מישהו מבין למה כל חברת אוטובוסים מפתחת קורא כרטיסים משלה?

מצב
הנושא נעול.

cwen

New member
מישהו מבין למה כל חברת אוטובוסים מפתחת קורא כרטיסים משלה?

מישהו מבין למה כל חברת אוטובוסים מפתחת קורא כרטיסים משלה?
למה לא משתמשים כולם בקורא כרטיסים אחד שיעלה דפי פיתוח פעם אחת?
רצוי אצל החברה שמייצרת בשביל דן


השיטה עכשיו שכל חברה מפתחת בנפרד מכשיר שאמור בסופו של דבר לעשות אותו דבר כמו כל האחרים - נורא בזבזנית. זה סתם לשלם עלויות פיתוח על אותו דבר שוב ושוב.
 
קוראים לזה שוק חופשי

מישהו מבין למה כל חברת אוטובוסים מפתחת קורא כרטיסים משלה?
למה לא משתמשים כולם בקורא כרטיסים אחד שיעלה דפי פיתוח פעם אחת?
רצוי אצל החברה שמייצרת בשביל דן


השיטה עכשיו שכל חברה מפתחת בנפרד מכשיר שאמור בסופו של דבר לעשות אותו דבר כמו כל האחרים - נורא בזבזנית. זה סתם לשלם עלויות פיתוח על אותו דבר שוב ושוב.
קוראים לזה שוק חופשי
 

cwen

New member
איך זה שוק חופשי אם זו הכתבה של משרד התחבורה?

קוראים לזה שוק חופשי
איך זה שוק חופשי אם זו הכתבה של משרד התחבורה?
וזה מתבצע בכסף שהחברה מרוויחה כי היא סוג של מונופול תחבורה ציבורית?
 
משרד התחבורה מכתיב את התקנים

איך זה שוק חופשי אם זו הכתבה של משרד התחבורה?
וזה מתבצע בכסף שהחברה מרוויחה כי היא סוג של מונופול תחבורה ציבורית?
משרד התחבורה מכתיב את התקנים
כל חברה מחליטה איך והיכן משתלם לה לממש את התקנים האלה.
 

cwen

New member
וזו השאלה שלי. למה לא מתאמים את זה?

משרד התחבורה מכתיב את התקנים
כל חברה מחליטה איך והיכן משתלם לה לממש את התקנים האלה.
וזו השאלה שלי. למה לא מתאמים את זה?
זה לא הגיוני לפתח בנפרד כמה מכשירים שונים שעושים אותו דבר.
 

WarDog

New member
לפי חשיבה כזאת, למה צריך 10 יצרני מכוניות ולא אחד?

וזו השאלה שלי. למה לא מתאמים את זה?
זה לא הגיוני לפתח בנפרד כמה מכשירים שונים שעושים אותו דבר.
לפי חשיבה כזאת, למה צריך 10 יצרני מכוניות ולא אחד?
למה צריך 6 רשתות שיווק למוצרי מזון ולא אחת?
למה יש את אפל ויש סמסונג(ועוד המון אחרים) בשוק יצרני הטלפונים אם כולם בסופו של דבר עושים אותו דבר?
 

Ccyclist

Well-known member
במקרה כזה יש סטנדרטים אחידים שמאפשרים שליחת מידע בין יצרניות

לפי חשיבה כזאת, למה צריך 10 יצרני מכוניות ולא אחד?
למה צריך 6 רשתות שיווק למוצרי מזון ולא אחת?
למה יש את אפל ויש סמסונג(ועוד המון אחרים) בשוק יצרני הטלפונים אם כולם בסופו של דבר עושים אותו דבר?
במקרה כזה יש סטנדרטים אחידים שמאפשרים שליחת מידע בין יצרניות
כל שיחה או SMS שנשלחים מפלאפון של יצרנית אחת צריכים להתאים לסטנדרטים של הרשתות הסלולריות ולהגיע לפלאפון של כל מספר ללא קשר ליצרנית שלו. כנ"ל החיבור לאינטרנט אם כי יש מספר אפליקציות שהן ספציפיות ליצרן מסויים ( Face time / BBM למשל ).
&nbsp
כאן המצב הוא שיש כרטיס אחד (רב קו), אבל למעשה אין קביעה אחידה של סטנדרטים שצריך לעמוד בהם. במקום שיהיו סטנדרטים שכל חברה חייבת לעמוד בהם וכולן חופשיות להמציא או לייבא טכנולוגיה רלוונטית שתעמוד בסטנדרט הרב-קו כל חברה מנסה להמציא מחדש את הגלגל בצורה מנותקת מהאחרות, והמערכת חורקת (הסיפור של ערך צבור באגד למשל...). אין מניעה שיצרנים שונים ייצרו לאותו הסטנדרט (אנדרויד פועל על פלאפונים של מספר יצרניות שונות) כל עוד ישנה מסגרת אחידה המאפשרת קישור בין המפעילות השונות.
 

