מישהו יכול להסביר לי את שיטת הדירוג בג'ודו?

ספוקי

New member
מישהו יכול להסביר לי את שיטת הדירוג בג'ודו?

לאור הזכייה של ירדן ג'רבי אתמול במדליית ארד (כל הכבוד לה!) נזכרתי שוב בשאלה שעלתה במוחי גם באולימפיאדות האחרונות ולא מצאתי לה תשובה... אני לא מצליח למצוא את ההיגיון בדירוג תחרויות של הג'ודו.
מה זה בית ניחומים?
למה יש שתי מדליות ארד?
איך יכול להיות שירדן ג'רבי, שהפסידה ברבע הגמר לברזיאלית, זכתה בארד בעוד הברזילאית עצמה (שהפסידה בחצי גמר ואח"כ גם בתחרות על מדליית ארד) לא לקחה אף מדליה?

ההיגיון שלי אומר שהזוכה בגמר לוקח זהב, המפסיד בגמר לוקח כסף, ושני המפסידים בחצאי הגמר מתמודדים על הארד. אבל כאמור בפועל גם מי שהפסיד ברבע גמר יכול להתמודד על ארד ויש איזושהי אינפלציה בענף הזה כי מחלקים שתי מדליות ארד?!
 

aaa123

Member
הסבר

בית ניחומים מיועד למפסידי רבע הגמר ולמעשה 2 מתוך מפסידי רבע הגמר עולים לקרב על מדלית הארד מול מפסידי חצי הגמר.
&nbsp
לגבי הגיון אז אני לא רואה הגיון בשיטה.
אפשר לטעון שלמי שהפסיד רק למקום הראשון או השני מגיעה הזדמנות נוספת לארד כי יכול להיות שהוא טוב יותר מהשאר אבל במקרה זה לא צריך לאפשר הזדמנות נוספת למי שהודח על ידי מי שלא זכה בזהב או כסף ,וצריך לאפשר הזדמנות נוספת למי שהודח על ידי אחד משני הראשונים גם בשלבים מוקדמים יותר.
&nbsp
שיטת גביע בלי בית ניחומים אגב לא יותר הוגנת מהשיטה הקיימת שאינה הוגנת ,ובעבר המתאגרף יעקב שמואל למשל באגרוף במשקל נוצה היה לדעתי כנראה ברמתו מקום שני באולימפיאדה סיאול 1988(ולפחות היה יכול לזכות בארד אילו היה בית ניחומים) אבל לרוע מזלו הוגרל ברבע הגמר מול האיטלקי שזכה בזהב והודח כך שאפילו לא זכה במדליה(אני זוכר שאותו איטלקי שניצח את יעקב שמואל בנקודות ניצח את היריבים האחרים בנוקאאוט).
 

pcper

New member
אבל יש ארבעה קרבות ברבע גמר, לא?

(ואז 2 בחצי וקרב אחד שהוא הגמר).
אז אמורים להיות ארבעה מפסידים, לא?
 

aaa123

Member
נכון יש 4 מפסידים אבל

בשלב הראשון הם משחקים ביניהם, ורק 2 המנצחים עולים לקרב על מדלית הארד מול 2 מפסידי חצי הגמר.
 

pcper

New member
כן, אבל לינדה בולדר הפסידה ברבע הגמר

ואמרו שהיא הולכת להתמודד על הארד.
אז בשביל להגיע לארד היא צריכה בעצם לנצח בשתי קרבות?
 
למעלה