מיתוג אנשים

Dfengshui

New member
מיתוג אנשים

שלום יפתח וכולם, ניתנו כבר כמה דוגמאות בפורום על איך למתג מוצר - קפה, בושם... מעניין אותי לדעת איך אפשר למתג אדם (לא חברה). יש הרבה אנשים שהם נותני שירותים והענף שלהם מוצף. לדוגמא - רו"ח, אינסטלטור, יועצים למיניהם. כמובן, שמעניין אותי לשאול על עצמי, אבל אני לא מעיזה, אז השאלה היא כללית
 

Keyoss

New member
גליה, אני חושבת שמה שאת רוצה למתג,

זה את המקצוע שלך כיועצת פנג שווי ולא כאדם פרטי, כפי שכתבת..."למתג אנשים" אספר לך את הסיפור של אחי, שהוא רופא ילדים בעיר מרכזית בשרון. לפני כ 9 שנים, אחי החליט לפרוש חלקית מקו"פח ולפתוח קליניקה עצמאית. לאט לאט הגיעו לקוחות, אבל לא מספיק ע"מ לוותר על חצי משרה קבועה. ישבנו במשך ימים עשינו פילוח ומצאנו שרוב המטופלים שלו הם תינוקות עד גיל 3 במסגרת טיפת חלב פרטית. מכאן נולדו 2 רעיונות. 1 NEWSLETTER חודשי: ההורים קיבלו אינפורמציה לגבי "מוקשים" מהם יש להיזהר באותו חודש למשל: חשיפת יתר לשמש, כניסה למעון יום חדש, התמודדות עם מצבים כמו מחלות חוזרות בעיקר בחורף וכו הכל מחולק לפי קבוצת גיל. שרות שני: "שאל את המומחה". כל יום ה ראשון בחודש, אחי מזמין (כן, כן עד היום) מומחה מתחום אחר. כמו: נעל ראשונה נכונה, יציבות עמוד השידרה, דלקות חוזרות, הצורך במשקפיים ועוד. לא שהוא לא יודע ולא יכול ליעץ בעצמו, אלא שהוא רוצה לתת להורים הרגשה שעבור הילד שלהם.... רק המומחים הטובים ביותר, העניין היה לא כל כך פשוט בהתחלה. לפני כ-9 שנים היו רבים מחוברים לאינטרנט, אבל עדיין לא כולם, אפילו שמדובר באוכלוסייה ברמה סוציו-אקונומית גבוהה. לכן, היה צורך לשלוח חלק מה NEWSLETTER גם בדואר, עבודה די סיזיפית אם רוצים לעבוד במדויק. כיום המצב הוא, שהוא כבר מזמן ויתר על המשרה בקו"פח, מנהל פרקטיקה משגשגת, עם שרותים נוסים לטובת הלקוח הקטן שלו והוריהם. כשהורים חדשים מצטרפים לקליניקה, הם מקבלים ערכה עם הסבר כל השרותים הניתנים וכל הצדדים מאושרים, בעיקר מנהל הבנק של אחי.
 

Dfengshui

New member
סיפור נהדר

ויופי של רעיון לאחיך. אבל שמת לב שהוא מיתג את עצמו כ"רופא הכי מוצלח" ולא מיתג את עצם היותו רופא? בדיוק באותו אופן, אני רוצה למתג את עצמי ולא את מקצועי. הרעיון של אחיך הוא מצוין ועובד נהדר לקהל לקוחות שצריכים עבודה שוטפת ולא חד פעמית. גם אני שולחת ניוזלטר כבר כמה שנים טובות והוא מעולה. אבל מה...רוב הלקוחות שלי צריכים אותי פעם אחת בחייהם. אז נכון שהם נהנים אח"כ מעדכונים שוטפים וסתם ממאמרים להנאתם, אבל אני מחפשת איזה רעיון שימשוך אותם אלי בפעם הראשונה. הרעיון של יפתח לגבי התמחות בנישה מסוימת נראה לי מתאים יותר ואם אני חושבת על זה, אז דיי עשיתי את זה בלי כוונה
בעיצוב האתר שלי רציתי להדגיש את הפן התכנוני של התחום שלי ולהסביר לגולשים את ההתמחות שלי בתכנון הבית. האמת היא שזה עבד. אחוז גבוה של פניות מהאתר אלי הוא של אנשים שעומדים לבנות בית ורוצים לשלב פנג שואי בתכנון. אבל עדיין, זה לא נראה לי מספיק. לא יודעת. אולי אני מחפשת משהו שלא קיים. אני מרגישה שיש המון פוטנציאל בתחום שלי ואני (וגם אחרים) לא מגרדת את תחילתו. זה תחום שיש בו המון אי הבנה ואני חושבת שצריך לשנות את איך שהציבור מתייחס אליו או מכיר אותו. זה בדיוק מיתוג. אז אולי כן צריך למתג את התחום? ואם כן, אז איך?
 