846

Active member
יש סטנדרט אחד אחרת הרב קו לא היה

במקרה כזה יש סטנדרטים אחידים שמאפשרים שליחת מידע בין יצרניות
כל שיחה או SMS שנשלחים מפלאפון של יצרנית אחת צריכים להתאים לסטנדרטים של הרשתות הסלולריות ולהגיע לפלאפון של כל מספר ללא קשר ליצרנית שלו. כנ"ל החיבור לאינטרנט אם כי יש מספר אפליקציות שהן ספציפיות ליצרן מסויים ( Face time / BBM למשל ).
&nbsp
כאן המצב הוא שיש כרטיס אחד (רב קו), אבל למעשה אין קביעה אחידה של סטנדרטים שצריך לעמוד בהם. במקום שיהיו סטנדרטים שכל חברה חייבת לעמוד בהם וכולן חופשיות להמציא או לייבא טכנולוגיה רלוונטית שתעמוד בסטנדרט הרב-קו כל חברה מנסה להמציא מחדש את הגלגל בצורה מנותקת מהאחרות, והמערכת חורקת (הסיפור של ערך צבור באגד למשל...). אין מניעה שיצרנים שונים ייצרו לאותו הסטנדרט (אנדרויד פועל על פלאפונים של מספר יצרניות שונות) כל עוד ישנה מסגרת אחידה המאפשרת קישור בין המפעילות השונות.
יש סטנדרט אחד אחרת הרב קו לא היה
ניקרא ע"י כל סוגי המכשירים.
איך המכשיר פועל? זה לא משנה, כל מכשיר פועל ומופעל בצורה אחרת אבל קורא הכרטיסים עובד באותו תקן בדיוק כמו שתארת את התאימות לאנדרואיד.
שאלה: מה לא בסדר בארנק של אגד?
 
הוא קורא לאט מידי ולפעמים צריך להזיז את הרב הקו.

יש סטנדרט אחד אחרת הרב קו לא היה
ניקרא ע"י כל סוגי המכשירים.
איך המכשיר פועל? זה לא משנה, כל מכשיר פועל ומופעל בצורה אחרת אבל קורא הכרטיסים עובד באותו תקן בדיוק כמו שתארת את התאימות לאנדרואיד.
שאלה: מה לא בסדר בארנק של אגד?
הוא קורא לאט מידי ולפעמים צריך להזיז את הרב הקו.
הקורא של דן הרבה יותר מהיר ונוח.
 

Ccyclist

Well-known member
הפורום מלא בדיווחים על איך חוזים נעלמים, התרוצצויות בין מפעי

תניח אותו על החלק התחתון של ההמסגרת של המסך יש סימון
הפורום מלא בדיווחים על איך חוזים נעלמים, התרוצצויות בין מפעי
לות, אי התאמה של הערך הצבור של אגד לערכים צבורים אחרים (כלומר - הקידוד אינו בסטנדרט אחיד המאפשר גבייה של מידע שווה כסף על הכרטיס בין חברות שונות), ולמרות שהרפורמה אמורה לפתור את הבעיות האלו הרי שעד עתה לא היתה תאימות מלאה בין המידע, ויתכן שהרפורמה הונחתה מהר מדי ללא התאמת מערכות המידע של המפעילות השונות.
&nbsp
אותו גלגל עקום קיים גם בבריטניה. מערכת הכרטיסים המגנטיים הישנה אחידה ומושלמת ואני יכול לקנות בה כרטיס יומי מהחוף הדרומי ללונדון כולל כרטיס יומי 1-6 בתחומי העיר אבל אי אפשר להטעין את הכרטיס הזה על הכרטיס ה"חכם" של מפעילת הרכבת המקומית שלי כי הכרטיס שלה לא תואם את מערכת כרטיס האויסטר הלונדוני. כתוצאה אני משתמש בכרטיס נייר בביקורי בלונדון ואני (ונוסעים אחרים במערכת הארצית) מרגיש כמו איש מערות מגנטי לעומת מרבית הנוסעים שפשוט נוגעים בחיישן עם הארנק הסגור.
 

darkshadow1

New member
רוצה לשמוע על טימטום בריטי נוסף?

