

SHANIA MY MUSIC

New member
מישהו יודע מתי יש מבחן פטור של פיזיקה ?

באזור אוגוסט בערך לפני אוקוטובר והאם אתם ממליצים לעשות את המכינה בפיזיקה או ללמוד לבד מספרים בבית ולעשות את הבחינת פטור?
 

erezk9

New member
ללמוד מספרים פיזיקה?!

רק אם יש לך יכולות מדהימות של למידה עצמית...
 

SHANIA MY MUSIC

New member
חח האמת יש לי יכולות למידה עצמית גבוהות

אני גם למדתי פיזיקה בתיכון ויש לי רקע מספיק טוב זה לא שאני לא יודעת כלום יש לי מהנדסים בצבא שיכולים ללמד אותי שיעור פרטי בחינם פעם בשבוע..ויש לי ספרים משומשים שקניתי.. לא חבל על הכסף של המכינה? אני חיילת בקבע גם דרך אגב..
 

RobinzonK

New member
שנה שעברה..

זה היה שבוע וחצי לפני תחילת הסמסטר (בסוכות). אם יש לך מספיק חומר, ומספיק תחת לשבת בבית אז אפשרי ללמוד לבד. אבל בכל מקרה מומלץ לקחת את המכינה, בסופו של דבר המרצים במכינה מאכילים אותך בחומר עם כפית, ומלמדים אותך ממש כמו תלמיד בתיכון. ואח"כ החומר שאתה לומד איתם רלוונטי בחלקו בשנה א'. אני לקחתי את המכינה ואני לא מתחרט, אני חושב שכשיש לך מסגרת כזאת של לימודים פעמיים שלוש בשבוע זה מכניס אותך לתלם ובונה את הידע שלך יותר טוב מאשר ללמוד בבית. וכמובן שתמיד יש את השטיקים הקטנים שאתה יודע שהמרצה מסתכל עליהם ויכולים להוסיף עוד נקודות.
 

SHANIA MY MUSIC

New member
נכון יש בזה משהו..אבל..

יש לי האמת בעיה ללמוד במכינה.. כי אני בצבא ואני חייבת ללמוד רק בערב.. ואני לוקחת קורס עכשיו של מחשבים לתואר הסמכה של מייקרוסופט ,וזה מסתיים רק בנובמבר 2008 . ואני לא רוצה לפספס שנה.. אני רוצה להתחיל ללמוד בפברואר 2008 .. לכן אני רוצה ללמוד בעצמי ולשלב את זה עם הקורס שאני לוקחת עכשיו ולעשות את המבחן פטור (אני יקח יום חופש באותו יום) וככה לחסוך זמן.. ויש לי שאלה.. נניח ואני עושה את המבחן בעוד כמה חודשים לפני תחילת הלימודים , אני אוכל להירשם ללימודים בפברואר ולעשות את המבחן לפני כן?
 

RobinzonK

New member
מכינה

בנוגע למכינה, כמו שנאמר פה, אפשרי לעבור את מבחן הפטור בלי מכינה, את רק צריכה להיות ממוקדת על החומר שהם לומדים, ולגשת למכון לראות מה ה"סילבוס" של המכינה. אם תבחרי שלא לקחת אותה תיצרי קשר בפורום מתי שאת רוצה להתחיל ללמוד ואני בטוח שיעזרו לך ואפילו ישלחו לך חומר רלוונטי (אם את מכירה אנשים שעושים אותה במקביל, אז תדעי שהם מקבלים כל מיני מבחנים לדוגמא, כדאי להסתכל עליהם). בנוגע להתחלת לימודים בפברואר - אין לי מושג איך זה עובד, ואני לא יודע עד כמה זה אפשרי, צריך לחכות לתשובתם של המומחים פה.
 

erezk9

New member
לא הבנתי ת'קטע של תחילת לימודים בפברואר 2008

עכשיו פברואר 2008!! ואין תחילת לימודים לתואר ראשון בפברואר. רק באוקטובר. את מתכוונת ללימודי המכינה?
 

SHANIA MY MUSIC

New member
כן ..

אמרו לי במכון שאני יכולה להתחיל את המכינה באוקטובר ואז לסיים אותה ובפברואר להתחיל את הקורסים של התואר הראשון .. התכוונתי לפברואר 2009 כאילו חחח טעיתי.. ויש לי בעיה שזה יום שישי בבוקר ועוד יום בערב כי אני כבר לומדת בקורס מסוים במחשבים שהוא יום שישי ויום שלישי בערב וזה יכול להתנגש לי בימים וגם בשעות .. ולא בטוח שיתנו לי לצאת מוקדם מהצבא גם בשביל זה.. לכן חשבתי ללמוד לבד ולא במסגרת המכינה , כדי לא לחכות ולפספס שנה.. עכשיו הציון עובר במבחן פטור הוא 70 ... לא כזה בשמיים.. ובחינות לדוגמא זה מבחנים של בגרות בפיזיקה 5 יח"ל .. אני ייכולה להוריד מהאינטרנט ..
 

RobinzonK

New member
וכמובן שכחתי לציין...

שהמכינה מתקיימת בערב, משעה חמש עד שמונה ורבע, ובימי שישי בבוקר. ככה שאפשרי לעשות אותה במקביל לעבודה, צבא וכו'. אני אישית עשיתי אותה תו"כ עבודה, והרבה חברים שלי שבצבא עשו אותה תו"כ שירות (גם הם בקבע, כמו חצי מהמכון בערך :)
 

Vlad82

New member
בהחלט ניתן להצליח גם בלי המכינה

הייתי במצב דומה, ולא הייתי יכול לקחת מכינה בגלל צבא אם את מחליטה פעמיים בשבוע (לפחות) ללמוד שעתיים בלי הפרעות, - אפשר להצליחץ צריך לדעת מכניקה וחשמל ברמה של בגרות 5 יח'. מומלץ לפתור את מבחני הבגרות בנושא אה, בזמנו ציון המעבר בבחינת פטור היה 80, אז חשוב ללמוד ממש טוב בהצלחה
 
למעלה