Keyoss

New member
קצת הסבר.....ועוד.

תראי... מה שעמד לנגד עינינו באותה תקופה, היה הצורך להביא לקוחות חדשים למרפאה כשבאותה תקופה היה עדיין חוק איסור פירסום שחל על הרופאים. לכן, חיפשנו דרך לגרום ללקוחות הקיימים לדבר על השרות שהם מקבלים ולהמליץ בפני הורים אחרים לעבור למרפאה שלו. מושגים כמו מיתוג היו זרים לנו באותה תקופה. לכן, אני חושבת שהמחשבה של מיתוג כ רופא הכי טוב, אינה תואמת את המציאות. רופא איכפתי, רופא עם שרות שיש לו ערך מוסף, רופא משקיע מחשבה, רופא שדואג למניעה.... ועוד הגדרות כאלה אבל בטח לא רוא יותר יוב או הכי טוב, כי מי כבר יכול לשפוט זאת בכלל? נכון, יש הבדל בין מי שמציע שרות קבוע כמו אחי, לבין מי שהשרות שלו חד פעמי - כמוך,,,,אבל במקרה שלך היתי אולי מנסה להגיע אל לקוחות חדשים דרך לקוחות קיימים כמו למשל, לבקש מלקוח שלך מייל של חבר/ים שלהם, שתוכלי לפנות אליהם. בפניה לאותם אנשים תכיני מכתב אישי נחמד, בו תכתבי מי המליץ עליהם, בצירוף "המלצה מצולמת" של דברים שכל אחד זקוק להם בחיים - כמו איחולים לבריאות טובה, לפרנסה, למזל וכו'. בצילומים תראי את הדרך הנכונה להציב את הפריטים בחלל הקיים. באותה הזדמנות תבקשי את רשותם לשלוח להם את ה NEWSLETTER שלך. לדעתי, יש לכך פוטנציאל לא רע ללקוחות חדשים. המון הצלחה.
 

Dfengshui

New member
תודה ../images/Emo13.gif

אני חייבת לומר שקיבלתי המון רעיונות בפורום הזה והוא עוד צעיר...
חלקם כבר ביישום! הרבה תודה ושנה טובה!
 