הפורום מלא בדיווחים על איך חוזים נעלמים, התרוצצויות בין מפעי
לות, אי התאמה של הערך הצבור של אגד לערכים צבורים אחרים (כלומר - הקידוד אינו בסטנדרט אחיד המאפשר גבייה של מידע שווה כסף על הכרטיס בין חברות שונות), ולמרות שהרפורמה אמורה לפתור את הבעיות האלו הרי שעד עתה לא היתה תאימות מלאה בין המידע, ויתכן שהרפורמה הונחתה מהר מדי ללא התאמת מערכות המידע של המפעילות השונות.
&nbsp
אותו גלגל עקום קיים גם בבריטניה. מערכת הכרטיסים המגנטיים הישנה אחידה ומושלמת ואני יכול לקנות בה כרטיס יומי מהחוף הדרומי ללונדון כולל כרטיס יומי 1-6 בתחומי העיר אבל אי אפשר להטעין את הכרטיס הזה על הכרטיס ה"חכם" של מפעילת הרכבת המקומית שלי כי הכרטיס שלה לא תואם את מערכת כרטיס האויסטר הלונדוני. כתוצאה אני משתמש בכרטיס נייר בביקורי בלונדון ואני (ונוסעים אחרים במערכת הארצית) מרגיש כמו איש מערות מגנטי לעומת מרבית הנוסעים שפשוט נוגעים בחיישן עם הארנק הסגור.
רוצה לשמוע על טימטום בריטי נוסף?
אין מכונות ממכר כרטיסים בנמה"ת לוטון, תחנות הרכבת התחתית נסגרות מוקדם בלילה ולא ניתן להזדכות על כרטיסי אויסטר כל עוד החוזים שבהם עדיין בתוקף. כלומר אם למשל אני קונה אויסטר וטוען עליו חוזה שבתוקף עד ה-2/1 וטס חזרה מלוטון ב-3/1 לפנות בוקר- אני לא יכול להזדכות על הכרטיס ועל הכסף שנשאר בו.
 

Ccyclist

Well-known member
אויסטר היא של לונדון בלבד, ואפשר להזדכות מראש.

רוצה לשמוע על טימטום בריטי נוסף?
אין מכונות ממכר כרטיסים בנמה"ת לוטון, תחנות הרכבת התחתית נסגרות מוקדם בלילה ולא ניתן להזדכות על כרטיסי אויסטר כל עוד החוזים שבהם עדיין בתוקף. כלומר אם למשל אני קונה אויסטר וטוען עליו חוזה שבתוקף עד ה-2/1 וטס חזרה מלוטון ב-3/1 לפנות בוקר- אני לא יכול להזדכות על הכרטיס ועל הכסף שנשאר בו.
אויסטר היא של לונדון בלבד, ואפשר להזדכות מראש.
1- כרטיס האויסטר אינו ארצי אלא עניין לונדוני בלבד. רק מערכת הנייר היא בעלת תאימות ארצית.
&nbsp
2- מנסיוני בעבר אפשר ללכת מראש למשרד כרטיסים פתוח (כיום זה אומר תחנות ראשיות מסוימות במרכז לונדון, קצת בירוקרטי) ולקבל חזרה זיכוי על ימים מיותרים בכרטיס שבועי - בכפוף לדמי ניהול של £2-£3 בערך שעלולים להפוך את העניין ללא משתלם. יתכן שזה תקף גם לערך צבור עודף ויתכן גם שניתן לנהל את זה באתר TFL כי הוא מאפשר תשלום ולכן יתכן שהוא מאפשר גם החזרים (טענותי מתבססות על מנטאליות שירות וכללים אם כי יורם וודאי יפרט את התנאים המדוייקים)
 

