מי אמר למי "של נעליך מעל רגליך"

או קיי, מישהו יכול להסביר

לי,אני זוכר פסוק בספר יהושע שה` אומר ליהושע גם של נעלך אבל הנעלך בלשון יחיד משא"כ במשה רשום נעליך בלשון רבים,מה השינוי?
 
לא הבנתי את השאלה

מה הכוונה "מה השינוי"? מלבד השינוי מרבים ליחיד? ראשית, שם מדובר במלאך (שר צבא ה'). אתה* מחפש סיבה להבדל? *נכתב בלשון זכר, אך מכוון לשני המינים, במידת הצורך.
 
לא הבנת מה שאלתי

אצל משה ויהושע היתה סיטואציה דומה, למשה נאמר נעליך בלשון רבים וליהושע נאמר נעלך בלשון יחיד,למה זה ברבים וזה ביחיד? הסיטואציה של שניהם מאוד דומה, מה זה קשור למלאך ה`?!
 
אכן, כתבתי שלא הבנתי

ואז כתבתי: אתה מחפש סיבה להבדל? ראשית, לא מוכרח שיש סיבה להבדל: ייתכן שכך סתם אירע, או שכך סתם הוחלט שייכתב. אם אתה בכל-זאת מחפש סיבה ומשמעות, ראוי לבחון את ההבדלים בין שני הפרקים, כי אחד מהם (או צירוף של כמה מהם), הוא שגרם לַשוני. ספר שמות: הדובר: ה' הנמען: משה המקום: הר חורב (במדבר) הסיטואציה: לפני סמיכתו של משה למנהיג על ישראל ספר יהושע: הדובר: מלאך (שר צבא ה') הנמען: יהושע המקום: יריחו (בארץ ישראל) הסיטואציה: לפני כיבוש יריחו עכשיו, לאחר שביררנו את ההבדלים (ייתכן ויש עוד, אבל אלו ההבדלים הבסיסיים), אפשר להתחיל לדון בהשפעתם.
 
למעלה