לגליה ולכולם בנושא מיתוג אנשים

מיתוג הוא מיתוג הכללים למיתוג פחות או יותר זהים בין מוצרים, שירותים או אנשים אני לא רואה הבדל תהומי בין השניים לפחות מבחינת עבודת הממתג יש הבדלים בתפיסות אדם נתפס אחרת לגמרי כי נכנסות הרבה אמוציות אגו, כבוד, קנאה, זלזול, פוליטיקה ועוד תכונות שבאות באופן טבעי מול אדם ממותג ולא באות בד"כ מול מוצר אף פעם לא ראיתי שבתוכניות טלוויזיה מחקים את "פסק זמן" של עלית (אפילו שמנהל/ת המותג ישבע שיש למותג אישיות) אבל החיקוי של עוזי כהן בארץ נהדרת הוא חוויה בלתי נשכחת לכולנו.. רעננננננננננההההה עקרונות המיתוג ברמת: מהו השוק בו האדם הולך לפעול, מהם היתרונות היחסיים שלו, מי המתחרים, מדיניות תמחיר בענף ושאלות רבות נוספות הינן זהות כשמדובר על מיתוג אדם או מיתוג מוצר יש גורמים נוספים ומשתנים שיש לתת עליהם דגש מיוחד בגלל הסיבות השונות שאת חלקן מניתי קודם לצורך הדוגמא בואו נבחר ברואה חשבון כל חברה בע"מ, מחויבת עפ"י החוק להעסיק רו"ח אז מה ההבדל בין רו"ח אחד לשני? מחיר? כולנו יודעים פחות או יותר כמה עולה שירות רו"ח ומה מחיר הטיפול בדו"ח השנתי מיקום? אני לא עוצר לאכול ביג מק... ההתקשרות העסקית שלי עם רואה החשבון היא לפחות לשנה אם לא לכמה שנים כימייה אישית? אולי אז איך אציג את עצמי – אני הרו"ח שיוצר את הכימיה הגבוהה ביותר עם הלקוחות שלי? בעיה אז איך ממתגים רואה חשבון אחת האפשרויות היא התחברות לתחום מסוים לצורך הדוגמא רו"ח אחד החליט שהוא רוצה לייצג את כל תעשיית התיאטרון בישראל עליו לעשות שני דברים (מעבר לפעילות השיווק) 1. עליו למצוא יתרונות יחסיים שלו כרו"ח באופן ישיר לעולם התיאטרון, כלומר הרו"ח מציג מומחיות ספציפית בתחום התיאטרון שנתפסת כיתרון תחרותי, יחסי ומסחרי אל מול רו"ח שאינו מבין את רזי עולם התיאטרון 2. עליו לעצב את המשרד שלו, הניירת שלו, הלבוש שלו וכל עולם התוכן שלו כאיש תיאטרון, תפאורות במשרד, תמונות מהצגות וכד' (בד"כ רו"ח מסוג זה גם אוהב מאד תיאטרון ונכנס לתפקיד מתוך האהבה הגדולה שלו לתחום) אני מכיר רואי חשבון המתמחים בתחום מיסים לעסקים גדולים רו"ח ממוקדי נדל"ן רו"ח ממוקדי שוק ההון וכד' לסיכום אדם שרוצה למתג את עצמו צריך לשאול את השאלות הבסיסיות מה היתרון היחסי שלי? לאיזה קהל יעד אני הולך לשדר את היתרון שלי? האם הקהל זקוק או מצפה ליתרון שלי? (אם לא – או שיחליף קהל או שישנה יתרון) איזו סוג של "חוויה" נתפסת אני הולך להעביר את קהל הצרכנים שלי כדי שאצור במוח שלהם תפיסה מיוחדת וחוויה לגבי המהות שלי כרו"ח ייחודי ולא דומה לשום רו"ח אחר וכד'
 

טורנאדו

New member
שאלת המשך - שם המותג

אחלה תשובות, נהנתי לקרוא היות וכרגע בדיוק מעסיקה אותי השאלה הזו, אחד הדברים שאני תוהה עליהם, הוא מה "שם המותג" העדיף. האם זה אני- היועץ (שםפרטי+שם משפחה), או ליצור שם מותג נפרד (כמו שם מוצר או שם חברה)? - כמובן השאלה היא לא דיכוטומית - עדיף זה או זה. אלא, מה השיקולים בדרך להחלטה כזו?
 
שמות רעים ושמות טובים? אין חיה כזו!