846

Active member
משום מה מאשימים את אגד

הפורום מלא בדיווחים על איך חוזים נעלמים, התרוצצויות בין מפעי
לות, אי התאמה של הערך הצבור של אגד לערכים צבורים אחרים (כלומר - הקידוד אינו בסטנדרט אחיד המאפשר גבייה של מידע שווה כסף על הכרטיס בין חברות שונות), ולמרות שהרפורמה אמורה לפתור את הבעיות האלו הרי שעד עתה לא היתה תאימות מלאה בין המידע, ויתכן שהרפורמה הונחתה מהר מדי ללא התאמת מערכות המידע של המפעילות השונות.
&nbsp
אותו גלגל עקום קיים גם בבריטניה. מערכת הכרטיסים המגנטיים הישנה אחידה ומושלמת ואני יכול לקנות בה כרטיס יומי מהחוף הדרומי ללונדון כולל כרטיס יומי 1-6 בתחומי העיר אבל אי אפשר להטעין את הכרטיס הזה על הכרטיס ה"חכם" של מפעילת הרכבת המקומית שלי כי הכרטיס שלה לא תואם את מערכת כרטיס האויסטר הלונדוני. כתוצאה אני משתמש בכרטיס נייר בביקורי בלונדון ואני (ונוסעים אחרים במערכת הארצית) מרגיש כמו איש מערות מגנטי לעומת מרבית הנוסעים שפשוט נוגעים בחיישן עם הארנק הסגור.
משום מה מאשימים את אגד
כל הזמן בתקלות שונות ומשונות במערכת הכרטוס.
אני אגלה לך סוד, מעולם משרד התחבורה לא עשה אינטגרציה של המערכות לפני שהן עלו לאוויר, כל ההנחיות לגבי הכרטוס לסוגיו מועברות לכל המפעילים ברגע האחרון (רגע אחרון במיחשוב זה יומיים שלושה.... ) ולכן כמעט תמיד נשארים באגים שהמתכנתים ואנשי ההטמעה לא מצליחים לנקות.
אם היתה מערכת שמתאמת גרסאות בין מפתחי הכרטוס השונים שעובדת יחד עד להעלאת גרסות תואמות בזמן סביר, לא הייתם באים בטענות כלפי אגד וכלפי אף אחד מהנהגים בחברות האחרות.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
לשם השוואה כרטיס הרכבת המגנטי בבריטניה אחיד בין כל המפעילות

משום מה מאשימים את אגד
כל הזמן בתקלות שונות ומשונות במערכת הכרטוס.
אני אגלה לך סוד, מעולם משרד התחבורה לא עשה אינטגרציה של המערכות לפני שהן עלו לאוויר, כל ההנחיות לגבי הכרטוס לסוגיו מועברות לכל המפעילים ברגע האחרון (רגע אחרון במיחשוב זה יומיים שלושה.... ) ולכן כמעט תמיד נשארים באגים שהמתכנתים ואנשי ההטמעה לא מצליחים לנקות.
אם היתה מערכת שמתאמת גרסאות בין מפתחי הכרטוס השונים שעובדת יחד עד להעלאת גרסות תואמות בזמן סביר, לא הייתם באים בטענות כלפי אגד וכלפי אף אחד מהנהגים בחברות האחרות.
&nbsp
לשם השוואה כרטיס הרכבת המגנטי בבריטניה אחיד בין כל המפעילות
אפשר להכנס לתחנה של כל אחת מ23 המפעילות השונות ולקבל ממשרד הכרטיסים כרטיס אחד שהפס המגנטי שלו יהיה תקף בכניסה, ביציאה, ביציאות ביניים, ביקורות כרטיסים, מעבר דרך התחתית של לונדון כשזה רלוונטי או כרטיס יומי למערכת זו אם מוסיפים אותה - בין כל שתי תחנות ברשת הלאומית ללא קשר לזהות החברה המנפיקה בתחנת המקור, מספר החברות שבשירותיהן יש להשתמש, או זהות החברה המפעילה בתחנת היעד. הקידוד האלקטרוני על הפס המגנטי הוא אחיד.
&nbsp
זו טכנולוגיה מיושנת מאמצע שנות השמונים, וחברות הרכבת הפרטיות מנסות לעבור לכרטיסים חכמים (להבנתי יש בעיות התאמה בין החברות עקב פיתוח נפרד אך במקביל יש ניסיון סטנדרטיזציה שיאפשר הטענת כרטיסים על כרטיסי אשראי עם צ'יפ מגע) אבל טכנולוגיה שהצליחה ליצור אחידות בין חברות פרטיות שונות, ולכן רלוונטית לדיון על מצב בו כל חברה יצרה קידוד משלה לאותו אמצעי אלקטרוני.
 

