מישהו יכול לפרסם את המערכת

גיל כהן1

New member
מישהו יכול לפרסם את המערכת

של שנה א' בכלכלה? או לפחות רק לתת סדר גודל של ימים ושועת (כמובן שהכוונה היא לשנה הנוכחית. אני יודע שעדיין אין מערכת לשנה הבאה). אני מתחיל ללמוד בחוג לכלכלה בשנה הבאה ואני מאוד מסוקרן מבחינת מבחנה המערכת. תודה מראש!
 

ohadaloni

New member
סדר גודל

שנה א' די עמוסה ארבעה ימים מלאים, חוץ מזה יש מכינה באנגלית פעמיים בשבוע 2/3/4 לפי הרמה אבל עובר מהר
 

גיל כהן1

New member
המכינה באנגלית רק פעמיים בשבוע??

אני מתכנן לעשות אותה בכלל באוגוסט, לפני תחילת הלימודים.
 
ישנן 2 אפשרויות

1. לעשות את המכינה פעמיים בשבוע במלהלך שנת הלימודים. 2. לעשות אותה פעם אחת בשבוע בימי שישי בבוקר. בכל מקרה חייבים לעשות אותה ואין מנוס
 

גיל כהן1

New member
תודה, אבל עדיין לא הבנתי משהו

ברור שאין מנוס מלעשות אותה (אלא אם משיגים פטור). אז ראשית, אני מופתע שזה רק פעמיים בשבוע. ואם אני מתכנן לעשות אותה בקיץ, לפני תחילת הלימודים, אז זה גם רק פעמיים בשבוע, או שמנצלים את העובדה שאין לימודים ו"מתקתקים" אותה יותר מהר? אוף, אני מת כבר לדעת. כשהתקשרתי למכללה לשאול (אני גם צריך לדעת בהקדם בשביל לתת תשובה בעבודה), אז אמרו לי שהם עוד לא התארגנו בנושא וכשתהיה תשובה ישלחו לי אותה בדואר.
 
../images/Emo4.gif

אז כנראה שאין ברירה ותצטרך לחכות לתשובות שלהם. אני ממש מבינה אותך, זה הכי מעצבן להיות במצב של חוסר ודאות. בכל מקרה, הקטעים האלו ממש מרגיזים - אני ממש לא מבינה למה הם עדיין לא יודעים...
 
המכניה באנגלית ושעות הלימודים

תלוי באיזה רמה אתה ועדיף לך לעשות עכשיו בקיץ תמכינה במקום בלימודים עצמם כי זה מוריד מהלחץ של הסמסטר
 

גיל כהן1

New member
מכינה בקיץ

אין לי ספק שעדיף לעבור את המכינה בקיץ וכבר כתבתי זאת בהודעותי הקודמות בעץ זה. אני פשוט סקרן מאוד לגבי השעות ואופי הלימודים. כרגע אני ברמת המכינה הארוכה ביותר, בתקווה שמבחן אמי"ר הקרוב ישפר את מצבי (וזה לא בטוח...).
 

Gforce3D

New member
בנושא, מערכת של שנה א' לחוג לעיצוב?

מישהו יכול לפרסם או לתת מושג כללי לגבי מספר שעות וימים של שנה א' בחוג לעיצוב פנים של שנה שעברה?... ולגבי פטור מלימודי אנגלית? עד איזה ציון צריך לעשות מבחן לקבלת פטור? יש ציון בגרות שמזכה בפטור אוטומטי? תודה.
 

Kiru

New member
פטור מאנגלית

פטור ממכינה ומקורס אנגלית כשפה זרה: 134 ומעלה בפסיכומטרי. פטור ממכינה בלבד: 105 ומעלה בפסיכו. בקורס אנגלית עסקית (או אנגלית למשפטנים, תלוי בתואר) כולם חייבים. מי שלא ניגש לפסיכו יכול לעשות מבחן אמי"ר. זה אותו דבר, אבל הציונים הם על סקאלה אחרת שאני לא מכיר. אין ציון בגרות שנותן פטור.
 

Gforce3D

New member
בחינת אמי"ר, מתי ואיפה מתקיימת?

באיזה שלב של הלימודים עושים את הבחינה? לפני תחילת הלימודים הוא כאשר מתחילים אותם כבר? עושים אותה במוסד בו לומדים או שזה ארצי? צריך ללמוד? מישהו עשה ויכול לספר? תודה.
 

גיל כהן1

New member
מבחן אמי"ר

מבחן אמיר מורכב משלושה פרקי אנגלית, הזהים לפקרי האנגלית של המבחן הפסיכומטרי. כמו המבחן הפסיכומטרי, גם מבחן אמי"ר, נערך ע"י המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. יש לרכוש ערכת רישום לבחינה בדיונון או בסניף דואר מרכזי, ולפעול עפ"י ההוראות המפורטות בערכה. אגב, המחיר של הערכה הוא 50 ש"ח ועלות אגרת הבחינה הינה 196 שקלים. כמו המבחן הפסיכומטרי, גם מבחן אמי"ר מתקיים באוניברסיטאות. מי שעשה מבחן פסיכומטרי, לא חייב במבחן אמי"ר, אלא אם ברצונו לשפר את הרמה שלו באנגלית ע"מ להגיע למכינה קצרה יותר או אפילו פטור, כפי שהוסבר פה בהודעה מוקדמת יותר. למי שלא עשה מבחן פסיכומטרי, אני ממליץ לפנות למכללה ולבדוק אם הוא חייב לעשות מבחן אמי"ר, או שיעשה אוטומטית את המכינה הארוכה ביותר.
 
למעלה