מיתוג הוא חוויה תפיסתית ולכן אין משמעות לשם מבחינת המשדר (יוזם המסר), רק מבחינת הקולט (תופס המסר) שם הוא כלום אם הוא לא אומר לכם משהו ושם הוא הכול אם הוא יוצר חוויה תפיסתית מה זה איקאה? ראשי תיבות של הבעלים בצירוף ראשי התיבות של מקום הולדתו מה זה איקאה? קשקוש, סתם מילה או צירוף הברות אבל שנים רבות של מיתוג חכם מלווה במיליוני דולרים שהושקעו על פרסום יצרו אצלכם בראש שאיקאה זה... (וכל אחד יכול להשלים עפ"י תפיסתו) תגידו לי... מה זה קוקה קולה? מה זה נייק? כשחברת המכוניות קיאה (כן קיאה) הגיעה לארץ חשבו הפרסומאים שהשם מצלצל כמו קיא אז הם החליפו אותו לקאיה נו... אז זה יצר להם את המכירות? כשממתגים שירות, חברה או מוצר, נושא השם יכול להיווצר מכיוונים שונים אפשרות אחת – שם של בעל החברה, ראשי תיבות וכד' למשל "שטראוס" אפשרות נוספת – תיאור הפעילות של החברה "החברה המרכזית לייצור משקאות קלים" או "אל על" אפשרות נוספת – שם בעל העסק + תחום פעילותו – " קפה הלל" (ע"ש הרחוב הירושלמי) או "פלאפל משה" יגדילו אנשים לעשות ויקראו לעסק שלהם "מלך הפלאפל" ואנשים מסוימים אף יקראו לעסק שלהם "מלך הפלאפל – בהנהלת משה" אבל בין שם למיתוג... ארוכה הדרך ראובן וימר הוא קופירייטר ענק בהמצאת שמות הוא לקח פלא וטלפון ויצר את "פלאפון" הוא לקח כסף ואוטומט ויצר את "כספומט" שמות מצוינים לכל הדעות שהפכו לשמות גנריים ישראליים (איזה פלאפון יש לך? של אורנג' או של סלקום?) עם יד על הלב, מה "החוויה" שיוצרת לכם המילה כספומט? כשאתם צריכים כסף ועכשיו, מעניין את הסבתא שלכם אם זה כספומט, בנקט, כספון או שם אחר, מה שמעניין אתכם זה הכסף שיצא מהחור בקיר... ועכשיו! מה יותר טוב? פלאפון, סלקום או אורנג'? בכלל מה זה טוב? שלוש החברות הללו משקיעות מיליוני דולרים כל שנה על פרסום ועל "חיזוק המותג" עד שכמעט אין הבדל תפיסתי בין השלוש, כולן חברות סלולר! אז... איזה שם יותר טוב? ואיזה שם מקדם את המותג יותר טוב... האם בגלל השם הגינרי המקורי "פלאפון" יעזבו כולם את סלקום ואורנג'? אז זהו... שממש לא! שם חשוב אני לא אומר שלא במיוחד בחברות מתחילות מי יותר מתאים לכם מבחינה מיצובית? משה המאמן או המרכז הישראלי לאימונים בעסקים? ברור שהשני אבל מצד שני, אם משה המאמן יהיה כוכב תוכנית בטלוויזיה וכולם יכירו בו כמאמן העושה ניסים בלקוחותיו... החוויה שתיווצר לכם בראש לגביו תשים בכיס הקטן את המרכז ואת הישראלי גם יחד ועכשיו גילוי נאות בשנת 1994 המצאתי והגיתי את השם "אחת אחת" אתם יכולים לראות על שקית מזון או אשפה כיום את המינוח "נשלפות אחת אחת" גם על מוצרי סנו, גם על מוצרי חוגלה וגם על מוצרים אחרים לפני שהמצאתי את המושג הזה כולם קראו לשיטה צץ-רץ אני האמנתי שבעברית יהיה יותר נכון לתאר את הפעולה של שקית שאינה מחוברת אחת לשנייה, כ"אחת אחת" אפילו יצרתי קו מוצרים הקיים עד היום בשוק האם בגלל השם "אחת אחת" אתם קונים יותר מוצרי ניילון של סנו? של חוגלה? לסיכום דבריי טוב שם טוב משמן טוב אבל שם לא שווה כלום אם לא עומדת מאחוריו "תפיסה מיתוגית" הנותנת משמעות כחוויה נתפסת שם הוא כלום אם אין חוויה ושם הוא הכול אם עומדת מאחוריו חוויה מיתוגית נתפסת חג שמח לכולם
 

טורנאדו

New member
הממ טוב ונחמד.. אבל..

אני מנסה להגיע לרמות הפרקטיות היומיומיות, ברור שעם מספיק תיקשורת שיווקית, אפשר להצמיד לכל שם (כמעט.. גם פה .. אני לא מסכים, יש שמות מותג טובים ויש רעים אבל נעזוב את הנקודה הזו כרגע). אז אני אנסה לנסח את השאלה אחרת. הצצתי לך בפרופיל, וראיתי שהחברה נקראת רומי לרון בע"מ, תוכל לשתף אותנו אולי בשיקולים שהיו אצלכם , כשהחלטתם לבחור בשם כמוביל המותג לעומת למשל לקרוא לחברה :"Idea" או כל שם אחר? אני מניח שיצירת הזהות בין המותג לאנשים שמאחוריו היתה בכוונה תחילה.. מעניין לשמוע איך יצרתם את הקישור הזה בין שם המותג לערכים שהוא אמור להעביר שיקלטו על ידי הלקוח.
 
למעלה