846

Active member
אני לא יודע מה ההשכלה הטכנולוגית

לשם השוואה כרטיס הרכבת המגנטי בבריטניה אחיד בין כל המפעילות
אפשר להכנס לתחנה של כל אחת מ23 המפעילות השונות ולקבל ממשרד הכרטיסים כרטיס אחד שהפס המגנטי שלו יהיה תקף בכניסה, ביציאה, ביציאות ביניים, ביקורות כרטיסים, מעבר דרך התחתית של לונדון כשזה רלוונטי או כרטיס יומי למערכת זו אם מוסיפים אותה - בין כל שתי תחנות ברשת הלאומית ללא קשר לזהות החברה המנפיקה בתחנת המקור, מספר החברות שבשירותיהן יש להשתמש, או זהות החברה המפעילה בתחנת היעד. הקידוד האלקטרוני על הפס המגנטי הוא אחיד.
&nbsp
זו טכנולוגיה מיושנת מאמצע שנות השמונים, וחברות הרכבת הפרטיות מנסות לעבור לכרטיסים חכמים (להבנתי יש בעיות התאמה בין החברות עקב פיתוח נפרד אך במקביל יש ניסיון סטנדרטיזציה שיאפשר הטענת כרטיסים על כרטיסי אשראי עם צ'יפ מגע) אבל טכנולוגיה שהצליחה ליצור אחידות בין חברות פרטיות שונות, ולכן רלוונטית לדיון על מצב בו כל חברה יצרה קידוד משלה לאותו אמצעי אלקטרוני.
אני לא יודע מה ההשכלה הטכנולוגית
שלך, אבל אני אסביר שוב.
אין בעיה שכל חברה תפתח את המכשיר שלה או כל טכנולוגית הפעלה אחרת אבל בתנאי בסיסי אחד:
חלק מהפרוטוקולים / תקנים חייבים להיות משותפים. כיום למשל אתה פותח קובץ וורד גם ב PC גם ב MAC גם באנדרואיד וגם iPhone בלי לשים לב, ואם זה לא מצליח אתה מסנן קללה קצרה ומוריד איזה קובץ שיבצע תאימות.
זה בגלל שכל המפתחים השכילו להבין שבשביל למכור צריך לשתף פעולה גם עם המתחרים.
מכשירי הכרטוס לא מתחרים בינהם (בשלב ההפעלה) נהפוך הוא, הם צריכים לשתף פעולה בצורה מושלמת כמערכת הפעלה אחת שקופה למשתמש (הנוסע). התקן הוא כן משותף "הקליפסו" , אבל כמו שציינתי בהודעה קודמת, מעולם לא התבצעה אינטגרציה של המערכות השונות וניקוי באגים והתאמת גרסאות בין המפתחים השונים וכל זה (לא התבצע) בניהול של משרד התחבורה.
 

Bus Nerd

Active member
מילא באגים, אבל מה עם חווית משתמש?

משום מה מאשימים את אגד
כל הזמן בתקלות שונות ומשונות במערכת הכרטוס.
אני אגלה לך סוד, מעולם משרד התחבורה לא עשה אינטגרציה של המערכות לפני שהן עלו לאוויר, כל ההנחיות לגבי הכרטוס לסוגיו מועברות לכל המפעילים ברגע האחרון (רגע אחרון במיחשוב זה יומיים שלושה.... ) ולכן כמעט תמיד נשארים באגים שהמתכנתים ואנשי ההטמעה לא מצליחים לנקות.
אם היתה מערכת שמתאמת גרסאות בין מפתחי הכרטוס השונים שעובדת יחד עד להעלאת גרסות תואמות בזמן סביר, לא הייתם באים בטענות כלפי אגד וכלפי אף אחד מהנהגים בחברות האחרות.
&nbsp
מילא באגים, אבל מה עם חווית משתמש?
באגים תמיד יהיו. אבל הפרגמנטציה יוצרת חווית משתמש לא אחידה. באגד צריך לשים את הכרטיס מתחת לולידטורים, בדן צריך לשים אותו עליהם. למה ההבדל הזה טוב?
&nbsp
כנ"ל עם מכונות הטענת הכרטיסים השונות, ועם קופסאות הנהג.
&nbsp
למה בקוווים נהוג לתת לנהג את הכרטיס ושהוא ילחץ על כפתור, בעוד בדן יש חווית משתמש נוחה לכך? למה במטרופולין (לפחות לפני כמה שנים כך זה היה, לא הייתי באיזור שלהם כבר שנתיים) צריך להחזיק את הכרטיס בזווית מוזרה בצד המכשיר?
&nbsp
אין שום סיבה בעולם שתושב חיפה שמטייל בתל אביב יצטרך ללמוד מחדש איך להשתמש בדברים בסיסיים כאלו. אין שום סיבה בעולם שתייר שמגיע לארץ ומתנייד בתח"צ יצטרך להבין איכשהו את כל ההבדלים האלו.
&nbsp
זה חוסר אחידות מיותר, וברוב החברות זו גם חווית משתמש שהיא על הפנים.
 

846

Active member
שוק חופשי מאפשר מכשירים שונים

מילא באגים, אבל מה עם חווית משתמש?
באגים תמיד יהיו. אבל הפרגמנטציה יוצרת חווית משתמש לא אחידה. באגד צריך לשים את הכרטיס מתחת לולידטורים, בדן צריך לשים אותו עליהם. למה ההבדל הזה טוב?
&nbsp
כנ"ל עם מכונות הטענת הכרטיסים השונות, ועם קופסאות הנהג.
&nbsp
למה בקוווים נהוג לתת לנהג את הכרטיס ושהוא ילחץ על כפתור, בעוד בדן יש חווית משתמש נוחה לכך? למה במטרופולין (לפחות לפני כמה שנים כך זה היה, לא הייתי באיזור שלהם כבר שנתיים) צריך להחזיק את הכרטיס בזווית מוזרה בצד המכשיר?
&nbsp
אין שום סיבה בעולם שתושב חיפה שמטייל בתל אביב יצטרך ללמוד מחדש איך להשתמש בדברים בסיסיים כאלו. אין שום סיבה בעולם שתייר שמגיע לארץ ומתנייד בתח"צ יצטרך להבין איכשהו את כל ההבדלים האלו.
&nbsp
זה חוסר אחידות מיותר, וברוב החברות זו גם חווית משתמש שהיא על הפנים.
שוק חופשי מאפשר מכשירים שונים
מי שנוסע קבוע יום יום בתח"צ מכיר את מכשיר הכרטוס של המפעיל המקומי ורגיל אליו
אני לא רואה שום בעיה.
 

Bus Nerd

Active member
נו באמת

שוק חופשי מאפשר מכשירים שונים
מי שנוסע קבוע יום יום בתח"צ מכיר את מכשיר הכרטוס של המפעיל המקומי ורגיל אליו
אני לא רואה שום בעיה.
נו באמת
תפסיקו כבר לסגוד לשוק החופשי ותסתכלו על הדברים באובייקטיביות, ההבדלים האלו פוגעים בנוסעים. נוסע שנוסע בד"כ באיזור אחד והיה צריך לבצע נסיעת עבודה לאיזור אחר לא צריך לבזבז זמן בשביל ללמוד מערכת שונה.
&nbsp
מאותה סיבה בדיוק מכניסים את הערך הצבור בכל הארץ. לא הגיוני שבמדינה קטנה כמו שלנו יהיו שיטות כרטוס כל כך שונות בכל איזור.
&nbsp
אחר כך מתפלאים למה אנשים לא עוברים לתחבורה הציבורית.
&nbsp
וכמו שאמרתי קודם, תחרות ושוק חופשי לא עוזרת לאף אחד בתחום הספציפי הזה, אז היא לא צריכה להיות קיימת. נקודה.
 

darkshadow1

New member
ומה עם נוסעים מזדמנים?

שוק חופשי מאפשר מכשירים שונים
מי שנוסע קבוע יום יום בתח"צ מכיר את מכשיר הכרטוס של המפעיל המקומי ורגיל אליו
אני לא רואה שום בעיה.
ומה עם נוסעים מזדמנים?
תיירים או סתם אנשים שנוסעים במסלול שונה מהרגיל?
ואיזה שוק חופשי יש פה? לאנשים אין יכולת לבחור בין חברות שונות לפי איכות השירות שהן מציעות, ולחברות אין שום אינטרס לרכוש את המכשירים שמציעים את חווית המשתמש הטובה ביותר. המצב שאמור להיות הוא שמשרד התחבורה יחליט בעצמו באיזה מכשיר להשתמש ויכפה אותו על המפעילות או שהוא יתן למפעילות מפרט ברור שאמנם יאפשר למפעילות לבחור מבין מכשירי כירטוס שונים אבל יכפה אחידות מבחינת חווית המשתמש של הנוסעים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה